بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۳۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱

زمانی که نام ورق رنگی به میان می آید، اغلب افراد ورق هایی با رنگ های قرمز، زرد، سبز و... را تصور می کنند. ورق رنگی در واقع به نوعی یک ورق گالوانیزه است که در طی عملیاتی، سطح آن با رنگ های مختلفی پوشیده می شود. این محصول همانند تصور ذهنی افراد، دارای رنگ های مختلفی می باشد؛ البته، به جز رنگ، آن ها از نظر کاربرد و جنس مواد تشکیل دهنده نیز با یکدیگر متفاوت هستند. برخی از انواع ورق های رنگی شامل: ورق رنگی کرکره ای، شادولاین، ذوزنقه ای و سفالی می باشند. لذا، اگر شما عزیزان می خواهید تا با ورق های رنگی به خوبی آشنا شده و اطلاعات کاملی در رابطه با هر یک از آن ها و کاربردشان به دست آورید، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

ورق رنگی چیست؟

پیش از آشنایی با انواع ورق رنگی، بهتر است تا با خود این محصول و نحوه ساخت آن آشنا شوید. همان طور که در بخش ابتدایی بیان کردیم، ورق رنگی به نوعی یک ورق گالوانیزه است در سطح آن، لایه ای رنگ قرار می گیرد. قرار گرفتن رنگ در سطح این محصول سبب می شود تا مقاومت آن افزایش پیدا کند. این محصول، اغلب در ضخامت های 0.18 الی 0.7 میلی متر ساخته شده و تقریبا دارای 15 رنگ مختلف می باشد. لذا، هر یک از مشتریان می توانند رنگ و سایز مورد نظر را انتخاب کرده و هر یک از آن ها را تهیه نمایند. برای ساخت ورق رنگی، ابتدا ورق های گالوانیزه را از هر گونه آلودگی، گرد و غبار و چربی پاک می کنند. این کار باید با دقت هر چه تمام انجام شود ور تمامی سطوح ورق های گالوانیزه عاری از هر گونه آلودگی باشد.

در مرحله بعدی، عملیات برس کاری آغاز می شود که در این بخش همواره از غلتک های بزرگ و مخصوصی استفاده می کنند. با کمک غلتک ها، سطوح ورق ها را صاف و یکنواخت می کنند تا بتوان به راحتی آن ها را رنگ زد. پس از صاف کردن سطوح، نوبت به شست و شوی ورق ها می رسد که این کار توسط مواد بهداشتی و آب، انجام می شود. در مرحله بعدی، نوبت به خشک کردن و هوادهی ورق ها فرا می رسد که این بخش نیز باید با دقت هر چه تمام، انجام شود. زیرا، اگر سطح ورق خیس باقی بماند، عملیات رنگ کاری با مشکل رو به رو خواهد شد. در مرحله آخر، نوبت به رنگ آمیزی می رسد که ابتدا یک نوع رنگ پایه پرایمر یا اصلی بر روی سطح بالایی و پایینی ورق ها ریخته می شود. سپس، ورق ها در کوره قرار گرفته و پس از مدتی خار ج شده و نوبت به رنگ نهایی فرا می رسد. در رنگ آمیزی نهایی معمولا از رنگ هایی با جنس اپوکسی، پلی وینیل کلراید و یا پلی اورتان و ... استفاده می شود. سپس، مجددا ورق ها در کوره قرار گرفته و پس از مدت زمان مشخصی خارج شده و فرایند تولید به پایان می رسد.

مزایا و فواید تهیه و استفاده از ورق رنگی

استفاده از ورق رنگی همانند ورق سیاه، دارای مزایا و فواید بی شماری می باشد. به طور مثال: ورق رنگی دارای ظاهری زیبا و جذاب است و می توان از آن در صنایع مختلف استفاده کرد. علاوه بر این، مزایا و فواید دیگری نیز دارد که برخی از مهم ترین آن ها، شامل موارد زیر می باشند:

· مقرون به صرفه بوده و امکان جایگزین کردن ورق های گران

· عدم خوردگی و زنگ زدگی در شرایط آب و هوایی مختلف

· عدم تغییر رنگ با گذر زمان

· ایمنی و دوام بالا در مقابل عوامل طبیعی همچون: زلزله و سیل

· سهولت در جابه جایی و نصب

انواع ورق های رنگی کدامند؟

همان طور که بیان کردیم، ورق های رنگی در جنس ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند. به خاطر داشته باشید که مصرف هر یک از آن ها دارای مزیت ها و فواید نام برده هستند که ضخامتشان تقریبا چیزی بین 0.20 الی 0.70 میلی متر، می باشد. هر یک از شما عزیزانی که تصمیم به خرید ورق رنگی دارید، ابتدا باید با تمامی آن ها آشنا شده و سپس، نوع مورد نیازتان را تهیه کنید. برخی از پر فروش ترین و مهم ترین انواع ورق های رنگی، شامل موارد زیر می باشند:

· یکی از پرفروش ترین و نوع ورق های رنگی، نوع کرکره ای یا سینوسی است که اغلب از آن در ساخت سقف های شیروانی و انتقال آب باران و.... استفاده می کنند. ورق رنگی کرکره ای یا سینوسی خود دارای دو نوع ریز و درشت است که هر یک از آن ها در بخشی، کاربرد دارند.

· نوع دیگری از انواع ورق های رنگی، نوع ذوزنقه ای است که وزن بسیار کمی دارد. همین کم وزن بودن نوع ذوزنقه ای سبب شده تا قیمت کمتری نیز در مقایسه با سایر ورق های رنگی، داشته باشد. از این محصول، همواره برای ساخت حصارهای دور زمین ها و باغ ها، ساخت انواع سقف های شیروانی و... استفاده می شود. از نظر شکل ظاهری، این محصول در بخش عرض، دارای موج‌ های مربعی شکلی می باشد.

· یکی از شیک ترین و زیباترین ورق ها رنگی، ورق شادولاین می باشد. این محصول، در مقایسه با سایر ورق های رنگی، زیبایی ظاهری بیشتری دارد که به همین خاطر اغلب از آن در صنعت ساختمان سازی، استفاده می کنند. البته، ورق شادولاین در عین زیبایی، دارای مقاومت بالایی نیز می باشد و به خاطر همین مسئله برای ساخت دیوارهای سوله و ساخت سقف های شیروانی و... نیز کاربرد دارد.

· نوع دیگری از ورق رنگی نیز در بازار موجود می باشد که آن را با نام ورق رنگی سفالی می شناسند. از این محصول اغلب برای پوشش دهی شیروانی ویلاها، برای سقف پارکینگ ها، برای سایه ‌بان‌ ها و... استفاده می نمایند.

لازم به ذکر است تا بدانید که همواره انواع ورق های رنگی با طرح و رنگ های متفاوت، در صنایعی همچون: صنایع فلزی، صنعت لوازم خانگی، صنعت حمل و نقل، صنعت ساختمانی و ... کاربرد دارند. همچنین، از این ورق ها برای ساخت کابینت، انواع پارتیشن، بدنه رایانه، بدنه یخچال فریزر، آبگرمکن، اجاق گاز، مایکروویو، ماشین لباسشویی، ماشین سنگین، اتاق خودرو، کانتینر و.... استفاده می کنند.

خلاصه مطلب

ما در این بخش از مطلب سعی داشتیم تا شما عزیزان را با ورق رنگی و انواع آشنا کنیم. انواع ورق های رنگی دارای 15 رنگ اعم از: قرمز، سفید، سبز، آبی، زرد، قهوه ای سوخته، صورتی، بنفش، کرمی و... هستند. همچنین ورق های رنگی دارای اشکال مختلفی نیز هستند که شامل: نوع کرکره ای یا شادولاین، نوع سفالی، نوع هلالی یا سینوسی، نوع هشتی و نوع شیروانی فرم داده می باشند. لذا، شما برای تهیه هر یک از آن ها با هر رنگی، می توانید به سایت فولاد فیدار مراجعه کرده و با کیفیت ترین ورق های رنگی را تهیه نمایید. علاوه بر این، برای اطلاع از قیمت هر یک از ورق های رنگی ذکر شده نیز می توانید با واحد فروش این سایت ارتباط برقرار کنید.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها