بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۳۹۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶


آیا تا به حال تجربه کرده اید که پس از روشن کردن سشوار بوی ماهی مرده یا سیم سوخته به مشامتان برسد؟ واقعا چرا سشوار بوی سوختگی می‌دهد؟ احتمالاً شما هم پس از احساس بوی سوختگی نگران سشوار خود شده اید. در این مطلب شما را با دلایل این مشکل و راهنمایی‌هایی برای حل آن آشنا خواهیم کرد. علاوه‌برآن راه‌های افزایش طول عمر و تمیزکردن فیلتر این وسیله پرکاربرد برای خانم‌ها و آقایان را به شما خواهیم گفت.

سشوار وسیله‌ای است که برای خشک‌کردن موها و حالت دادن به آن‌ها استفاده می‌شود. همان‌طور که می‌دانید رطوبت با گرما و باد برطرف می‌شود. در واقع سشوار بر اساس همین ویژگی کار می‌کند. این وسیله با پرتاب باد رطوبت موها را از بین می‌برد و گرمای تولید شده از سشوار به موها حالت می‌دهد. این دستگاه از قسمت‌هایی مانند المنت، موتور، دیود و غیره تشکیل شده است. برای تعمیر سشواری که بوی سوختگی می‌دهد در ابتدا باید مواردی را بررسی و سپس به سراغ متخصصان مربوطه بروید.

اگر سشوار شما به‌درستی کار نکند ممکن است به‌سلامت موهای شما آسیب بزند. به طور مثال گرمای زیاد و یا شتاب بالای باد باعث می‌شود موها دچار سوختگی و کم‌آبی شدید شود. پس بهتر است علاوه بر انتخاب سشوار باکیفیت به‌سلامت و نحوه نگهداری آن هم دقت کافی داشته باشید.

چرا سشوار بوی سوختگی می‌دهد؟

بوی سوختگی در سشوار نشانه بسیار مهمی است که باید به‌دقت مورد بررسی قرار بگیرد. برخی عواملی که ایجادکننده بوی سوختگی هستند می‌توانند منجر به آسیب‌های جدی و حتی آتش‌سوزی شوند. به‌راستی چرا سشوار بوی سوختگی می‌دهد؟

نو بودن سشوار

اگر سشوار شما نو است احتمالاً در دفعات اول مصرف بوی سوختگی استشمام می‌کنید. این کاملاً طبیعی و به دلیل استفاده از ترکیبات آلی فرار در ساخت قطعات الکتریکی داخلی سشوار است. با اتصال دستگاه به برق و تولید حرارت این بو به وجود می‌آید. اما نگران نباشید بعد از یکی دو بار مصرف این بوی سوختگی از بین می‌رود. توصیه می‌شود دفعات اولی در محیطی با تهویه مناسب و یا پنجره‌های باز از سشوار نو استفاده کنید.

چرا سشوار بوی سوختگی می دهد؟

آلودگی فیلتر هوا

درصورتی‌که فیلتر هوای سشوار گردوخاک گرفته باشد و یا حشره ریزی وارد این قسمت شده باشد امکان استشمام بوی سوختگی وجود دارد. در واقع این آلودگی‌ها با اثرگذاری روی چرخش هوای گرم و ایجاد فشار بیشتر روی موتور سشوار باعث ایجاد این بود می‌شوند.

پارگی و یا سایر مشکلات ورودی برق

گاهی وجود پارگی و اتصالی در سیم‌های ورودی برق و حتی پریز برقی که سشوار به آن متصل است باعث ایجاد بوی سوختگی می‌شود.

قدیمی بودن سشوار

ممکن است مدت‌ها از یک سشوار به‌خوبی و بدون هیچ مشکلی استفاده کنید. روزی ناگهان از خود بپرسید که چرا سشوار بوی سوختگی می‌دهد؟ باید بگوییم متأسفانه طول عمر هر سشوار تا حد مشخصی است. بعد از گذشت زمان طولانی قدرت موتور سشوار کم شده و به دلیل فشار زیاد ممکن است بوی سوختگی حس کنید.

اگر سشوار بوی سوختگی داد چه‌کار کنیم؟

در ابتدا به دنبال جواب این سؤال باشید که چرا سشوار بوی سوختگی می‌دهد. به این منظور باید تمام موارد مشکوک که در بخش قبلی توضیح داده شد را بررسی کنید.

  • اولین قسمتی که باید به آن دقت کنید توری تهویه سشوار است. این بخش از سشوار باید کاملاً آزاد باشد و هوا به‌راحتی از آن خارج شود. اگر هنگام کار به هر دلیلی مانند گیرکردن مو یا لباس این مسیر بسته شود بوی سوختگی به مشام می‌رسد. ادامه این روند ممکن است منجر به سوختن موتور سشوار شما شود.
  • دومین قسمتی که باید بررسی کرد اتصالات برق به سشوار است. به ورودی برق به سشوار و خروجی پریز برق دقت کنید. وجود پارگی و یا اتصالی در این قسمت‌ها ممکن است منشأ بوی سوختگی و بسیار خطرناک باشد.
  • گاهی هر نوع آلودگی و گرفتگی در قسمت فیلتر سشوار باعث ایجاد بوی سوختگی می‌شود. تمیزکردن فیلتر سشوار کار خیلی سختی نیست اما نیاز به اطلاعات کافی دارد که در انتهای مقاله به طور کامل آن را توضیح خواهیم داد.
  • استفاده طولانی‌مدت از سشوار باعث داغ‌شدن المنت داخل دستگاه شده و بوی سوختگی ایجاد می‌کند. بهتر است بعد از هر 20 دقیقه استفاده سشوار را خاموش و به آن استراحت بدهید. این موضوع برای سشوار های قدیمی بسیار مهم تر است.

روش تمیزکردن فیلتر سشوار

همان‌طوری که پیش‌تر گفتیم گاهی دلیل این که چرا سشوار بوی سوختگی می‌دهد فیلتر آن است. کار فیلتر در سشوار جلوگیری از ورود گردوغبار، حشرات و آلودگی به داخل موتور دستگاه است. وقتی این آلودگی‌ها زیاد شود باتوجه‌به گرمای زیادی که در اثر فشار بر موتور سشوار تولید می‌شود سوخته و در نتیجه بوی سوختگی به مشام می‌رسد. برای پیشگیری از این مشکل بهتر است هر چند وقت یک‌بار فیلتر را تمیز کنید.

تعمیر سشوار

قسمت پشت سشوار جایی است که فیلتر در آن تعبیه شده است؛ بنابراین برای تمیزکردن فیلتر باید این قسمت را باز کنید. این کار با باز کردن پیچ‌های ریز پشت سشوار به‌راحتی قابل‌انجام است. در این مرحله ممکن است با حجم زیادی گردوغبار و مو روبرو شوید. بهتر است ابتدا با یک دستمال این آلودگی‌ها را پاک کنید؛ سپس می‌توانید با استفاده از یک مسواک پرزها را تمیز کنید.

ظرفی را از آب و کمی مایع ظرف‌شویی پر کنید و توری را داخل آن قرار دهید. یکی دو ساعت زمان بدهید و بعد با استفاده از یک مسواک توری را کاملاً تمیز کنید. بعد توری را خشک کرده و بعد از اطمینان از عدم رطوبت دوباره به سشوار پیچ کنید.

در تمام مراحل شستشو و تمیزکردن فیلتر دقت کنید که هیچ نوع رطوبتی به دستگاه سشوار شما نرسد. دومین نکته مهم این است که توری فیلتر نباید تا شود. هر گونه خمیدگی و تا شدن فیلتر باعث بروز اختلال در عملکرد آن می‌شود. بهتر است توری را به‌دقت بررسی کنید تا پارگی نداشته باشد. وجود پارگی در این قسمت هم می‌تواند پاسخ سؤال چرا سشوار بوی سوختگی می‌دهد باشد.

رازهایی برای طول عمر بیشتر سشوار شما

لوازم برقی از آن دسته لوازمی است که معمولاً سال‌ها قابلیت استفاده دارند؛ بنابراین بهتر است که در زمان خرید به‌دقت تحقیق کنید تا مناسب‌ترین برند را انتخاب کنید. به طور مثال خریداری سشوار برای منزل با خرید آن برای آرایشگاه بسیار متفاوت است. جالب است بدانید که حتی سشواری که برای آقایان استفاده می‌شود با سشوار خانم‌ها متفاوت است. این تفاوت از نظر قدرت و توان مصرفی بر اساس کوتاهی و بلندی موها و مدت‌زمان مصرف است. برای این که طول عمر سشوار شما بیشتر شود بهتر است نکاتی را رعایت کنید.

تعمیر سشوار - علت بوی بد سشوار

  • دقت کنید که سشوار را مدت طولانی روشن نگذارید. روشن بودن زیاد و پشت‌سرهم باعث داغ‌شدن سشوار و کوتاه‌شدن عمر دستگاه می‌شود. ضمناً با این کار بعد از مدتی ممکن است از خود بپرسید چرا سشوار بوی سوختگی می‌دهد؟ لازم است هر چند دقیقه به سشوار خود استراحتی بدهید. این زمان بر اساس قدرت و توان سشوار شما متفاوت است.
  • سشوار روشن را روی سطح پرزدار مانند فرش و یا موکت نگذارید. با این کار به پرز گرفتن بیشتر فیلتر سشوار کمک می‌کنید. بهترین کار استفاده از پایه‌های سشوار است که در مدل‌های مختلف رومیزی و ایستاده در بازار موجود است.
  • وقتی کارتان با سشوار تمام شد به‌دقت سیم‌ها را جمع کنید. کشیدن و یا گره‌خوردن سیم‌ها باعث قطع‌شدن اتصالات و یا پارگی آن‌ها می‌شود.
  • به‌صورت منظم و دوره‌ای فیلتر دستگاه را تمیز کنید تا از فشار اضافی روی آن پیشگیری کنید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
سارا خادمی
|
United States
|
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
0
0
سلام. یه سوال داشتم. وجود جرقه داخل سشوار خطرناکه؟ الان مدتهاست از سشوار استفاده میکنم بوی سوختگی نمیده اما جرقه هایی داخلش مشاهده میشه. میخواستم ببینم آیا این خطرناکه؟ آیا نیاز به تعمیر داره؟
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها