بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴


برش لیزری روشی بسیار دقیق و کارآمد برای برش مواد مختلف از جمله فلزات، پلاستیک و چوب است. دستگاه برش لیزری غیر فلزات و دستگاه برش لیزر فلزات از پرتو لیزر برای برش مواد استفاده می کند و برشی تمیز و دقیق ایجاد می کند. در این مقاله به اصول دستگاه های برش لیزری و نحوه کار آنها می پردازیم.

اصول ماشین های برش لیزری

دستگاه های برش لیزری بر اساس اصل استفاده از پرتو لیزر پرقدرت برای ذوب، سوزاندن یا تبخیر مواد در حال برش کار می کنند. پرتو لیزر از طریق یک لنز به یک نقطه بسیار کوچک متمرکز می شود، که یک پرتو با شدت بالا ایجاد می کند که می تواند مواد را برش دهد. پرتو لیزر توسط آینه ها یا سایر سطوح بازتابنده به محل مورد نظر روی ماده هدایت می شود.

پرتو لیزر با تحریک یک گاز یا کریستال با بار الکتریکی تولید می شود. گاز یا کریستال برانگیخته نور ساطع می کند که سپس با جهش آن به جلو و عقب بین دو آینه تقویت می شود. این فرآیند یک پرتو منسجم از نور ایجاد می کند که سپس از طریق یک عدسی برای ایجاد پرتو لیزر متمرکز می شود.


نحوه کار دستگاه های برش لیزری

دستگاه های برش لیزر با هدایت پرتو لیزر بر روی مواد در حال برش کار می کنند. پرتو لیزر مواد را ذوب می کند، می سوزاند یا تبخیر می کند و برشی تمیز و دقیق ایجاد می کند. دستگاه برش لیزر از یک سیستم کنترل شده توسط کامپیوتر برای هدایت پرتو لیزر در مسیر برش مورد نظر استفاده می کند.

سیستم کنترل شده توسط کامپیوتر از یک فایل CAD (طراحی به کمک کامپیوتر) برای تعیین مسیر برش استفاده می کند. فایل CAD شامل طرح قطعه در حال برش شامل ابعاد و شکل آن می باشد. سیستم کنترل شده توسط کامپیوتر از این اطلاعات برای هدایت پرتو لیزر در طول مسیر برش مورد نظر استفاده می کند.

دستگاه برش لیزر می تواند طیف وسیعی از مواد از جمله فلزات، پلاستیک، چوب و سرامیک را برش دهد. ضخامت مواد قابل برش بستگی به قدرت پرتو لیزر دارد. مواد ضخیم تر برای برش نیاز به نیروی بیشتری دارند.


مزایای دستگاه های برش لیزری

· دقت بالا

· سرعت زیاد

· انعطاف پذیری

· تکرار پذیری

· صرفه اقتصادی

دستگاه های برش لیزری مزایای متعددی نسبت به روش های برش سنتی دارند. یکی از مزیت های اصلی آنها دقت آنهاست. دستگاه های برش لیزری می توانند برش های بسیار دقیق با درجه تکرارپذیری بالا ایجاد کنند. این آنها را برای برش اشکال و الگوهای پیچیده ایده آل می کند.

یکی دیگر از مزایای دستگاه های برش لیزر سرعت آنهاست. آنها می توانند مواد را بسیار سریعتر از روش های برش سنتی برش دهند. این باعث می شود آنها برای دوره های تولید بزرگ ایده آل باشند.

دستگاه های برش لیزری نیز انعطاف پذیری بالایی دارند. آنها می توانند طیف گسترده ای از مواد را برش دهند و می توانند برای تولید طیف گسترده ای از قطعات و اجزاء مورد استفاده قرار گیرند.

نتیجه

دستگاه های برش لیزری ابزاری بسیار دقیق و کارآمد برای برش مواد مختلف هستند. آنها با هدایت یک پرتو لیزر پرقدرت بر روی ماده در حال برش کار می کنند و برشی تمیز و دقیق ایجاد می کنند. دستگاه های برش لیزری مزایای متعددی نسبت به روش های برش سنتی از جمله دقت، سرعت و انعطاف پذیری دارند. آنها برای برش اشکال و الگوهای پیچیده ایده آل هستند و به طور گسترده در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، هوافضا و الکترونیک استفاده می شوند.

جهت خرید و یا اطلاعات بیشتر در مورد انواع دستگاه برش لیزر و همچنین دستگاه های جوش لیزری بر روی لینک آدرس زیر کلیک نمایید:

https://printcnc.com


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها