بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

1. بررسی تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان آرزوی دانشجویان بسیاری از سراسر دنیاست. این دانشجویان که باید شرایط مختلفی مانند داشتن مدارک تحصیلی معتبر را برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آلمان را داشته باشند، از مزایای متعددی بهره می‌برند که مهم‌ترین آن‌ها مناسب بودن هزینه تحصیل و زندگی در آلمان است. در خصوص هزینه تحصیل، باید بگوییم که بسیاری از دانشگاه های دولتی آلمان امکان تحصیل رایگان را فراهم کرده‌اند و هزینه دانشگاه های خصوصی نیز وابسته به مقطع، دانشگاه و رشته انتخابی شما دارد و به عنوان مثال تحصیل مهندسی در آلمان با هزینه تحصیل هنر در این کشور متفاوت است و همچنین فرق دارد که شما در بهترین دانشگاه های آلمان مشغول تحصیل کارشناسی ارشد هستید یا کارشناسی! ما در این مطلب به شرح کامل هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان می‌پردازیم و مزایا و معایب تحصیل در آلمان را از این زاویه بررسی می‌کنیم.

2. زندگی در آلمان

آلمان که در اروپای غربی واقع شده است، پس از گذراندن تاریخ پر فراز و نشیب و جنگ‌های مختلف، امروزه یکی از پیشرفته‌ترین کشورها از لحاظ اقتصادی و صنعتی است. این کشور که همواره پذیرای مهاجران سراسر جهان است، به دنبال آن است که با فراهم کردن شرایط تحصیل در دانشگاه ها یا برگزاری دوره های آوسبیلدونگ، آموزش‌های کامل و جامعی را به مهاجران بدهد و نیازهای آینده خود در زمینه‌های شغلی مختلف را به این شکل برطرف کند.

زندگی در آلمان در شهرها و ایالت‌های مختلف شرایط متفاوتی دارد اما برلین به عنوان پایتخت آلمان، همواره برای کار و تحصیل پیشنهاد می‌شود. مونیخ نیز یکی از بهترین شهرهای دانشجویی آلمان است که دو تا از بهترین و مهم‌ترین دانشگاه های این کشور را در خود جای داده است. این دانشگاه‌ها عبارتند از:

· دانشگاه فنی مونیخ (Technical University of Munich)

· دانشگاه لودویگ-ماکسیمیلیان مونیخ (Ludwig-Maximilians-Universität München)

خوب است بدانید که در رتبه بندی جهانی QS، این دو دانشگاه به ترتیب بهترین دانشگاه آلمان به شمار می‌روند و در رتبه‌های 37 و 54 جهان قرار گرفته‌اند. رتبه‌های مذکور بر اساس آخرین آپدیت سال 2024 هستند.

3. فرهنگ زندگی در آلمان

تحصیل و زندگی در آلمان یعنی ارتباط مستقیم داشتن با مردم این کشور؛ مردمی که دیوار برلین را از بین بردند و امروزه بهترین همراهان مهاجران سراسر دنیا هستند. از جمله ویژگی‌های مهم آلمانی‌ها می‌توان به وقت‌شناسی اشاره کرد. اگر می‌خواهید به تحصیل در آلمان مشغول شوید، خوب است بدانید که شما باید همیشه سر وقت به کلاس‌ها و برنامه‌های درسی‌تان برسید.

البته نظم در آلمان تنها به زمان محدود نمی‌شود و شما در آلمان با مردمی قانون‌مند همراه می‌شوید. بنابراین مهم است که پیش و پس از مهاجرت، یعنی چه در زمان اخذ ویزای تحصیلی آلمان و چه در زمان تحصیل در بهترین دانشگاه های آلمان، تابع قوانین باشید.

آلمانی‌ها اگرچه به آدم‌هایی جدی در سراسر جهان معروفند، مردمی خونگرم هستند که به خانوده و روابط اجتماعی خود اهمیت می‌دهند. زندگی در آلمان می‌تواند برای شما سرشار از آرامش و تجربه‌های خوب باشد خصوصاً اگر زبان آلمانی بلد باشید و بتوانید ارتباطی موثر با این مردم برقرار کنید.

در ادامه به سراغ شرایط تحصیل در آلمان می‌رویم. همراه ما باشید.

4. تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان انتخاب دانشجویان بسیاری از سراسر دنیاست. در واقع این دانشجویان با پذیرش مزایا و معایب تحصیل در آلمان، تصمیم می‌گیرند در بهترین دانشگاه های این کشور درس بخوانند و مدارکی معتبر در رشته مورد علاقه خود دریافت کنند. بسیاری از این دانشجویان به دنبال کاریابی پس از تحصیل در آلمان هستند که امری ممکن است. به عبارت دیگر تحصیل در آلمان و سپس کاریابی در این کشور می‌تواند شما را به اقامت آلمان و اروپا برساند.

نکته مهم اینجاست که تحصیل در آلمان شرایط خاص خود را دارد. به عنوان مثال شما برای تحصیل مهندسی در آلمان باید نمره مناسبی در دروسی مثل ریاضی و فیزیک داشته باشید. همچنین برای تحصیل رشته پزشکی باید بتوانید از پس آزمون ورودی بربیایید. البته برخی شرایط عمومی‌تر از وجود دارند که در فهرست زیر آن‌ها را ذکر کرده‌ایم:

· برای تحصیل در آلمان باید حداقل 18 ساله باشید و دوره دبیرستان خود را تمام کرده باشید.

· شرکت در هر مقطع تحصیلی مشروط بر این است که مدرک مقطع پیشین را داشته باشید؛ به عبارت دیگر اگر می‌خواهید به ادامه تحصیل مهندسی در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد بپردازید، باید حتما مدرک کارشناسی خود را دریافت کرده باشید.

· ارائه مدارک دال بر تسلط به زبان انگلیسی برای دانشگاه های انگلیسی زبان و مدارک زبان آلمانی برای اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های آلمانی زبان این کشور ضروری است.

دقت داشته باشید که برای تحصیل در آلمان و اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های این کشور باید مدارکی را نیز آماده نمایید؛ مدارکی مثلِ:

· مدارک شناسایی و پاسپورت

· آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات

· مدارک زبان

· عکس

· انگیزه‌نامه و رزومه

· توصیه‌نامه

5. ویزای تحصیلی آلمان

مهم است بدانید که تنها با دریافت پذیرش تحصیلی واجد شرایط ورود به خاک آلمان و شروع تحصیل خود در این کشور نمی‌شوید. هر دانشجویی که ملیت کشورهای اتحادیه اروپا (EU) را ندارد، باید برای مهاجرت تحصیلی به آلمان از طریق مراجعه به سفارت این کشور به دنبال دریافت ویزای تحصیلی آلمان برود.

برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان:

· باید مدارک خود را آماده کنید. (مدارکی مثل مدارک شناسایی و پاسپورت، نامه پذیرش، رزومه و ...)

· از سفارت آلمان در کشور محل زندگی خود وقت بگیرید.

· در تاریخ مقرر به سفارت بروید و مدارک خود را ارائه دهید. همچنین مرحله مصاحبه سفارت را بگذرانید.

· منتظر اعلام نتیجه سفارت بمانید.

در صورتی که سفارت آلمان درخواست شما برای اخذ ویزای تحصیلی را تایید کند، شما می‌توانید اقدامات لازم برای سفر به این کشور را انجام دهید و مهاجرت تحصیلی خود را قطعی بدانید.

با ارائه کلیات شرایط تحصیل و زندگی در آلمان، مقدمه‌ای کامل برای آشنایی شما با هزینه تحصیل و زندگی در این کشور فراهم کردیم. اکنون وقت آن است که شرحی کامل برای حداقل هزینه تحصیل و زندگی در آلمان ارائه دهیم.

6. هزینه زندگی در آلمان

هزینه زندگی در آلمان ارتباط مستقیم با شهر انتخابی شما برای تحصیل دارد. بنابراین وقتی مشغول انتخاب یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی، هنر یا تحصیل مهندسی در آلمان هستید، دقت کنید که شما باید هزینه های زندگی در شهر قرارگیری دانشگاه خود را بپردازید و برای مثال با تحصیل در مونیخ، طبق گفته منابع متعددی با هزینه زندگی در گران‌ترین شهر آلمان مواجهید.

اما سوال مهم اینجاست که هزینه زندگی در آلمان چقدر است؟ هزینه یک ماه تحصیل و زندگی در آلمان را به طور متوسط می‌توان 941.2 یورو در ماه برای یک دانشجوی تنها و 3214.8 یورو در ماه برای یک خانوده چهار نفره تخمین زد. لازم به ذکر است که این هزینه ها مبلغ مرتبط با هزینه اسکان متقاضی را شامل نمی‌شود.

اگر می‌خواهید بدانید که مخارج تحصیل و زندگی در آلمان در شهرهای مختلف برای دانشجویان تنها چقدر است، به فهرست زیر دقت کنید:

· هزینه زندگی در برلین: 1001.6 یورو در ماه

· هزینه زندگی در مونیخ: 1026.4 یورو در ماه

· هزینه زندگی در هامبورگ: 986.4 یورو در ماه

· هزینه زندگی در کلن: 1003.5 یورو در ماه

· هزینه زندگی در اشتوتگارت: 916.9 یورو در ماه

منبع: سروش فردا


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها