بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۳۹۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
برنامه نویسی یکی از شغل های پرطرفدار با درآمد بالاست و در این مقاله به بررسی درآمد برنامه نویسی در ایران می پردایم.


امروزه برنامه نویسی به یکی از شغل های پرطرفدار دنیا تبدیل شده و با پیشرفت دنیای دیجیتال تقاضا برای این شغل در حال افزایش است. به گزارش رویداد 24 در ایران بیش از 500 هزار برنامه نویس در ایران وجود دارد و این تعداد در حال افزایش است. اگر قصد انتخاب شغل برنامه نویسی دارید در ادامه میزان درآمد برنامه نویسی در ایران را بررسی می کنیم تا با آگاهی کامل آن را انتخاب کنید.

میزان درآمد برنامه نویسان به چه عواملی بستگی دارد؟

برنامه نویسی از جمله شغل هایی که می توانید درآمد بالایی به دست آورید اما میزان این درآمد برنامه نویسی به عوامل مختلفی مانند میزان تخصص، فیلدکاری، موقعیت جغرافیایی، نوع شرکت و... بستگی دارد که در ادامه در مورد هر کدام توضیح می دهیم.

  • مهارت و تجربه

میزان تجربه برنامه نویس تاثیر مستقیمی بر درآمد برنامه نویسی در ایران و دنیا دارد. البته با این شرط که با پروژه ها و چالش های مختلف درگیر شده باشد و در طی تجربه کاری فقط یک کار تکراری را انجام نداده باشد. برنامه نویسان بر اساس تخصصی که دارند معمولا در سه سطح Junior ، Middle و Senior تقسیم می شوند. برنامه نویسان سنیور مهارت بالایی دارند و می توانند برنامه های پیچیده ای را طراحی و پیاده سازی کنند و درآمد بالاتری کسب کنند.

  • زبان برنامه نویسی

زبان برنامه نویسی بر حقوق برنامه نویسان تأثیر زیادی دارد. برنامه نویسانی که در زبان های برنامه نویسی پرتقاضا مانند پایتون، جاوا و php تخصص دارند، نسبت به زبان هایی که کمتر استفاده می شوند حقوق بیشتری دریافت می کنند. امروزه برنامه نویسی وردپرس با توجه به گستردگی این بازار و آمار بالای سایت های طراحی شده با این سیستم مدیریت محتوا، درآمد بالایی دارد و برنامه نویسان با توسعه سایت های وردپرس و طراحی انواع قالب و افزونه می توانند به درآمد میلیاردی برسند.

  • موقعیت جغرافیایی

امروزه با توجه به فراگیر شدن اینترنت و انجام کارها به صورت فریلنسری موقعیت جغرافیایی تا حدی کمرنگ شده اما برای کسانی که امکان به صورت فریلنسری ندارند محل زندگی یک برنامه نویس می تواند بر میزان حقوق آنها تأثیر بگذارد. برنامه نویسانی که در شهرهای بزرگ کار می کنند به دلیل وجود شرکت های مادر نسبت به کسانی که در شهرهای کوچکتر کار می کنند، حقوق بیشتری دریافت می کنند.  

  • حوزه کاری

حوزه و صنعتی که یک برنامه نویس در آن کار می کند نیز می تواند بر حقوق آنها تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، برنامه نویسانی که در صنعت مالی یا ارزهای دیجیتال کار می کنند، نسبت به کسانی که در بخش های دیگر کدنویسی می کنند، حقوق بیشتری دریافت می کنند.

  • اندازه شرکت

اندازه شرکتی که یک برنامه نویس در آن کار می کند نیز می تواند بر میزان درآمد برنامه نویسان تأثیر بگذارد. برنامه نویسانی که برای شرکت های بزرگ تر کار می کنند، نسبت به کسانی که در شرکت های کوچک تر کار می کنند، حقوق بیشتری دریافت می کنند. شرکت های بزرگ تر اغلب بودجه بیشتری دارند و کارهای تخصصی تری انجام می دهند. البته باز هم در اینجا تخصص فرد اهمیت دارد اما نسبت به شرکت های کوچک معمولا شرکت های بزگ پرداختی بیشتری دارند.

میزان درآمد برنامه نویسی در ایران چه قدر است؟

همانطور که گفتیم دستمزد برنامه نویسی تحت تأثیر عوامل مختلفی است. طبق بررسی های انجام شده توسط رویداد 24 میزان حقوق و دستمزد در ایران بین از حقوق اداره کاری که حدودا 8 میلیون است شروع می شود و برای سطح های بالاتر بالای 50 میلیون در ماه هم می رسد.

در جدول زیر تعداد موقعیت های شغلی برنامه نویسی را برای زبان های مختلف در سایت جابینجا بررسی کردیم. حداقل و حداکثر حقوق هم بر اساس میانگین موقعیت های شغلی است و تحث تاثیر عوامل مختلف می تواند کمتر یا زیادتر می شود.

زبان برنامه نویسی

تعداد موقعیت شغلی

حداقل حقوق(میلیون در ماه)

حداکثر حقوق(میلیون در ماه)

Php

421

8

55

C#

489

10

45

جاوا

141

8

45

پایتون

134

12

60

اندروید

84

12

40

go

42

8

45

 هر قدر برنامه نویسان حرفه ای تر باشند و بتوانند پروژه های بزرگتری انجام دهند و یا همزمان چند پروژه را مدیریت کنید میزان درآمدشان افزایش می یابد.

مقایسه درآمد برنامه نویسی ایران و خارج از کشور

برنامه نویسی یک شغل پر طرفدار در دنیاست و در حال حاضر بیش از طبق آمار سایت Statista بیش از 26 میلیون نفر است و کشورهای آمریکا، چین، هند و روسیه بیشترین تعداد برنامه نویس را دارند. در مورد مقایسه حقوق برنامه نویسان ایران و خارجی مهمترین تفارت در نوع دستمزد است و از آنجایی که حقوق برنامه نویسان خارج از کشور به دلار است با تبدیل به واحد پولی ایران چند برابر می شود.

به عنوان مثال یک برنامه نویس جونیور در آمریکا 66 هزار دلار در سال است برای برنامه نویسان سنیور تا 180 هزار در سال هم میرسد. با تبدیل به واحد پولی ایران ماهیانه 500 میلیون می شود.

چگونه برنامه نویسی را یاد بگیریم؟

قبل از اینکه شروع به یادگیری برنامه نویسی کنید حتما بازار کار زبان های برنامه نویسی کنید و میزان درآمد برنامه نویسی در ایران برای هر زبان را بررسی کنید. برنامه نویسی یک کار کاملا عملی و تجربی است و باید با انجام پروژه های مختلف و حل چالش های مختلف در کدنویسی برنامه نویسی را یاد بگیرند. با شرکت در دوره های حرفه ای برنامه نویسی، انجام پروژه با افراد متخصص و لینک سازی با سایر متخصصان می توانید موفق شوید و بالاترین حقوق برنامه نویسان در ایران را به دست آورید.

 پیشنهاد می شود حتما در یک دوره برنامه نویسی جامع شرکت کنید تا با کسب مهارت، درآمد بیشتری کسب کنید. در دوره برنامه نویسی راست چین آکادمی می توانید برنامه نویسی قالب و افزونه را یاد بگیرید و به عنوان یک توسعه دهنده وردپرس به سرعت وارد بازار کار شوید.

برای مشاهد دوره برنامه نویسی وردپرس به لینک زیر مراجعه کنید:

https://academy.rtl-theme.com/course/become-wordpress-developer-php-javascript/

برای اطلاع از جزئیات دوره با شماره زیر تماس بگیرید تا کارشناسان راست چین آکادمی شما را راهنمایی کنند.

تلفن: ۰۳۸۳۱۱۲۴ داخلی 4

ایمیلacademy@rtl-theme.com

آدرس: شهرکرد، خیابان کاشانی، کوچه 85









بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۴
انتشار یافته: ۲
میلاد شعبانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
0
0
ممنون از مطلب مفیدی که به اشتراک گذاشتید
میزان درآمد برنامه نویسی در ایران واقعا می تونه بالای 50 میلیون باشه فقط همون طور ک خودتون هم گفتید باید تخصصی کار کنید
مینو حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
0
0
سلام من 3 ساله برنامه نویسی ری اکت کار می کنم و هم ایران پروژه های خوبی گرفتم و هم خارج از کشور. در واقع کسب درآمد از برنامه نویسی در ایران می تونه با گرفتن پروژه های دلاری هم همراه باشه
ولی بازم میگم درآمد برنامه نویسی توی ایران خیلی خوبه
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها