بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷

اگر بگوییم بیش از 90 درصد مسائل مربوط به سلامتی جانداران وابسته به تغذیه آن ها است، بیهوده نگفته ایم. اسب ها جزو حیواناتی هستند که به دلیل فعالیت بدنی نسبتا بالا به تغذیه صحیح و اصولی دارند. برای اینکه بتوان انرژی از دست رفته اسب ها را تامین نمود می توان از مکمل ها استفاده کرد. با استفاده مناسب و اصولی از مکمل اسب ها می توان سود زیادی به این حیوانات برسانید. استفاده از مکمل اسب، کارآمدترین راه برای حفظ و بهبود سلامتی این حیوانات است.

نیازهای تغذیه اسب

بدون شک می دانید که یونجه و کاه یکی از اصلی ترین غذاهایی است که اسب می تواند از آن ها استفاده کند اما بسیاری از افراد تصور می کنند که این رژیم غذایی برای تمامی اسب ها کافی است. برخلاف اعتقاد اکثریت افراد، رژیم غذایی و تغذیه برای اسب های مسابقه ای با دیگر انواع آن متفاوت خواهد بود.

وجود انواع ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی اسب ها سبب افزایش کارایی این حیوانات شده و انرژی لازم را برای انجام امور روزانه در آن ها فراهم می کند. صاحبان و پرورش دهندگان اسب به کمک انواع مختلف مکمل ها که حاوی ویتامین، پروتئین و مواد معدنی هستند، تمامی نیازهای اسب را برطرف کرده و انرژی لازم را به آن ها هدیه دهند.

انواع مکمل اسب

مکمل اسب با توجه به هدفی که از استفاده این محصول می شود به 4 گروه مختلف تقسیم می شود. بسته به نیاز تغذیه ای، سلامت کلی و توصیه های دامپزشک، اسب شما ممکن است تنها به یک مکمل، ترکیب آن ها یا هیچکدام نیاز نداشته باشد. انواع مختلف مکمل شامل موارد زیر است:

· مکمل های پوستی

اسب ها پوستی صاف و درخشان دارند که برق طبیعی پوست این حیوانات کاملا مشخص است؛ بنابراین اگر اسب شما دارای پوست کدری است، می تواند نشان از سلامت ضعیف بدن این حیوان باشد. مکمل های پوستی می توانند به مشکلات گوارشی نیز کمک شایانی کنند و با تعیین سطح آهن بدن این حیوان، مشکلات مربوط به تیره شدن پوست را برطرف کنند. با مصرف این مکمل ها می توانید پوست درخشان را برای اسبتان به ارمغان بیاورید.

· مکمل های تقویتی

بسیاری از اسب های مسن تر و اسب های آسیب دیده، دارای مشکلات مفصلی هستند که این مورد بسیار شایع است. مکمل های بسیار زیادی وجود دارند که می توانند سلامت مفاصل اسب را مورد هدف قرار دهند. مکمل های تقویتی به کمک اسید هیدرولیک، گلوکزامین و دیگر مواد مغذی و مفید می توانند برای شادابی و سلامت بدن شما موثر باشند.

· مکمل های غذایی

نوع دیگری از مکمل ها، مکمل های غذایی است که مواد مورد نیاز بدن را برای ساختار و عملکرد طبیعی بدن فراهم می کند و با این روش می توان در راه بهبود سلامت اسب ها پیشروی کرد. در کنار این مزیت ها، مکمل غذایی می تواند سبب افزایش وزن اسب شده و تمامی مواد مورد نیاز بدن این حیوان از جمله ویتامین ها و مواد معدنی را تامین نمود.

· مکمل های بهبود خلق و خو

اسب ها حیواناتی هستند که مستعد ترس می باشند؛ از صدای لولای در گرفته تا وزش باد در میان برگ ها سبب ترس در وجود این حیوانات می شود اما چیزی که می تواند سبب آرامش خیال اسب ها شود منیزیم است. همچنین در کنار منیزیم مقدار زیادی ویتامین B سبب آرام شدن و آرامش این حیوان می شود. استفاده از مکمل هایی که حاوی منزیم و ویتامین B هستند می توانند تا حد بسیار زیادی آرامش را به اسب شما هدیه کند.

مزایای استفاده از مکمل اسب

هر اسبی با توجه به هدف خود از استفاده از مکمل ها، می تواند مزایای بسیار زیادی دریافت کند اما به طور کلی از مزیت ها و فواید مکمل های اسب می توان به موارد زیر اشاره کرد.

· بهبود سلامت گوارش

· داشتن سم های قوی تر و محکم تر

· بهره مندی از پوست صاف و درخشان

· سیستم عصبی آرام تر

· سلامت بیشتر مفاصل

· بهبود فرایند طبیعی برای عملکرد بهتر رژیم غذایی

نکات مهم هنگام خرید مکمل اسب

اسب ها با توجه به نیازهایی که دارند، باید از انواع مختلف مکمل ها استفاده کنند. اگر با دامپزشک خود مشورت های لازم را کرده اید، حال بهتر است هنگام خرید مکمل اسب به برخی از نکات توجه داشته باشد. از جمله مهم ترین موارد برای خرید مکمل می توان به موارد زیر اشاره داشت:

1. میزان ماندگاری

ممکن است بخواهید برای مدت طولانی مکمل هایی که خریداری می کنید را مورد استفاده قرار دهید؛ این رو مدت زمان ماندگاری آن ها بسیار حائز اهمیت است.

2. فرایند تولید

روشی که مکمل ها تولید و گردآوری می شوند از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه برروی هضم این مواد توسط اسب ها موثر است. بهترین مکمل های اسب به گونه ای تولید می شوند که به تجزیه هرچه بهتر پروتئین ها کمک کند.

3. کیفیت مکمل ها

کیفیت یکی از فاکتورهای مهم است که تاثیر بسیار زیادی بر بدن اسب ها خواهد داشت. سعی کنید مکمل هایی که خریداری می کنید درجه یک باشند که حاوی مقدار زیادی ویتامین، پروتئین و مواد مغذی هستند.

جمع بندی

مکمل های اسب می توانند نیازهای اساسی، خاص و یا حتی برخی مشکلات جسمانی را برطرف کنند. هنگام خرید و انتخاب مکمل اسب باید دقت داشته باشید که سلامت و تندرستی اسب ها را در اولویت قرار دهید. اسب های سالم به منابع غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین ها و سایر مواد مغذی نیاز دارند و اگر از رژیم غذایی آن ها را دریافت نکنند، سلامتشان به خطر خواهد افتاد. سعی کنید بهترین و با کیفیت ترین مکمل ها را برای اسب هایتان تهیه کنید تا بهترین نتیجه برایتان حاصل شود.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها