بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶

پروفیل فولادی گالوانیزه

پروفیل گالوانیزه یکی از انواع محصولات فولادی مقاطع بسته ای هستند که دارای عرض و اندازه ای یکنواخت هستند. در واقع پروفیل گالوانیزه یکی از محصولات پر کاربرد در صنایع مختلف هستند که در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی دارند. پروفیل ها دارای انواع مختلفی هستند و تنها برای مکان‌های تعریف شده‌ای مناسب خواهند بود که در ادامه به بررسی اهمیت پروفیل گالوانیزه خواهیم پرداخت. همچنین در نظر داشته باشید که اگر قصد خرید پروفیل گالوانیزه، پروفیل سیاه، انواع لوله اعم از: لوله مانیسمان، لوله api، لوله گازی، لوله گلخانه ای، لوله گالوانیزه و سایر محصولات را دارید با شماره 02166317636 تماس حاصل فرمائید تا بهترین محصولات تولیدی را با قیمت کف کارخانه خریداری کنید.

پروفیل فولادی گالوانیزه چیست؟

پروفیل‌ها از دسته مقاطع طویلی هستند که به صورت مربع و یا مستطیل نیز به تولید می‌رسند. همچنین نام دیگر پروفیل، قوطی نیز می‌باشد که این محصولات با ورق گالوانیزه به تولید می‌رسند و با توجه به روش تولیدی که دارند، قیمت پروفیل گالوانیزه گرم با پروفیل سرد متفاوت خواهد بود. انواع پروفیل گالوانیزه دارای ظاهری مناسب هستند و از آن ها می‌توان در مکان‌های مختلف برای حفظ تعادل سازه استفاده کرد.

از پوشش روی یا زینک در فرایند گالوانیزاسیون برای پوشش فولاد استفاده می‌کنند تا این قبیل محصولات گالوانیزه اگر در معرض رطوبت قرار گرفتند، دچار زنگ زدگی و فرسودگی نشوند.

انواع پروفیل گالوانیزه

انواع پروفیل متناسب با نوع و کاربردی که دارند، بر اساس معیار‌های مختلفی نیز دسته بندی می‌شوند. در ادامه انواع پروفیل گالوانیزه را بر اساس روش تولید، سطح مقطع و نوع و کاربردی که دارند به شما معرفی کرده‌ایم که هر یک از موارد گفته شده موثر بر قیمت پروفیل گالوانیزه خواهند بود.

انواع پروفیل گالوانیزه بر اساس سطح مقطع:

انواع قوطی گالوانیزه دارای انواع مختلفی هستند که از لحاظ کاربرد و وزن و قیمت با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند، در ادامه انواع قوطی گالوانیزه را بر اساس سطح مقطع به شما معرفی کرده‌ایم:

  • پروفیل باز: انواع تسمه، نبشی و تیراهن از دسته پروفیل‌های باز هستند که در ساختمان سازی سبب کاهش وزن ساختمان می‌شوند.
  • پروفیل بسته: قوطی و لوله های گالوانیزه نیز از دسته محصولات مقطع بسته هستند که دارای وزنی سبک و مقاومتی بالا بوده و در راه پله، پنجره و کرکره و ستون‌ها نیز قابل مشاهده هستند.

انواع پروفیل گالوانیزه

انواع پروفیل گالوانیزه بر اساس روش تولید:

انواع لوله و پروفیل گالوانیزه به دو روش نورد سرد و گرم به تولید می‌رسند که قیمت پروفیل گرم گران‌تر از پروفیل سرد خواهد بود و از طرفی از لحاظ کیفی نیز تفاوت‌های زیادی با هم دارند. در ادامه از سری تفاوت‌های این دو نوع قوطی را مورد بررسی قرار داده‌ایم:

  • پروفیل گالوانیزه سرد: پروفیل سرد یکی از انواع مقاع ارزان قیمتی هستند که در کنار کیفیت مناسب، قیمت خوبی نیز دارند. این پروفیل‌ها در دمای پایین گالوانیزه می‌شوند و در حمام الکترولیتی تولید می‌شوند و از سیانید و سولفات روی نیز تشکیل شده‌اند.
  • پروفیل گالوانیزه گرم: این نوع پروفیل‌ها در حمام مذاب روی قرار داده می‌شوند و در دمای بالایی به تولید می‌رسند که به دلیل تولید در دمای بالا، کیفیت زیادی داشته و طول عمر پروفیل گرم چند برابر پروفیل سرد خواهد بود.

کاربرد پروفیل گالوانیزه

انواع پروفیل گالوانیزه بر اساس مدل:

قوطی و پروفیل ها دارای مدل‌های مختلفی هستند که هر یک از این مدل‌ ها تنها مناسب برای استفاده در قسمت‌های خاص خواهند بود.

  • پروفیل گالوانیزه U48
  • پروفیل گالوانیزه C70
  • پروفیل گالوانیزه U70
  • پروفیل گالوانیزه L25
  • پروفیل گالوانیزه UH36
  • پروفیل گالوانیزه U100
  • پروفیل گالوانیزه F47
  • پروفیل گالوانیزه C100
  • پروفیل گالوانیزه C50

کاربرد پروفیل گالوانیزه:

شرکت نورد لوله و پروفیل از سال ۱۳۷۲ انواع مقاطع گالوانیزه را با بالاترین کیفیت به تولید رسانیده است و با توجه به نوع و کاربردی که هر یک از مقاطع دارند می‌توان از این محصولات در صنایع مختلفی استفاده کرد. اگر بخواهیم به صورت کلی کاربرد‌های پروفیل گالوانیزه را بیان کنیم، باید در ابتدا قبل از خرید پروفیل گالوانیزه به این مورد توجه داشته باشید که چه نوع پروفیلی را برای استفاده در چه مکانی می‌خواهید، چرا که روش تولید نورد سرد و گرم رقم زننده طول عمر محصولات خواهند بود.

  • استفاده برای دکوراسیون داخلی
  • بکارگیری انواع قوطی در صنایع راه و پل سازی
  • استفاده برای ساخت درب و پنجره
  • ساخت قطعات مختلف

مراحل تولید پروفیل گالوانیزه

مراحل تولید پروفیل وابسته به نوع و اندازه محصولات متفاوت است که در ابتدا برای تولید پروفیل فولادی، ورق‌ها را با ابعاد دلخواه برش می‌دهند و بعد از آن شکل دهی ورق انجام می‌شود و در نهایت با جوشکاری، استحکام و مقاومت ورق را بالا می‌برند. در ادامه روش تولید پروفیل گالوانیزه سرد و گرم را ذکر کرده‌ایم:

روش تولید پروفیل گالوانیزه سرد

برای تولید پروفیل به روش سرد از یک جریان الکتریکی در محلول نمک استفاده می‌شود تا از خوردگی فلز پیشگیری شود. در واقع در جهت بالا بردن مقاومت پروفیل‌ها استفاده از روش حرارتی بسیار مناسب‌تر بوده ولی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نخواهد بود. تولید پروفیل به روش سرد در دمایی پایین انجام می‌شود و به همین دلیل محصول دارای ظاهری براق و درخشان بوده و مقاومت پایینی در برابر خوردگی خواهد داشت.

روش تولید پروفیل گالوانیزه گرم

در روش تولید پروفیل گالوانیزه گرم، پروفیل را داخل وانی مذاب از روی قرار می‌دهند و با نرم شدن آن با هم ترکیب می‌شوند و در نهایت پس از در آوردن از وان مذاب با اکسیژن و کربن واکنش نشان می‌دهند که با این کار یک پوسته مقاوم در برابر زنگ زدگی روی محصول ایجاد می شود.

منبع پروفیل گالوانیزه : https://ariafoolad.com/pricecat/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%81%DB%8C%D9%84-%DA%AF%D8%A7%D9%84%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%B2%D9%87/ 

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها