بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶


شبکه‌های اجتماعی به طور فزاینده‌ای به بخشی اساسی از زندگی ما تبدیل شده‌اند. ما از رسانه‌ها برای ارتباط با دوستان و خانواده، سرگرمی و کسب اطلاعات استفاده می‌کنیم.

با این حال، این رسانه‌ها می‌توانند تأثیر منفی بر سلامت روان ما، به ویژه بر تصویر بدنی ما داشته باشند. شبکه‌های اجتماعی می‌تواند منجر به افزایش نارضایتی از تصویر بدن، به ویژه در نوجوانان و جوانان شود.

جراح و متخصص زیبایی با مشاوره صحیح می‌تواند از بسیاری از جراحی‌های غیر ضروری که از طریق این شبکه ها به افراد القاء شده است جلوگیری کند. با ما همراه باشید تا به بررسی این مورد بپردازیم.

تأثیر منفی شبکه‌های اجتماعی بر فرم بدن افراد

شبکه‌های اجتماعی اغلب تصویری از زیبایی را ارائه می‌دهند که غیرواقعی و دست نیافتنی است. این تصویر می‌تواند باعث شود که افراد احساس کنند که بدن آن‌ها زیبا نیست. این امر می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند اضطراب، افسردگی و اختلالات دیگر شود.

مطالعات متعددی نشان می‌دهد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی با تصویر بدنی منفی مرتبط است. به عنوان مثال، بر اساس نتایج یک مطالعه، دخترانی که بیشتر از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، بیشتر احتمال دارد که از ظاهر خود ناراضی باشند. در مطالعه‌ای مشابه، مردانی که بیشتر از رسانه‌ها استفاده می‌کنند، از اندام خود احساس عدم رضایت دارند.

دلایل تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر تصویر بدنی

عوامل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود شبکه‌های اجتماعی بر تصویر بدنی افراد تأثیر بگذارند. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· نمایش تصاویر آرمانی: شبکه‌های اجتماعی اغلب تصاویری از افراد با اندام های‌ایده‌آل و زیبا را به نمایش می‌گذارند. این تصاویر می‌توانند باعث شوند که افراد احساس کنند بدن آن‌ها با استاندارد‌های زیبایی جامعه مطابقت ندارد.

· فرهنگ مقایسه اجتماعی: شبکه‌های اجتماعی زمینه را برای مقایسه افراد با یکدیگر فراهم می‌کنند. این مقایسه‌ها می‌توانند باعث شوند که افراد احساس کنند بدن آن‌ها از بدن دیگران بدتر است.

· احساس ناامنی: شبکه‌های اجتماعی می‌توانند باعث ایجاد احساس ناامنی در افراد شوند. این احساس ناامنی می‌تواند منجر به تلاش برای تغییر ظاهر بدن شود. مثال بارز آن عمل های زیبایی از جمله عمل زیبایی بینی که بیشترین آمار را در میان جراحی های پلاستیک دارد.

استانداردهای زیبایی غیرواقعی

استاندارد‌هایی هستند که با واقعیت فاصله دارند و دستیابی به آن‌ها برای اکثر افراد غیرممکن یا بسیار دشوار است. این استاندارد‌ها اغلب توسط رسانه‌ها، تبلیغات و فرهنگ عامه تبلیغ می‌شوند و می‌توانند تأثیر منفی بر سلامت روان و عزت نفس افراد داشته باشند.

این استاندارد‌ها اغلب با استفاده از فتوشاپ و سایر تکنیک‌های ویرایش تصویر در تصاویر رسانه‌ها نمایش داده می‌شوند. این امر باعث می‌شود که افراد عادی احساس کنند که هیچ‌وقت به اندازه کافی زیبا نیستند.

جراحی‌های زیبایی می‌تواند به افراد در رفع نواقص اندام‌ها و صورت کمک کننده باشد و احساس رضایت را در افراد تقویت کند. اما باید دقت کنید که تحت تاثیر استاندارهای زیبایی غیرواقعی قرار نگیرید. یک متخصص زیبایی می تواند به افراد در حوزه‌های زیر کمک کند:

· اندام کاملاً متناسب و بدون چربی

· پوستی بدون نقص و عاری از هرگونه خال، زگیل یا چین و چروک

· چشمانی بزرگ و کشیده

· لب‌هایی برجسته و گوشتی

· بینی عروسکی و کوچک

مقایسه اجتماعی

مقایسه اجتماعی فرآیندی است که در آن افراد خود را با دیگران مقایسه می‌کنند تا به ارزیابی خود از خود برسند. این فرآیند می‌تواند در مورد هر نوع ویژگی، از جمله ظاهر بدنی باشد.

شبکه‌های اجتماعی به دلیل ماهیت آن‌ها زمینه‌ای را برای مقایسه اجتماعی فراهم می‌کنند. این رسانه‌ها به افراد امکان می‌دهند تصاویری از خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، که می‌تواند منجر به مقایسه خود با دیگران شود.

مطالعات نشان داده‌اند که استفاده از شبکه‌های اجتماعی با نارضایتی از تصویر بدنی مرتبط است. این رابطه به ویژه در زنان جوان بارز است.

استفاده از فیلترها و ویرایش عکس

استفاده از فیلتر‌ها و ویرایش عکس در شبکه‌های اجتماعی به طور فزاینده‌ای محبوب شده است. فیلتر‌ها و ابزار‌های ویرایش عکس می‌توانند به کاربران کمک کنند تا ظاهر خود را در عکس‌ها تغییر دهند، از جمله:

· روشن کردن پوست

· صاف کردن چین و چروک

· کاهش سایز بینی

· تغییر شکل صورت

· اضافه کردن آرایش یا سایر ویژگی‌های زیبایی

در یک مطالعه، محققان دریافتند که دختران نوجوانی که بیشتر از فیلتر‌های زیبایی استفاده می‌کنند، بیشتر احتمال دارد که از تصویر بدنی خود ناراضی باشند. طبق آماری که از این مطالعه برداشت می‌شود بیشترین جراحی بر روی صورت انجام گرفته است. از جمله این جراحی‌ها جراحی زیبایی بینی عروسکی، جراحی پلک، سانترال و آکمنتیشن لب‌ها و پروتز چانه و گونه می باشند.

مهم است بدانید که تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنید، اغلب واقعی نیستند. افراد از فیلتر‌ها و ابزار‌های ویرایش عکس برای تغییر ظاهر خود استفاده می‌کنند.

راهکار‌های آموزش و آگاهی درباره تأثیر شبکه‌های اجتماعی در تصویر بدنی

آموزش و آگاهی بخشی می‌تواند به افراد کمک کند تا از این تأثیرات آگاه باشند و از آن‌ها در‌امان بمانند. برخی از راهکار‌های آموزشی در این زمینه عبارتند از:

· آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها: می‌تواند به نوجوانان و جوانان کمک کند تا در مورد تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر تصویر بدنی خود آگاه شوند.

· تبلیغ و اطلاع‌رسانی: به افزایش آگاهی عمومی در این زمینه کمک می‌کند.

· تولید محتوای آموزشی: تولید محتوای آموزشی می‌تواند به افراد کمک کند تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنند.

در اکثر موارد پزشک جراح با درخواست‌های غیر ضروری برای جراحی زیبایی از طرف افراد مواجه می‌شوند. در اکثر موارد با مشاوره‌های لازم فرد توجیح شده و از جراحی منصرف می‌شود. نقش یک پزشک متخصص و متعهد زیبایی در آگاهی رسانی به افراد بسیار بالا است.

کلینیک ملل از جمله مراکز جراحی‌های زیبایی است که با مشاوره درست به افراد در آگاهی رسانی نقش بسزایی دارد، همچنین این مرکز با استفاده از تجهیزات پیشرفته و متخصصان ماهر و با تجربه در احساس رضایت افراد کمک کننده می‌باشد.

کلام آخر

رسانه‌ها می‌توانند تأثیر منفی بر تصویر بدنی داشته باشند. این امر به ویژه در مورد نوجوانان و جوانان بیشتر صدق می‌کند. والدین و متخصصان بهداشت و روان باید به آگاهی نوجوانان و جوانان در مورد تأثیر این رسانه‌ها بر ذهن کمک کنند.

در عین حال فرهنگ استفاده از جراحی‌های زیبایی نیز اگر درست در جامعه ترویج شود متخصصان این امر بهتر می‌توانند به افراد در این حوزه کمک کنند.


برچسب ها: تدبیر24 ، کلینیک ملل
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها