بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰

بعضی هتل‌ها به دلیل ویژگی‌های خاص خود مورد توجه مسافران قرار می‌گیرند. اما آیا تا به حال به این فکر افتاده‌اید که زندان‌ها نیز می‌توانند به هتل‌هایی با شکوه تبدیل شوند؟ در این مقاله، لیستی از چند چند هتل زیبا که در گذشته زندان بوده را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. این هتل‌ها با معماری منحصر به فرد و زیبایی‌های مثال زدنی، بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می کنند.

همچنین بخوانید | تور وان

1. تجربه‌ای لذت بخش در هتل زندان بوستون

هتل زندان آزادی، یک بنای تاریخی ملی است که در بوستون آمریکا قرار دارد و قبلاً به عنوان زندان چارلز استریت شناخته می شد. این زندان در سال ۱۸۵۱ ساخته شده است.

در آن زمان، برخی از زندانیان بوستون، از جمله "Whitey" Bulger، به این زندان منتقل می شدند. حتی آزادیخواه مشهور مالکوم ایکس نیز در این زندان محبوس بوده است. اما اکنون زندان خیابان چارلز به هتلی لوکس با ۲۹۸ اتاق تبدیل شده است و نماد یک معماری باشکوه به شمار می رود.

کلید اتاق‌های این هتل شبیه به کلیدهای زندانبانان است و میهمانان می‌توانند گالری تصاویر زندان را ببینند، قصه‌هایی از ۱۵۰ سال قبل مربوط به آن را بشنوند و در رستورانی به نام کلینیک غذا بخورند.

همچنین بخوانید | ستاره شرق آذر گشت

2. یک شب به یاد ماندنی را در هتل زندان رورموند هلند تجربه کنید!

هتل زندان رورموند هلند (Het Arresthuis)، یک تجربه منحصربه‌فرد اقامت را برای شما به ارمغان می‌آورد. در سال ۱۸۶۳، این بنا به عنوان زندان شروع به فعالیت کرد و اکنون به یک هتل جذاب تبدیل شده است.

هنوز هم پنجره‌های سلول‌ها بسته هستند و درهای این اتاق‌های قدیمی به شکلی بازسازی شده‌اند که به شما احساس واقعی زندان را منتقل کند. حتی پلکان‌های فلزی زندان همچنان بدون تغییر باقی مانده‌اند. اما با این حال، اتاق‌های سلول به اتاق‌ها و سوئیت‌هایی با امکانات لوکس تبدیل شده‌اند.

در این هتل، شما می‌توانید از چهار اتاق لوکس با نام‌های "اتاق وکیل"، "اتاق مدیر"، "اتاق قاضی" و "اتاق زندانبان" برای اقامت خود بهره ببرید. همچنین، یک بلوک کامل در این هتل به ظرفیت ۲۰۰ نفر به منظور برگزاری مهمانی و اجتماعات ویژه در اختیار شما قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید | تفریحات شبانه در وان ترکیه

3. نوشیدن یک فنجان قهوه توأم با ترس را در هتل زندان HM Mallet از دست ندهید!

برای افرادی که دوست دارند حس و حالی متفاوت را تجربه کنند، هتل زندان انگلیسی HM Mallet را توصیه می‌کنیم. این هتل، بر اساس گزارشات، بیشترین ارتباط با ارواح در بریتانیا را دارد. زندان تاریخی HM Mallet در سال 1610 ساخته شد و تا سال 1945 به عنوان محل اجرای حکم اعدام به کار گرفته شده بود.

این زندان در سال 2013 تعطیل شد، اما اکنون فرصتی ایجاد شده است که میهمانان بتوانند یک شب را در آنجا پشت میله‌های زندان سپری کنند و حتی شام و صبحانه در آنجا صرف کنند. آنها قادر خواهند بود که پس از تاریک شدن به گشت و گذار در اطراف زندان بپردازند و شب ها به تنهایی در زندان سرگردان شوند تا تجربه‌ای از رویدادها واقعی خارج از عادت روزمره داشته باشند.

4. تجربه خوابیدن در یک اتاق تنگ در هتل زندان لوسرن سوئیس!

هتل Barabas Luzern، که از نام یک زندانی سابقه دار الهام گرفته شده است شناخته می‌شود. در واقع زندان مرکزی و تاریخی لوسرن که در سال 1862 ساخته شده و تا سال 1998 به عنوان زندان خدمت می‌کرد. در حال حاضر، این مکان به عنوان یک هتل مدرن شناخته می‌شود که به مهمانان تجربه خوابیدن مانند یک زندانی را می‌دهد.

Barabas، زندانی سابقی بود که در سال 1975 در این زندان محبوس بود. میهمانان هتل می‌توانند آثار هنری او را در سلولش مشاهده کنند. او این نقاشی‌ها را ساخته بود تا برای کسب چیزهایی مانند همسر، پول و شراب که در دوران بازداشت از دست داده بود، برنامه‌ریزی کند. هتل Barabas اقامتی را در سلول‌های زندانیان سابق فراهم می‌کند، از جمله اتاق‌های چند تختخوابی با حمام مشترک و اتاق‌های خصوصی.

همچنین کتابخانه‌ای نیز در این هتل ایجاد شده که تعداد زیادی از رمان‌های جنایی را برای مهمانان ارائه می‌دهد. اکنون شما می‌توانید در این هتل منحصر به فرد تجربه‌ای شبیه به زندانیان گذشته را داشته باشید و در فضایی متفاوت اقامت کنید.

سخن پایانی

در این مقاله، سفری به دنیای هتل‌های زندانی با معماری منحصر به فرد و جذابیت‌های تاریخی داشتیم. از هتل زندان آزادی در بوستون، به عنوان یک بنای تاریخی ملی تا هتل زندان رورموند هلند که نماد یک معماری با شکوه است.


برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها