بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶

ایمپلنت های دندانی مطلوب ترین روش برای جایگزینی دندان های از دست رفته و یا پوسیده شده است. ایمپلنت ها با استفاده از پایه یا همان فیکسچر خود به استخوان فک پیوند برقرار کرده و عملکردی مشابه ریشه دندان های طبیعی را ایفا می کند. کشور های زیادی در تولید ایمپلنت های دندانی در دنیا وجود دارند که کیفیت بی نظیری را ارائه می دهند.

بهترین برند های ایمپلنت سوئیسی

کشور هایی همچون سوئیس، امریکا آلمان، فرانسه و کره جنوبی کشور هایی هستند که در بازار جهانی ایمپلنت های دندانی به محبوبیت رسیده اند. سوئیس به دلیل استفاده از فناوری پیشرفته خود در تولید ایمپلنت های دندانی مشهور است. برندهای ایمپلنت دندان سوئیسی به دلیل کیفیت استثنایی، مهندسی دقیق و فناوری پیشرفته به طور گسترده مورد توجه قرار می گیرند. در این مقاله انواع برند های ایمپلنت های سوئیسی را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می دهیم. اگر قصد کاشت ایمپلنت دندان را دارید ایمپلنت های سوئیسی یکی از بهترین های دنیا می باشند.

ایمپلنت اشترومن

شرکت ایمپلنت اشترومن ( straumann ) که امروزه به عنوان بهترین ایمپلنت دنیا شناخته شده است در سال 1954 تاسیس شد، اولین ایمپلنت یک مرحله ای تاریخ را در سال 1974 تولید کرد. از آنجایی که ایمپلنت اشترومن یکی از موفق ترین و معتبرترین شرکت های ایمپلنت در جهان امروز است، ایمپلنت های اشترومن به عنوان بزرگترین ایمپلنت های موجود در نظر گرفته می شود.

پزشکان و متخصصان شرکت اشترومن نوع طراحی ایمپلنت و سازگاری آن با فک انسان و سازگاری با دندان ها را برای ساخت ایمپلنت آزمایش و بررسی می کنند. آنها این کار را با استفاده از اطلاعات تخصصی  و با کمک دستگاه های آزمایشی نوآورانه انجام می دهند. ایمپلنت اشترومن پس از انجام ارزیابی های متعدد و دریافت تاییدیه نهایی از کارشناسان برتر سازمان، آماده تولید است. شرکت اشترومن یک شرکت چند محصولی است که در چندین رشته فعالیت می کند. عمده فعالیت های آن مربوط به ایمپلنت است و این شرکت در آمریکا و سوئیس مستقر است. شرکت ایمپلنت اشترومن محصولات متنوعی از جمله و فیکسچر تولید می کند. ازجمله فیکسچر های ایمپلنت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایمپلنت BLX اشترومن
  • ایمپلنت Titanium SLA
  • Roxolid slactive و Roxolid SLA

ایمپلنت SPI (اس پی ای)

ایمپلنت  SPIیکی از برند های مطرح سوئیسی می باشد که در سال 1975 تأسیس شد. ساخت بهترین ایمپلنت های دندانی برای بیماران هدف اصلی ایمپلنت SPI است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید ایمپلنت SPI در واقع Thommen Medical نامیده می شود. اما یکی از محصولات اصلی این شرکت ایمپلنت SPI می باشد به همین دلیل در ایران و بیشتر کشورها این برند به اسم SPI مشهور شده است. از مهم ترین ساختار های تولید شده در شرکت های ایمپلنت سازی محصولات تخصصی آن ها می باشد. فیکسچر های تولید شده در این شرکت به عنوان بهترین فیکسچر شناخته شده است. انواع فیکسچر های برند SPI به شرح زیر است:

  • ELEMENT
  • CONTACT

کیت های جراحی ایمپلنت SPI  علاوه بر داشتن تمام تجهیزات مورد نیاز باید بسیار کارآمد باشد و کیت جراحی SPA این نیاز را برآورده می کند. طراحی کیت های جراحی SPA بسیار عالی است، اما به دلیل کد رنگی که دارند می توانند با ارائه راهنمایی در طول مراحل درمان به پزشک کمک کنند.

ایمپلنت نئودنت (Neodent)

یکی از برندهای برزیلی با کیفیت بسیار عالی، ایمپلنت نئودنت است که به نام ایمپلنت برزیلی- سوئیسی نیز شناخته می شود. در سال 1993، این شرکت مشغول به فعالیت شد. در اوایل تاسیس این شرکت بسیاری از مردم  کاربرد استفاده از ایمپلنت های دندانی را برای جایگزینی دندان های از دست رفته نمی دانستند. به همین علت این شرکت برای گسترش استفاده از ایمپلنت های دندانی  تاسیس شد.

انواع ایمپلنت سوئیسی

یکی از ویژگی های منحصر به فرد ایمپلنت نئودنت اقتصادی بودن این برند در میان ایمپلنت های سوئیسی است. امروزه مشکلات مالی یکی از مانع های افراد برای کاشت ایمپلنت های دندانی است از این رو برند نئودنت با تولید ایمپلنت های اقتصادی و با کیفیت مشکلات این قشر از جامعه را رفع کرده است. از ویژگی های بارز این ایمپلنت می توان به کیفیت بالا، طول عمر مناسب و زیست سازگاری عالی با استخوان فک اشاره کرد. این برند نیز همانند سایر برند های دیگر محصولات متنوعی را تولید می کند که از جمله آن ها فیکسچر های ایمپلنت می باشد که به شرح زیر است:

  • Grand Morse
  • Zygomatic
  • Cone Morse

ایمپلنت  SIC (اس ای سی)

ازبرند های مطرح در کشور سوئیس می توان به ایمپلنت SIC اشاره کرد. این برند در صنعت ایمپلنت نسبتا جدید است و سابقه طولانی ندارد. در نتیجه، تلاش کرده است تا با ارائه کیفیت برتر و قیمت مناسب تر نسبت به برندهای رقیب، دندانپزشکان و بیماران نیازمند ایمپلنت دندان را جذب کند. اگرچه برند SIC به دلیل داشتن بالاترین کیفیت شناخته شده نیست ؛ اما هنوز هم یک ایمپلنت قابل اعتماد، ماندگار و با کیفیت بالا است که برای سالیان طولانی دوام خواهد آورد. شرکت های تولید کننده ایمپلنت زمان زیادی را برای طراحی و ساخت فیکسچرهای آن سرمایه گذاری می کنند زیرا هر شرکتی ویژگی های منحصر به فردی دارد. ایمپلنت SIC انواع مختلفی از فیکسچر ها را با کاربرد های مختلف تولید می کند  که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که در ادامه با جزئیات بیشتر به آنها خواهیم پرداخت. SIC ایمپلنت پنج نوع فیکسچر زیر را ارائه می دهد:

  • فیکسچر sic max
  • فیکسچر SICvantage max
  • فیکسچر SICtapered
  • فیکسچر SICwhite

ایمپلنت IRES  (آیرس)

شرکت ایمپلنت IRES در سال 2014 وارد بازار ایمپلنت شد؛ و نسبت به سایر رقبای خود در سوئیس از سابقه کمتری برخوردار  است. شرکت تولید ایمپلنت آیرس طیف گسترده ای از مواد احیا کننده، سیستم های ایمپلنت، کیت های جراحی و پروتزهای سفارشی را تولید کرده است. این شرکت به 17 کشور محصولات خود را صادر می کند؛ و با تولید 12 نوع ایمپلنت مختلف از نظر سطح استخوان و بافت، توانسته رضایت طیف وسیعی از بیماران را جلب کند. محصولات این برند به دلیل کیفیت، صداقت و تمرکز بر نیازهای مصرف کننده متمایز است.

برند IRES از محصولات متنوعی پشتیبانی می کند که مهمترین آن ها فیکسچر های ایمپلنت می باشد. از آنجایی که فیکسچر و ریشه دندان یک هدف را انجام می دهند، به آنها پایه ایمپلنت نیز گفته می شود. بسیاری از افراد بی دندان برای درمان خود به فیکسچر مختلف با ویژگی های مختلف نیاز دارند زیرا نیازهای درمانی مختلفی دارند.

قیمت ایمپلنت های مطرح سوئیسی

قیمت ایمپلنت های سوئیسی به عوامل مختلفی بستگی دارد. به دلیل کیفیت بالای این ایمپلنت ها نسبت به سایر ایمپلنت های دیگراز قیمت بیشتری برخوردار هستند. به طور کلی ایمپلنت های سوئیسی از بازه 11,000,000 تومان الی 30,000,000 تومان قیمت گذاری شده اند.

 به طوری که ایمپلنت برند اشترومن قیمتی برابر 28,000,000 تومان به هر واحد دندان را دارا می باشد. از طرف دیگر ایمپلنت SIC به عنوان ایمپلنت اقتصادی قیمتی برابر 11,000,000 تومان به ازای هر واحد دندانی تعیین شده است. برند های دیگر از جمله نئودنت حدود قیمت 12,000,000، برند iti 13,000,000 تومان، برند SPI 15,000,000 تومان و برند آیرس 14,000,000 تومان به ازای هر واحد دندانی می باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها