بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۴۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

امروزه اجاره انبار به علت نداشتن فضای کافی در خانه‌های آپارتمانی و نداشتن انباری در واحدهای تجاری و مسکنی جزو اصلی‌ترین نیازهای مردم تلقی می‌شود. بنابراین مردم برای نگهداری وسایل خود به مکانی ایمن نیاز دارند و به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اجاره انبار مراجعه می‌کنند. برای اجاره انبار باید چندین گام را طی نمود تا با آگاهی کامل بتوان بهترین انبارها را کرایه کرد، به همین علت در این مطلب به طور مفصل به راهنمای انتخاب انواع انبارها و اجاره آنها خواهیم پرداخت.

دلایل نیاز به اجاره انبار

مردم معمولا در هر کسب و کاری که باشند با توجه به نیازهای مختلف خود اقدام به کرایه انبار می‌کنند. معمولا اجاره انبار به دلایل زیر انجام می‌گیرد:

  • نگهداری از کالاها
  • بازسازی منزل
  • اسباب کشی
  • انبار کردن وسایل گمرکی
  • نداشتن انباری برای واحدهای مسکونی و تجاری
  • مهاجرت افراد و نگهداری وسایلشان در محیطی امن
  • و …

مزایای اجاره انبار

اجاره انبار فقط به معنای نگهداری از کالاها در یک محیط امن نیست بلکه افراد به علت مزایایی که در کنار کرایه انواع انبارها از آنها بهره‌مند می‌شوند اقدام به اجاره انبارها از مجموعه‌ها و شرکت‌های انباری می‌کنند. اجاره انبار مزایایی همچون موارد زیر را در بردارد:

حفاظت و امنیت

شرکت‌های انبارداری خود را در برابر مشتریانشان مسئول می‌دانند به همین علت همواره در تلاش هستند تا بهترین امکانات امنیتی مانند نصب پیشرفته‌ترین دوربین‌های مداربسته، استفاده از نیروی حیوانی برای نگهبانی و … را برای انبارهای خود اجرا نمایند. این امکانات امنیتی باعث از به سرقت رسیدن اموال مشتریان جلوگیری به عمل می‌آورد، دقیقا امکانی که انباری‌های ساختمان‌های مسکونی و تجاری فاقد آن هستند.

تنوع در انبارها

انباری‌های موجود در ساختمان‌های آپارتمانی و تجاری فقط به یک شکل هستند اما شرکت‌های انبارداری انواع انباری‌های کانتینری، کانکس‌ها، انبارهای عمومی و … را در ابعاد متفاوت به مشتریان خود ارائه می‌دهند تا با توجه به نیاز خود هر انباری که مدنظرشان می‌باشد را انتخاب نمایند.

هزینه مناسب

شرکت‌های انبارداری در برابر خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهند، قیمت مناسبی را از آنها دریافت می‌کنند. به اینصورت که مشتریان می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای اندک به صورت ماهیانه، وسایل خود را در محیطی ایمن نگهداری نمایند.

خدمات پشتیبانی

بسیاری از شرکت‌های انبارداری خدمات پشتیبانی مانند خدمات تخصصی لجستیک، باربری و نگهداری فنی از محصولات را به مشتریان ارائه می‌دهند. این خدمات می‌توانند شما را در مدیریت و بهینه‌سازی عملیات انبارداری کمک نمایند به اینصورت که اگر برای حمل وسایل خود تا نزد انبارها نیاز به به کمک گرفتن از شرکت‌های حمل بار نیستند و شرکت انبارداری این خدمات را به صورت مکمل در کنار خدمات کرایه انبار به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

انواع انبارها

شرکت‌های انبارداری دارای انبارهای متنوعی هستند که معروف‌ترین شامل موارد زیر می‌شود:

انبارهای کانتینری

انبارهای کانتینری جزو معروف‌ترین و ارزانترین انبارهای موجود در شرکت‌های انبارداری هستند که برای نگهداری تمامی وسایل مناسب می‌باشند. این انبارها تماما از جنس فلز هستند بنابراین هیچگونه نم و رطوبتی به داخل آنها راه پیدا نمی‌کند.

سوله‌ها

سوله‌های سازه‌های فلزی سرپوشیده هستند که دارای ابعاد بزرگی هستند و به علت مقاومتی که دارند علاوه بر نگهداری کالاها برای مشاغل دیگر از جمله دامداری و نگهداری دام‌ها مناسب می‌باشند. اجاره سوله بیشتر برای شرکت‌های صنعتی و تولیدی به علت حجم بالای وسایلی که دارند مناسب می‌باشد.

انبارهای عمومی

این نوع انبارها برای ذخیره‌سازی کالاها و محصولات عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به علت اینکه در این انبارها وسایل تمامی مشتریان در کنار یکدیگر نگه‌ داشته می‌شوند هزینه کرایه آنها پایین می‌باشد. از ویژگی‌های و مزایای انبارهای عمومی می‌توان به فضای بزرگ، دسترسی آسان و قیمت مناسب و پایین اشاره کرد.

انبارهای یخچالی

انبارهای یخچالی یا سردخانه‌ای برای نگهداری وسایلی مناسب هستند که برای سالم ماندن به دمای پایین نیاز دارند. بنابراین انبارهای یخچالی برای شرکت‌های تولید کننده مواد غذایی، داروسازی، و محصولات منجد گزینه مناسبی هستند.

نکته: شرکت‌های انبارداری انبارهای متنوعی را به مشتریان ارائه می‌دهند اما شما به عنوان یک مشتری باید نیاز خود را بشناسید و با توجه به راهنمایی شرکت انبارداری بهترین انبار را برای نگهداری و انبار کردن کالاهای خود اجاره نمایید.

نحوه پیدا کردن بهترین شرکت انبارداری

برای پیدا کردن بهترین شرکت انبارداری می‌توانید از اطرافیان خود پرس و جو نمایید تا یک شرکت انبارداری خوب پیدا کنید یا با جستجو در اینترنت و مراجعه به سایت شرکت‌های انبارداری و خواندن نظرات مشتریان آنها یکی از آنان را انتخاب نمایید.

فرایند اجاره انبار چگونه است؟

برای اجاره انبار لازم است تا پس از پیدا کردن شرکت انبارداری مدنظر خود به آنها مراجعه نمایید و از مکان انبارهای آنان مطلع شوید. سپس از مدیریت شرکت انبارداری سوال نمایید که آیا بیمه و قراردادی برای شما در نظر می‌گیرند یا خیر. شرکت‌های انبارداری خوب بیمه حوادث نظیر بیمه آتش سوزی و حوادث را برای انبارهای مشتریان در نظر می‌گیرند و قراردادی که متن آن حاوی مدت زمان اجاره انبار، مبلغ کرایه یا رهن انبارها، تعهدات طرفین و … است را میان خود و مشتری به امضا می‌رسانند.

سخن آخر

اجاره انبار مزایای بسیاری را برای مخاطبان خود به همراه دارد به شرط آنکه از یک شرکت انبارداری خوب، انبار مدنظر خود را کرایه نمود. برای اجاره انبار لازم است تا برای اطمینان خاطر مشتری و مدیریت شرکت انبارداری یک قرارداد میان طرفین به امضا برسد و معمولا شرکت‌های انبارداری مطمئن دارای قراراداد و بیمه نامه معتبر برای انبارها می‌باشند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها