بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۶
نماد جام جهانی و جایزه جام جهانی فوتبال به عنوان بخشی از سفر 9 ماهه به 88 کشور جهان به مالزی رسید.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، تیم های ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2014 برزیل به همراه تیم های کره جنوبی، ژاپن و استرالیا از قاره آسیا شرکت دارد و برای کسب این جام با بزرگان فوتبال جهان رقابت می کند.

تیم ایران با تیم های آرژانتین، نیجریه و بوسنی همگروه است.

نماد جام جهانی فوتبال که بزرگان فوتبال جهان خرداد ماه سال آینده برای کسب آن رقابت می کنند قرار است از فردا (یکشنبه) در مرکز تجارت جهانی پوترا شهر کوالالامپور در معرض دید عموم قرار گیرد.

سفر جام جهانی فوتبال از 21 شهریور ماه از ریودوژانیرو برزیل آغاز و تا کوالالامپور حدود 149 هزار و 577 کیلومتر پیموده است.

ˈ دوایت اورزلی یورک ˈ بازیکن سابق تیم های منچستر یونایتد به عنوان سفیر فیفا این جام را همراهی می کند. این جام پیش از مالزی به ویتنام و از روز دوشنبه از کوالالامپور به جاکارتا اندونزی منتقل می شود.

نماد جام جهانی فوتبال که از طلای 18 عیار ساخته شده است 36 ممیز هشت سانتیمتر ارتفاع و بیش از شش کیلوگرم وزن دارد.

کوالالامپور یکی از توقفگاههای جایزه جام جهانی 2014 برزیل است که تیم ملی فوتبال ایران نیز در این جام شرکت دارد. جام جهانی قرار است 13 دی ماه به فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه مالزی برسد .

تاریخچه جام جهانی نشان می دهد دوسال پیش از افتتاحیه جام جهانی فوتبال در سال 1930 اروگوئه ، فیفا قانونی را تصویب کرد که قهرمان جام جهانی فوتبال جامی را به عنوان هدیه پاداش دریافت کند.

مجسمه سازی فرانسوی به نام آبل لافلئور طرحی برای این جام ارائه کرد و فیفا این طرح را پذیرفت، اما در سال 1946 این جام به ژول ریمه که رییس فیفا و ایده پرداز برگزاری جام جهانی فوتبال بود، تغییرنام یافت.

پس از سومین قهرمانی تیم ملی فوتبال برزیل در جام جهانی فوتبال مکزیکوسیتی، ژول ریمه به طور دائم به کنفدارسیون فوتبال برزیل سپرده شد.

این جام تاکنون دو بار ربوده شده و در آخرین سرقت نیز ذوب شد و فدراسیون فوتبال برزیل ماکتی از آن را ساخت و نگهداری کرد.

پس از آن سیلویو گاتزانیگا هنرمندی ایتالیایی طرحی دیگر برای جام جهانی 1974 آلمان ارائه شد که توسط فیفا پذیرفته شدو تیم اسپانیا با قهرمانی در سال 2010 آفریقای جنوبی جام جدید طراحی شده این هنرمند را به مدت چهارسال به مادرید برد.

تاکنون تیم های ملی برزیل پنج بار، ایتالیا چهار بار، آلمان سه بار، اروگوئه دو بار، آرژانتین دوبار، و انگلستان، فرانسه و اسپانیا هرکدام یکبار این جام ها را بالای سر برده اند و قهرمان جام جهانی شده اند.

هم اکنون نیز طرح جام جهانی هنرمند ایتالیایی در تور دور دنیاست و از فردا در مالزی به نمایش درمی آید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها