بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۳۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۰
بارش شدید برف که از ساعات اولیه بامداد روز دوشنبه 16 دی‌ماه در شیراز و بخش‌هایی از استان فارس آغاز شده است، موجب اختلال در فعالیت‌های روزمره شهروندان شد.
به گزارش تدبیر24 سید محمد احمدی، استاندار فارس در گفت‌وگو با ایسنا منطقه فارس، اعلام کرد: تاکنون جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور تمام مدیران دستگاه‌های دولتی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: این میزان بارش برف بی‌تردید امکان بروز اختلال در خدمت‌رسانی را ایجاد می‌کند. متأسفانه حضور شهروندان با خودروهای‌ شخصی در معابر اصلی و ترافیک سنگین امکان حضور نیروهای امدادرسان در بخش‌های مختلف را تا حد زیادی با مشکل مواجه کرده است.

استاندار فارس گفت: از قطع برق و بروز اختلالات ناشی از آن مطلع هستم اما بروز چنین حوادثی حتی در پیشرفته‌ترین کشورها هم زمانی که با تغییر شدید وضعیت جوی مواجه می‌شوند، دور از ذهن نیست.

احمدی با اشاره به این که چنین حجم بارش برفی طی 10 سال گذشته در شیراز بی‌سابقه بوده است، گفت: همه دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کرده و می‌کنند. نمی‌توان و نباید با بروز هر مشکلی تنها مسئولان و دستگاه‌های مرتبط را مقصر جلوه داد.

وی با بیان این که «صبح روز سه‌شنبه ادارات دولتی و آموزشگاه‌ها را تعطیل اعلام کرده‌ایم»،اضافه کرد: حضور ماشین‌آلات برف‌روب و گریدرهای بازکننده معابر در نقاط مختلف شهر به دلیل ازدحام خودروها به شکل کامل امکان‌پذیر نبوده لذا امیدواریم تعطیل شدن ادارات و آموزشگاه‌ها زمینه کار پاکسازی معابر را فراهم آورد.

 تاکنون بر اساس گزارش‌ها در شیراز به طور میانگین بیش از 20 سانتی‌متر برف باریده که این میزان در نقاط شمال‌غرب و شمال این شهر به 35 سانتی‌متر نیز می‌رسد.

این حجم بارندگی موجب شکستن بسیاری از درختان، قطع برق، قطع اینترنت، کند شدن تردد، وقوع تصادف و مشکلاتی دیگر شده است.

با تداوم بارش‌ها از بعد از ظهر روز دوشنبه و در پی تلاش شهروندان برای بازگشت به‌ منازل خود، اغلب مسیرهای شریانی شهر شاهد ترافیک بسیار سنگینی بود؛ به طوری که همچنان در محورهای شمال غرب، جنوب و جنوب ‌غرب و بخش‌هایی از جنوب شاهد ترافیک سنگین و نیمه‌سنگین هستیم.

برخی شهروندان اعلام کردند که از حدود ساعت 5:30 بعد از ظهر از محل کار خود خارج شده ولی مدت ها در مسیر و پشت ازدحام خودرو مانده‌اند.

به دنبال برودت هوا و حجم بالای تردد، برخی از شهروندان با کمبود بنزین مواجه شده‌اند و با توجه به نبود امکان تأمین سوخت به دلیل قطع برق پمپ‌های بنزین، این شهروندان مجبور به رها کردن خودروهای خود شده‌اند. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها