بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷
چندي پس از سخنان تند و تيز داريوش مهرجويي درباره آلودگي هواي شهر تهران يک سينماگر مشهور ديگرذ نيز در سخناني هشدار گونه خواستار توجه جدي رئيس جمهور به اين معضل مهم گرديد.
تدبیر24: رضا کيانيان بازيگر سينما و تلويزيون با اشاره به وضعيت آلودگي هوا گفت: روزي 240 نفر بر اثر آلودگي هوا مي‌ميرند و اين در حالي است که بسياري از موارد آلودگي هوا از مردم پنهان مي‌شود.

رضا کيانيان روز چهارشنبه در نشست بررسي آلودگي هواي تهران که در برج ميلاد با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: چند سال قبل در جشنواره طنز اعلام کردم که قتل شکلهاي مختلفي دارد که به صورت مختلف با استفاده از چاقو و آلات مختلف رخ مي‌دهد. البته قتل شکلهاي پنهاني هم مثل کار کشيدن از کودکان در سر چهارراه‌ها يا مريضي آنها دارد.

وي با اشاره به اينکه آلودگي هوا هم باعث قتل مي‌شود افزود: نمي‌دانم چرا کسي اين موضوع را پيگيري نمي‌کند. وقتي لقب قتل به آلودگي هوا مي‌دهيم چشمها باز مي‌شود و مسئولان به دنبال آن مي‌روند. متاسفانه آمار رسمي مرگ بر اثر آلودگي هوا اعلام نمي‌شود اما چندي قبل اعلام شد روزي 500 نفر به علت آلودگي هوا به مراکز درماني منتقل مي‌شوند که 249 نفر از آنها جانشان را از دست مي‌دهند.اين هنرمند با اشاره به نامه اخيرش به رئيس جمهور در خصوص آلودگي هوا گفت: در نامه ام به دکتر روحاني نوشتم وقتي گفتيم بيجه جاني پاکدشت 120 کودک را به قتل رسانده او دستگير و محاکمه شد، اين جا روزي 240 نفر به علت آلودگي هوا کشته مي‌شوند، آيا نبايد مسئول آلودگي را پيدا کرد؟ هيچکسي مسئوليت آن را بر عهده نمي‌گيرد، درست است که بي فکري‌هايي در طول زمان انجام شده است اما اين وضعيت تا کي مي‌خواهد ادامه يابد و چه کسي مسئول رفع ماجرا شده است.

وي ادامه داد: برايمان جاي سوال است که چرا رئيس جمهور ستاد اضطرار تشکيل نداده است؟ وقتي بحث زلزله تهران مطرح شد ستاد بحراني براي اين موضوع تشکيل شد، هم اکنون اين ستاد چکار مي‌کند؟ در زماني که آلودگي هوا وجود دارد آيا نبايد اين ستاد وارد موضوع شود و آن را پيگيري کند؟ از دکتر روحاني مي‌خواهم ستاد بحران آلودگي هوا را تشکيل دهد و موضوعات آن را اطلاع رساني کند.

اين بازيگر سينما و تلويزيون با اشاره به گزارش رئيس حفاظت محيط زيست در مجلس تاکيد کرد: دکتر ابتکار گزارش تکان دهنده اي را در مجلس ارايه کرده است چرا اين مسايل را به مردم نمي‌گويند. حتماً بايد انسان مهمي همچون استاد عزت الله انتظامي در اثر آلودگي هوا به بيمارستان برود تا بگويند موضوع آلودگي چيست. مگر بقيه شهروندان مهم نيستند.وي با بيان اينکه آلودگي هوا 8 سال قبل به من ضربه زد گفت: ريه من 8 سال قبل به علت آلودگي هوا دچار آسيب شد، من با دوندگان دو و ميداني مسابقه تنفس مي‌دادم اما در حال حاضر وقتي 4 پله را بالا مي‌روم نفسم مي‌گيرد.

به گفته کيانيان معاينه فني خودروها سالانه در کشور انجام مي‌شد اما چرا مجلس با مصوبه اي زمان معاينه فني خودروهاي صفرکيلومتر را به 5 سال افزايش داد؟. علت اين کار چيست و چرا مجلس در خصوص آلودگي هوا وارد ماجرا نمي‌شود، مگر اين مساله از نظر آنها کوچک است؟

وي با بيان اينکه در زمستان اتفاقي زامبي گونه رخ مي‌دهد تصريح کرد: 240 نفر روزانه به علت آلودگي هوا جانشان را از دست مي‌دهند. وقتي آلودگي هوا تشديد مي‌شود از هنرمندان براي اطلاع رساني و هشدار به شهروندان استفاده مي‌کنند چرا عده اي که مامور اطلاع رساني هستند. ما به لحاظ ريوي مي ميرند و تهراني‌ها قرباني آلودگي هوا مي‌شوند.

کيانيان با بيان اينکه چه کسي بايد اين فاجعه عظيم ملي را رسيدگي کند، تاکيد کرد: بايد ستاد قدرتمندي با حضور هر سه قوه تشکيل و مسئولان از آن حمايت کنند. ضمن اينکه مي‌توان ستاد ويژه اي را با استفاده از هنرمندان و ورزشکاران تشکيل داد تا از اين صداي رسا در خصوص آلودگي هوا استفاده کرد.

وي با اشاره به اينکه فوتباليستها چه تقصيري دارند که بايد 90 دقيقه در آلودگي کامل بدوند و ورزش کنند و بعد دو نفر از همين فوتباليستها قليان مي‌کشند و اين همه سر و صدا مي‌شود. مشخص است که اين افراد کار بدي انجام دادند، ما داريم در سطح شهر دود بدتر از قليان را به خوردشان مي‌دهيم چه مي‌شود که چند هزار کلمه در مورد اين اتفاق مي‌نويسيم اما اين فاجعه ملي را ناديده مي‌گيريم. چقدر در رسانه‌ها راجع به قلياني‌ها نوشته اما رسانه‌ها در مورد آلودگي هوا با همين ميزان هم ننوشتند، پيشنهاد مي‌کنم گوشه اي از يک صفحه روزنامه به آلودگي هوا اختصاص يابد و در آن در خصوص خطرات آلودگي و ميزان کشته‌ها اطلاع رساني شود.اين بازيگر افزود: رسانه‌هاي ما که داراي گرايش چپ و راست هستند با هم در مورد ديدگاه فکري شان نزاع مي‌کنند اما کسي به جنگ آلودگي هوا نمي‌رود.

کيانيان با انتقاد از بنزين موجود در کشور گفت: روزي اين بنزين را به عنوان افتخار ملي به ما ارايه مي‌کردند اما الان نبايد به آن افتخار کنيم. چرا فقط تعدادي از پمپ بنزين‌هاي سطح شهر بنزين يورو 4 دارند و آن را حتي اعلام نمي‌کنيم که مردم بروند بنزين با کيفيت خريداري کنند.

وي با بيان اينکه نمي‌گويم موقع آلودگي شهر را تعطيل کنيم، افزود: در مواقع بحراني مي‌توان جلوي تردد خيلي از خودروها را گرفت، بسياري از خودروها به صورت غيرضروري در شهر رفت و آمد مي‌کنند و چرا بايد اگزوز اين خودروها کار کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها