بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
دولت استرالیا به خاطر تعرض به مرزهای آبی اندونزی به طور رسمی از این کشور عذرخواهی کرد و وعده داد که این گونه وقایع دیگر تکرار نمی شوند.
تدبیر24: شبکه خبر آسیا، وزیر مهاجرت استرالیا در بیانیه ای مطبوعاتی تاسف عمیق خود را از این حوادث اعلام و افزود: سفارت استرالیا در جاکارتا روز جمعه (امروز) به طور رسمی از دولت اندونزی عذرخواهی می کند.

ˈاسکات موریسونˈتصریح کرد: دولت روز چهارشنبه اطلاعاتی دریافت کرد که بر اساس آن مقامات استرالیایی از روی اشتباه در چندین موقعیت وارد آب های اندونزی شده اند که این موضوع خلاف سیاست دولت استرالیا است.

وی بیان کرد: تاکید می کنم که این اتفاق سهوی و بدون دانش و فرمان دولت استرالیا صورت گرفته است.

ˈآنگوس کامپبلˈ از ژنرال های نظامی استرالیا که فرماندهی یک گروه نظامی در آب های استرالیا را بر عهده داشته و با هدف توقف پناهجویان به آب های اندونزی وارد شده بود، پس از ورود به استرالیا از اظهار در مورد تعرض به آب های اندونزی خودداری کرد.

بر اساس سیاست جدید دولت کانبرا، مهاجران غیرقانونی که وارد آبهای سرزمینی استرالیا می شوند اجازه اقامت در این کشور را نخواهند داشت و به جزایر دور افتاده ای همچون ˈکریسمسˈ منتقل می شوند.

دولت استرالیا همچنین قایق مهاجرانی را که به آب های استرالیا وارد نشده اند را مجبور به بازگشت به اندونزی می کنند.

این سیاست دولت استرالیا، اندونزی را خشمگین کرده و آن را دخالت در امور داخلی خود می داند.

دولت استرالیا همچنان بر ادامه سیاست های خود در قبال مهاجران تاکید دارد و آن را تغییرناپذیر می داند و مدعی است سیاست های جدید مقابله با پناهجویان غیرقانونی باعث کاهش 80 درصدی ورود مهاجران به این کشور شده و در ماه گذشته نیز هیچ قایق پناهجویی به این کشور وارد نشده است.

دولت استرالیا از سال پیش برای کنترل ورود مهاجران غیرقانونی به این کشور سیاست های سختی پیش گرفته که این سیاست ها انتقاد برخی فعالان حقوق بشر را در پی داشته است.

انتقال مهاجران به جزایر دور افتاده با برخورداری از کمترین تسهیلات و امکانات بهداشتی از جمله مواردی است که فعالان حقوق بشر نسبت به آن اظهار نگرانی کرده اند.

استرالیا از جمله کشورهایی است که حقوق پناهندگان را به رسمیت می شناسد و معاهدات بین المللی مربوط به آن را نیز امضا کرده است. هرچند، که دولت جدید این کشور بازداشت کسانی که بدون روادید قانونی وارد این کشور می شوند را در دستور کار قرار داده است.

استرالیا در حاضر تنها کشور جهان است که قوانین بسیار محدودکننده ای برای پناهجویان تصویب کرده است.

از نظر تاریخی، تا پیش از این پناهجویان از طریق هوایی وارد استرالیا می شدند که این رویه در سال های اخیر جای خود را به مسیر دریایی داده است.

در فاصله سال های 1945 تا اواخر دهه 1990 بیش از نیم میلیون نفر برای اقامت در استرالیا پذیرفته شده اند.

استرالیا از نظر جهانی چهل و هفتمین کشور میزبان پناهجویان در بین سال های 2005 تا 2009 بوده است.

این کشور از نظر پذیرش پناهجویان در رده 22 جهانی قرار داد.

در سال 2012 شمار پناهندگان به این کشور با افزایش قابل توجهی از 13 هزار و 750 نفر به 20 هزار نفر رسید. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها