بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۵۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
سوسیلو بامبانگ یودهویونو ˈ رئیس جمهور اندونزی به دلیل جاری شدن سیل در این کشور که خسارت های زیادی برجای گذاشته است سفر خود را به سوییس برای شرکت در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد لغو کرد.
تدبیر24: دفتر ریاست جمهوری اندونزی روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد سفر رئیس جمهور این کشور برای نظارت بر مناطق سیل زده اندونزی و مدیریت این بحران به داووس لغو شده است.

پیش از این سفر ˈ نواز شریف ˈ نخست وزیر پاکستان به داووس به دلیل انفجار تروریستی روزیکشنبه در مسیر کاروان امنیتی لغو شده بود.

بارندگی های فصلی و نامنظم در اندونزی اغلب منجر به جاری شدن سیل در این کشور شده و تعداد زیادی کشته بر جای می گذارد. بارندگی های چند روز گذشته موجب بالاآمدن آب در برخی مناطق جاکارتا پایتخت تا سه متر و کشته شدن ده ها نفر و آوارگی ده ها هزار نفر شد.

میلیون ها نفر از جمعیت 240 میلیونی اندونزی در دشت های نزدیک رودخانه ها زندگی می کنند که این امر زندگی آن ها را آسیب پذیر کرده است.

سوسیلو بامبانگ یودهویونو که قرار بود امروز برای شرکت در مهمترین نشست سالیانه اقتصادی دنیا عازم داووس سوییس شود و تا روز شنبه آینده در این کشور دیدارهایی داشته باشد به دلیل مدیریت بحران این سیل ها از این سفر صرفنظر کرد.

ˈخطیب بصیر ˈوزیر اقتصاد و دارایی اندونزی قرار است بجای رییس جمهور این کشور در اجلاس جهانی داووس شرکت کند.

اجلاس داووس قرار است از دوم تا پنجم بهمن در سوییس برگزار شود.

اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد (world economic forum) همه ساله با حضور رهبران سیاسی و نخبگان اقتصادی و تجاری کشورهای مختلف جهان در سوییس برگزار می شود و تحت تاثیر نام محل برگزاری به نام اجلاس داووس (Davos) مشهور شده است.

مجمع جهانی اقتصاد، بنیادی غیردولتی و بین المللی مستقر در ژنو سوییس است که همه شهرت خود را مدیون اجلاس سالانه در داووس است. علاوه بر این اجلاس، مجمع جهانی اقتصاد نشست های منطقه ای نیز در طول سال برگزار می کند.

این بنیاد، در سال 1971 توسط کلاوس شواب – استاد تجارت و بازرگانی - تاسیس شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها