بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۵۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴
سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست گروه های دوستی ایران و سایر کشورها گفت: گردشگری مهمترین حوزه دیپلماسی عمومی است.
تدبیر24:  از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرضیه افخم با بیان اینکه گردشگری می تواند تاثیر بالایی در توسعه روابط ایران با سایر کشورها داشته باشد افزود: با استفاده از دپیلماسی عمومی از جمله گردشگری می توان ارتباطات بین المللی ایران با کشورهای مختلف را توسعه و زمینه افزایش همکاری ها را فراهم کرد.

وی با تشریح جایگاه ممتاز ایران در حوزه گردشگری اضافه کرد: جاذبه های بی نظیر ایران در حوزه گردشگری و هم چنین برخورداری از ظرفیت های بالای میراثی و تاریخی مانند ثبت جهانی 16 اثر در یونسکو ایران را به یکی از مهمترین کشورها از نظر برخورداری از این ظرفیت ها تبدیل کرده است.

وی افزود: انجمن های دوستی می توانند با معرفی این جاذبه ها و ظرفیت ها زمینه های افزایش علاقه مندی برای سفر به ایران را فراهم کنند.

افخم در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه اعتقاد من بر این است که با تشکیل یک کارگروه باید به تبیین نقشه راه برای ادامه فعالیت ها و همکاری های انجمن های دوستی، سازمان میراث فرهنگی و وزارت خارجه پرداخت ادامه داد: امروزه تنها دیپلمات ها وظیفه تقویت روابط فرهنگی و توسعه ارتباطات با سایر کشورها را ندارند بلکه انجمن های مردم نهاد و دیگر اقشار جامعه نیز نقش ممتازی در این خصوص دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: در کنار جاذبه های گردشگری و ظرفیت های میراثی و تاریخی، صنایع دستی نیز می تواند یک ابزار مهم برای انتقال ارزش ها و مفاهیم هنری ایران به سایر کشورها باشد.

وی افزود: به عنوان مثال کسی که از ایران صنایع دستی خرید می کند و به کشور خود می برد این صنایع دستی می تواند انتقال دهنده فرهنگ و تاریخ کشورمان به کشورهای دیگر باشد.

وی یادآورشد: معرفی دقیق جاذبه های گردشگری ایران می تواند تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی را کاهش و زمینه های ورود میلیونی گردشگران به کشور را فراهم سازد.

این نشست با حضور مهدی حجت قائم مقام رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و تعدادی از معاونین و مدیران این سازمان در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها