بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۶۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۸
دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران سراسر کشور با انتقاد از حذف کارگران از دریافت سبد کالای دولت گفت: تنها کارگرانی سبد کالا دریافت می‌کنند که خلاف قانون حقوق دریافت می‌کنند.
تدبیر24: غلامرضا عباسی درباره اینکه سبد کالا فقط به مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی و کارگران با حقوق زیر 500هزار تومان داده می‌شود گفت:  هیئت وزیران مصوب کرده بود، سبد کالا به کلیه کارگران مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی داده شود در حال حاضر که چنین شده است باید گفت تنها 2 میلیون نفر از کارگران مشمول سبد کالا می‌شوند.

وی ادامه داد: در راستای این مصوبه که قرار است به کارگران پایین تر از 500 تومان حقوق بگیر سبد کالا ارائه شود منت سر کارگران است چرا که حداقل بگیران کارگری هم حقوقشان بالاتر از 500 تومان است. بر اساس مصوبه افزایش حقوق سال 92, میزان حقوق کارگران به همراه حق اولاد, حق مسکن,بن خوارو بار بیشتر از 500 تومان می‌شود.

عباسی افزود: قبل از اعلام روز توزیع سبد کالا طی جلساتی که با وزارت کار داشتیم اعلام نکردند که قرار است به کارگران این چنین سبد کالا تعلق گیرد. اعلام وزارت کار به نمایندگان کارگران برای توزیع سبد کالا این بود که این سبد به کلیه کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی داده می‌شود و الان خلاف مصوبه ی قبلی عمل کردند.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران سراسر کشور اظهار کرد: عمل‌ دولت با شعارش یکسان نیست. در حال حاضر تنها کارگرانی مشمول سبد کالا می‌شوند که حقوق 487 هزار و 125 تومان حداقل وزارت کاررا بدون در نظر گرفتن بن خوارو بار, حق مسکن و حق اولاد دریافت می‌کنند که اگر چنین مسئله ای مطرح باشد خلاف قانون است و کارفرما محکوم به اجرا نکردن قانون است.

وی تاکید کرد: ما مخالف ارائه سبد کالا به کارگران حداقل بگیر نیستیم اما رقمی که اعلام شده است که کارگران پایین تر از 500 تومان سبد کالا دریافت می‌کنند, در جامعه ماهیچ کارگری حقوق پایین تر از 500 تومان ندارد, چرا که در راستای مصوبه افزایش مزد دولت چنین رقمی بی معنا است.

عباسی در ادامه از ارسال نامه‌ای خطاب به وزیرتعاون,کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر ربیعی

وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی

احتراماً, با گرامی داشت ایام الله دهه مبارک فجر, با توجه به شروع توزیع سبد کالا جهت برخی از اقشار جامعه، متاسفانه ضعیف‌ترین قشر جامعه یعنی کارگران اغلب مشمول دریافت سبد کالا نشده‌آند که در این زمینه دو مورد قابل تعمق است:

الف) اغلب کارگران کشور حداقل بگیربوده و انتظار می‌رفت از غربال‌گری پنج میلیون ریال درآمد مصون باشند ولی درعمل اعتراضات نشان می‌دهد که خیل عظیمی از این  کارگران حذف شده‌اند.

ب) حدود چهارمیلیون کارگربدلیل عدم پوششهای بیمه‌ای شناسایی کارگری در سامانه‌های رسمی ندارند.

ج)نرخ گذاری درآمد جهت تفکیک کارگرفقیرو غنی منصفانه نیست زیرا کارگران با هر درآمدی که داشته باشند به دلیل نرخ خط فقر دو میلیون تومانی طبع مشمول سبد کالا می‌شوند.

با توجه به مراتب بالا خواهشمند است نسبت به تجدید نظر در دستورالعمل نحوه توزیع سبد کالا اقدام تا در شرایط کنونی که معیشت کارگران با سختی واقعی همراه شده است اینگونه حمایتها بتواند گوشه ای از سفره خالی خانواده‌های کارگری را پرنماید.

قبلاً از بذل توجه حضرتعالی نسبت به قشر شریف و زحمتکش کارگری تشکر می‌نمایند. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها