بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۱۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۰
یک گروه تکفیری تروریستی که خود را « جبهه النصره» می خواند با صدور بیانیه ای مسئولیت انفجار تروریستی انتحاری شامگاه دوشنبه منطقه شویفات در جنوب شرقی بیروت پایتخت لبنان را برعهده گرفت.
تدبیر24: در بیانیه این گروه تکفیری تروریستی که در صفحه القاعده در پایگاه اجتماعی تویتر منتشر شده، هدف از این انفجار تروریستی را ضربه زدن به حزب الله لبنان اعلام شده است.

این گروه تکفیری تروریستی اعلام کرده که این جنایات تروریستی تا زمانی که حزب الله نیروهایش را از سوریه خارج نکند، ادامه می یابد.

ناظران معتقدند که گروه های تکفیری تروریستی مورد حمایت صهیونیستی – سعودی شکست های سختی را در سوریه و حتی عراق متحمل شده ، به جان یکدیگر افتاده و موجبات نارضایتی اربابان خود را فراهم کرده اند.

حزب الله بارها تاکید کرده است که برای دفاع از امنیت و تمامیت ارضی لبنان و حمایت از محور مقاومت ضد صهیونیستی در سوریه حضور یافته و با گروه های تکفیری تروریستی مبارزه می کند.

حزب الله خاطرنشان کرده است که آیا در روسیه ، یمن وعراق هم نیروهای مقاومت لبنان حضور دارند که گروه های تکفیری تروریستی با جنایات تروریستی انتحاری انسان های بی گناه را قتل عام می کنند.



** 5 کیلو گرم وزن کمربند انفجاری

ارتش لبنان اعلام کرد که کمربند انفجاری استفاده شده در انفجار انتحاری تروریستی شویفات حاوی 5 کیلو گرم مواد منفجره بوده است.

در بیانیه ارتش لبنان آمده است که یک انتحاری شامگاه دوشنبه خود را داخل یک خورو ون ویژه حمل ونقل مسافر نزدیک پمپ بنزین منطقه شویفات درجنوب شرقی بیروت منفجر کرد که به زخمی شدن چند تن منجر شد.

برخی منابع خبری اعلام کرده اند که عنصر انتحاری به هلاکت رسیده و دو نفر از جمله راننده خودرو ون و یک زن زخمی شده اند.

«مروان شربل » وزیرکشور لبنان با درخواست از شهروندان لبنانی برای مراقبت ، هوشیاری و همکاری و هماهنگی با نیروهای امنیتی، گفت که ناامنی در لبنان از پیامدهای بحران سوریه است و تا این بحران حل نشود اوضاع امنیتی لبنان بهبود نخواهد یافت.

وی اوضاع امنیتی لبنان را سخت خواند و در عین حال تاکید کرد که نیروهای امنیتی لبنان تمام تلاش خود را برای جلوگیری از اقدامات تروریستی بکار گرفته اند.

شربل گفت که مقابله با انتحاری ها با یک برنامه عادی امنیتی امکان پذیر نیست و مساجد و رسانه ها باید برای مقابله با این پدیده همکاری کنند.

« سالم زهران» از مسئولان مرکز اطلاع رسانی لبنان که در نزدیکی محل انفجار حاضر بوده با رد این ادعا که هدف این انفجار تروریستی بوده است، گفت که عنصر انتحاری راننده خودرو ون را وادار کرده بوده که بین دو منطقه خلده و شویفات حرکت کند تا بتواند خود را به هدف تعیین شده در ضاحیه جنوبی بیروت برساند.

شویفات یک منطقه مسکونی عموما از طایفه دروزی، ورودی جنوب شرقی ضاحیه جنوبی بیروت است و معمولا هنگام وقوع انفجار رفت و آمد در آن زیاد است.

« وئام وهاب» از فعالان سیاسی لبنانی گفت که نگران است لبنان به عراقی دیگر تبدیل شود.

وی افزود : اراده ای وجود دارد که لبنان را به میدان جنایات تروریستی تبدیل کند.

« میشل سلیمان » رییس جمهوری لبنان هم از دستگاه های امنیتی ، نظامی و قضایی این کشور خواست که با تعقیب و بازداشت تحریک کنندگان جوانان به جنایات تروریستی و مرتکبان این جنایات در خاک لبنان، آنها را مجازات کنند.

وی همزمان با این انفجار در« بعبدا» کاخ ریاست جمهوری لبنان با «تمام سلام» نخست وزیر مکلف سرگرم رایزنی برای تشکیل دولت جدید لبنان بود.

شبکه تلویزیونی لبنانی (lbc) اعلام کرد که عنصر انتحاری قبل از جنایت تروریستی از یک فروشنده سلاح در منطقه خلده بیروت اقدام به خرید اسلحه کلاشینکوف کرده و این سلاح در محل انفجار کشف و ضبط شده است.

نیروهای امنیتی داخلی لبنان اعلام کرده اند که به درخواست نماینده دولت لبنان در دادگاه نظامی منطقه محل انفجار تا اطلاع ثانوی مسدود است تا واحدهای ویژه وظایف خود را انجام دهند.



** انفجار بمب صوتی

در همین حال تلویزیون خصوصی لبنانی « الجدید» اعلام کرد که اشخاص مجهول الهویه یک بمب صوتی در منطقه کولای بیروت پرتاب کرده اند که به چند خودرو آسیب وارد شده است.

روزنامه لبنانی «النهار» نوشت : « حسین مشیک »راننده خودرو ون که زخمی و در بیمارستان کمال جنبلاط بیروت بستری است برغم شدت جراحات به نیروهای امنیتی گفته است که عنصر انتحاری قبل از رسیدن به هدف خود در ضاحیه جنوبی بیروت خود را منفجر کرد و ظاهرا مرتکب اشتباه محاسباتی در زمان انفجار شده بود.

این روزنامه لبنانی با بیان اینکه « از عنصر انتحاری تنها سر او باقیمانده است» به نقل از صلیب سرخ لبنان افزود که خانم « آمال الاحمدیه» زخمی دوم است و به پاهای وی آسیب وارد شده است.

آزمایش دی ان ای برای شناسایی عنصر انتحاری شروع شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها