بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹
شماری از طرح های عمرانی جزیره کیش شامگاه سه شنبه با حضور مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به بهره برداری رسید.
تدبیر24: اکبر ترکان را در آیین بهره برداری از طرح توسعه بیمارستان کیش همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همراهی می کرد.

مشاور رییس جمهوری در این آیین با اشاره به فراهم شدن امکانات مناسب برای خدمات رسانی بیمارستان کیش به بیماران کشورهای منطقه گفت: برنامه ریزی لازم برای جذب بیماران کشورهای منطقه در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم ضمن ارزآوری و کسب درآمد از این طریق، خدمات مناسبی را به هم میهنان کم درآمد و بی بضاعت ارایه کنیم.

با بهره برداری از طرح توسعه بیمارستان کیش، شمار تخت های بیمارستانی این جزیره به 64 تخت افزایش یافت.

بخش جدید بیمارستان کیش اتاق های عمل، تصویربرداری پزشکی، رادیولوژی، سونوگرافی، دیالیز، آزمایشگاه، جراحی و زنان، داخلی و اطفال، نوزادان، مراقبت های ویژه، سیستم اکسیژن ساز مرکزی، امحای زبا له بیمارستانی و اورژانس را در بر می گیرد و به امکانات پیشرفته پزشکی تجهیز شده است.

عملیات لایروبی بندر تجاری کیش نیز شامگاه سه شنبه با حضور دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور آغاز شد.

با اجرای این عملیات، شناورهای با ظرفیت 12 هزار تن می توانند در بندر تجاری کیش پهلوگیری کنند و با لایروبی حوضچه به میزان 700 هزار مترمکعب، 14هکتار زمین به مساحت جزیره کیش اضافه خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این آیین با بیان اینکه مناطق آزاد کشورمان بدون ایجاد زیر ساخت شکل گرفته اند، گفت: برای جلوگیری از ورود کالا با واسطه و افزایش ترانزیت کالا در حجم وسیع، با لایروبی بندرگاه ظرفیت پذیرش شناورهای بزرگ افزایش خواهد یافت.

در این آیین، پایان عملیات طرح حفاظت کاتدیک برای پیشگیری از خوردگی و دوام بیشتر بر روی اسکله های بندر تجاری کیش اعلام شد. ایستگاه پمپاژ آب و مخزن 20 هزار متر مکعبی نیز از دیگر طرح های عمرانی جزیره کیش است که شامگاه سه شنبه با حضور ترکان مشاور رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

با گشایش این ایستگاه که شامل دو مخزن بتنی 10 هزار متر مکعبی و چهار دستگاه الکتروپمپ به ظرفیت 400 لیتر بر ثانیه آب شرب کیش به مخزن تعادل هوایی پمپاژ می شود تا پس از آن با فشار مناسب به دست مشترکین برسد.

بهره برداری از هشت ایستگاه پمپاژ فاضلاب برنامه دیگر مشاور رییس جمهوری در سفر به جزیره کیش بود.

با راه اندازی این ایستگاه ها و به پایان رسیدن ساخت تصفیه خانه جدید کیش در خرداد سال آینده، جزیره کیش دارای سیستم یکپارچه فاضلاب می شود.

جزیره کیش در 18 کیلومتری کرانه جنوبی کشورمان در خلیج فارس قرار دارد. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها