بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۵
همزمان با سفر آسیایی وزیر امور خارجه آمریکا، اندونزی بر ضرورت ایجاد پیمانی به منظور جلوگیری از گسترش تعارضات در منطقه جنوب شرق آسیا تاکید کرد.
تدبیر24: ˈمارتی ناتالیگاواˈ وزیر امور خارجه اندونزی در آستانه سفر همتای آمریکایی وی به جاکارتا، گفت که این کشور همواره خواستار ایجاد چهارچوب رسمی برای نظارت و رسیدگی به مشکلات منطقه ای از جمله چالش دریایی بین چین و چهار کشور حوزه جنوب شرق آسیا بوده است.

اندونزی، فیلیپین، برونئی و ویتنام چهار کشوری هستند که بر سر مسائل دریای چین جنوبی با پکن چالش دارند.

مارتی ناتالیگاوا روز جمعه افزود: چنین پیمانی می تواند بر حل مسالمت آمیز چالش ها بدون استفاده از نیروی نظامی متمرکز باشد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ها برای انجام چنین اقدامی در حال پیگیری است و اندونزی با سایر کشورهای منطقه و آمریکا در ارتباط است.

این مقام ارشد اندونزیایی در ادامه تصریح کرد: عدم اعتماد، دشمنی های منطقه ای و موضوعات دیگر مرتبط به تغییرات منطقه ای از جمله چالش هایی هستند که در حال حاضر به آن مواجه هستیم.

وزیر امور خارجه اندونزی از علاقه خود برای مطرح کردن این مساله با همتای آمریکایی اش سخن گفت و افزود: ما جان کری را از تلاش اندونزی برای توسعه اصول راهبردی منطقه و جلوگیری از خشونت در منطقه آگاه خواهیم کرد.

جان کری در سفر خود به آسیا از کشورهای کره جنوبی، چین، اندونزی و امارات متحده عربی دیدن می کند.

وزیر امور خارجه آمریکا قرار است روز دوشنبه با همتای اندونزیایی خود در جاکارتا دیدار کند.

این پنجمین سفر جان کری به آسیا از زمانی است که به عنوان وزیر خارجه آمریکا برگزیده شد.

واشنگتن اعلام کرده است جان کری در سفر به جاکارتا تاکید می کند که آمریکا به حاکمیت رو به رشد اندونزی در چالش های جهانی ارج می نهد و در تلاش است همکاری با جاکارتا در خصوص مسائل تغییرات اقلیمی، امنیت، دموکراسی، یکپارچگی منطقه ای و حقوق بشر را ادامه دهد.

کری ریاست مشترک نشست کمیسیون مشترک تحت شراکت جامع اندونزی و آمریکا را برعهده دارد.

وی همچنین در تلاش است با دبیرکل آ.سه. آن دیدار کرده و براهمیت تعامل آمریکا در نهادهای چندجانبه آسیا تاکید کند.

ˈلی لونگ مینˈ هم اکنون دبیر کل اتحادیه آ.سه.آن است که مقر آن در اندونزی است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها