بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۹۶۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲
باز هم پای یک رسایی در میان است
با توجه به حمایت‌های مقامات کشور از عملکرد تیم مذاکره کننده و نتایجی که آنها به دست آورده‌اند، تندروها تلاش‌های خود را بی‌ثمر می‌بینند لذا به سراغ موضوع دیگری رفته‌اند که همانا سازمان انرژی اتمی است. . .

تدبیر24 : تندروها از روز گذشته گامی جدید برداشتند و این بار سازمان انرژی اتمی هدف آنهاست. گام قبلی این افراد بهانه جویی در روند مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 بود و هر روز یک موضوع را مطرح می‌کردند. روزی بر عدم انتشار مفاد توافقنامه ایراد وارد می‌دانستند و روز دیگر می‌خواستند که یک نماینده مجلس در تیم مذاکره حضور داشته باشد. چندی هم به اعضای تیم مذاکره‌کننده ایراد وارد می‌کردند به نحوی که محمدجواد ظریف در قامت وزیر امور خارجه بیشترین تردد را به مجلس داشت تا پاسخگوی بخشی از آنها باشد که در بهارستان ساکن هستند. اکنون ظاهرا با توجه به حمایت‌های مقامات کشور از عملکرد تیم مذاکره کننده و نتایجی که آنها به دست آورده‌اند، تندروها تلاش‌های خود را بی‌ثمر می‌بینند لذا به سراغ موضوع دیگری رفته‌اند که همانا سازمان انرژی اتمی است.

آغاز گر این بحث جدید نماینده‌ای شناخته شده به نام حمید رسایی است که ظاهرا از تغییرات در سازمان انرژی اتمی شاکی شده و جالب اینکه در این میان نمایندگان همراه خود را زارعی، کوثری و بذرپاش معرفی می‌کند. شاید خبری که دیروز به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتشر شد جالب باشد. این سازمان دیروز اعلام کرد که خبرگزاری رویترز در پی منتشر نشدن گزارش جدید ایران از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به نقل از برخی منابع نوشت: این گزارش به دلیل گام‌های اخیر ایران با جهان در راستای حل مساله هسته‌ای به تعویق افتاده است. پس از منتشر نشدن گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران، برخی منابع مرتبط با آژانس در گفت‌وگو با این خبرگزاری اعلام کردند آژانس گزارش مفصلی درباره ایران براساس تحقیقات انجام شده درباره ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای ایران منتشر می‌کند اما با توجه به روابط اخیر ایران با دنیا، انتشار این گزارش به تاخیر افتاد. هنوز اظهارنظری به طور رسمی از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره انتشار نیافتن گزارش جدید بیان نشده است. همچنین منبع دیگری اعلام کرد که تنها اسراییل (رژیم صهیونیستی) ممکن است از منتشر نشدن گزارش جدید آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران انتقاد کند.

باز هم رسایی آغازکننده است

روز پنجشنبه حمید رسایی گفت: اگر لازم باشد و وزرای مربوط، برخورد علاج‌گونه با موضوع اخراج و لغو قرارداد دانشمندان هسته‌ای نداشته باشند، ممکن است حتی به استیضاح وزیر یا سوال از رئیس‌جمهور ختم شود‌. وی با اشاره به برخوردهایی که با دانشمندان هسته‌ای صورت می‌گیرد، اظهار داشت: نحوه برخورد با دانشمندان هسته‌ای در ماه‌های اخیر اعتراضات متعددی را از سوی شخصیت‌های مختلف کشورمان به دنبال داشته است، از جمله خطیب نماز جمعه هفته قبل که به این روند اعتراض کرد؛ علاوه بر وی، تاکنون برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به این روند معترض بوده‌اند. رسایی با اشاره به پیگیری‌های نمایندگان در این زمینه گفت: تا جایی که اطلاع دارم برخی از همکاران با نهادهای ذی‌ربط جلساتی داشته‌اند، حتی آقایان زارعی، کوثری و بذرپاش برای رسیدگی به این موضوع تاکنون چندین جلسه با آقای لاریجانی برگزار کرده‌اند و ایشان هم قول پیگیری داده اما تاکنون تغییری در این روند ایجاد نشده است. رئیس کمیته ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد کمیسیون اصل90 مجلس تأکید کرد: برای مجلس این موضوع حل نشده که چرا عناصری که در سال‌های 82 تا 84 مصداق «ما نمی‌توانیم» در دانش هسته‌ای بودند و اعلام می‌کردند که ما نمی‌توانیم به غنی‌سازی با 20 درصد برسیم در حال بازگشت به چرخه هسته‌ای کشور هستند و چهره‌هایی که مصداق «ما می‌توانیم» در این سال‌ها بودند و به‌رغم فشارهای متعدد داخلی و خارجی در کمال ناامیدی دیگران بعد از سال84 چرخه غنی‌سازی 20درصد را راه‌اندازی کرده‌اند، در حال اخراج شدن هستند. وی با اشاره به خبری که در رسانه‌ها درباره عملکرد معاون امنیت سازمان انرژی هسته‌ای و نحوه برخورد وی با این دانشمندان منتشر شده بود، تأکید کرد: با توجه به نقش برخی افراد در اخراج و لغو قرارداد دانشمندان هسته‌ای، بنده و یکی دیگر از نمایندگان مجلس طی ملاقات‌های جداگانه در هفته‌های گذشته به مسئولان وزارت اطلاعات تذکر داده‌ایم و مسئولان وزارت اطلاعات نیز قول رسیدگی داده‌اند. نماینده تهران در مجلس بر همین اساس متذکر شد: موضوع دانش هسته‌ای به این دلیل که نمادی از استقلال کشور ماست تا جایی برای مجلس و نمایندگان مردم اهمیت دارد که اگر لازم باشد و وزرای ذیربط برخورد علاج‌گونه با این موضوعات نداشته باشند، ممکن است حتی به استیضاح وزیر یا سوال از رئیس‌جمهور ختم شود‌.

البته این اظهارات رسایی بدون پاسخ نماند و معاون سازمان انرژی اتمی گفت: ما به یاد نداریم در انرژی اتمی کاری را ارجاع داده باشند یا ما درصدد انجام آن باشیم و بگوییم «نمی‌شود»! اصلا کلمه «نمی‌توانیم» در این صنعت برای متخصصان معنا و مفهومی ندارد. علی‌اصغر زارعان با تاکید بر ضرورت انسجام داخلی کشور افزود: چندصدایی خوب است ولی با یک هدف؛ اگر یک هدف را نشانه‌روی نکنیم و هرکدام یک موجی را دنبال کنیم، قطعا خروجی مطابق با استراتژی ما نخواهد بود.

وی همچنین با تاکید بر راهبرد دشمن و ایجاد یأس و ناامیدی از طریق عوامل خارجی و بعضا داخلی خود که ناآگاهانه ساز دشمن را کوک می‌کنند، ادامه داد: مدتی است در پایگاه‌های اینترنتی بحث توقف فعالیت ماشین‌های سانتریفیوژ، تعطیلی غنی‌سازی یا تعطیل اکتشاف و استخراج و بعضی موارد حاشیه‌ای را مطرح می‌کنند. برخی هم سنگ این موضوع را به سینه می‌زنند و همزبان دشمن می‌شوند. وظیفه ما ضمن دشمن‌شناسی و بصیرت‌افزایی این است که از عرصه فعالیت‌های تک‌تک عزیزان دفاع کنیم. عضو شورای معاونین سازمان انرژی اتمی با اشاره به ملاقات‌هایی که با برخی مقامات کشور برای طرح مسائل و ترسیم وضعیت سازمان انرژی اتمی اخیرا داشته است، افزود: افراد اندک و انگشت‌شماری هستند که متأسفانه کار و زحمات دیگران را به خودشان نسبت می‌دهند و با ادعای کذب خود را طلایه‌دار صنعت هسته‌ای معرفی می‌کنند در صورتی که واقعیت چنین نیست و در آینده ناگفته‌هایی است که همراه با اسناد و مدارک بر حسب شرایط و مقتضیات زمان ارائه خواهد شد. وی با تاکید بر دفاع از 14هزار پرسنل و متخصصان سازمان در برابر توهین و ادعای دیگران تاکید کرد: دشمن بحث تفرقه داخلی را پیش گرفته است. معاون سازمان انرژی اتمی، غنی­‌سازی را طبق معاهده ان‌پی‌تی حق کشور دانست و گفت: بگویند یا نگویند، ما کار خود را انجام می­‌دهیم. آنها نمی­‌توانند با ما بگویند چه مقدار غنی‌سازی کنید. ما آنچه برای صنعت صلح­‌آمیز هسته‌‌ای نیاز داریم به لطف خداوند تولید می­‌کنیم.وی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمن پس از اینکه دید ترورهای ناجوانمردانه اثری ندارد، بحث تفرقه داخلی را پیش گرفته است. بدانید آنچه دشمن ادعا می‌کند که روی میز دارد، چیزی جز عملیات روانی نیست. ما هیچ هراسی نداریم چون با اتحاد و انسجام و توکل به ائمه اطهار پیش می­‌رویم.

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
1
1
کجای حرفهاش بد بود؟
ابوذر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
0
0
تندرو ها ، خوارج زمان ما هستند...
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها