بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹
واکنش رئیس سازمان دانشجویی به گزارش کیهان؛
در تمام 16 نشست آینده اصلاح طلبی در این سازمان، هم از فعالین اصلاح طلب دعوت شده و هم از اصولگرایان و ما هم صادقانه نظراتشان را منتشر کردیم. حال این سوال مطرح می شود

تدبیر24:  در تمام 16 نشست آینده اصلاح طلبی در این سازمان، هم از فعالین اصلاح طلب دعوت شده و هم از اصولگرایان و ما هم صادقانه نظراتشان را منتشر کردیم. حال این سوال مطرح می شود که روزنامه کیهان چند بار حرف های اصلاح طلبان را صادقانه منتشر کرده است و یا با یکی از آنها مصاحبه کرده است؟
 
روزنامه کیهان در شماره امروز خود طی گزارشی تفصیلی به سازمان دانشجویی حمله و با انگ‌ها و برچسب‌های مختلف سعی در تخریب این تشکیلات جوان اصلاح‌طلب کرد. این روزنامه در گزارش خود نوشت «با اندکی تدقیق بر چگونگی شکل‌گیری سازمان دانشجویی حزب کار، می‌توان دریافت که این تشکل به‌عنوان شاخه دانشجویی حزب اسلامی کار یا به عبارت بهتر، ویترین این حزب اصلاح‌طلب درحال فعالیت است.» کیهان در ادامه ادعا کرد «تنها موضع‌گیری رسمی این تشکل دانشجویی به بازه زمانی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری‌ باز می‌گردد.» در بخش دیگری از این گزارش نوشته شده «چندی‌ است که بالاتر از میدان ولی‌عصر و حوالی سینما آفریقا، به محل آمد و شد چهره‌های سیاسی مسأله‌دار تبدیل شده که برآنند تا اندیشه‌های الحادی و افکار التقاطی خویش را در مأمنی بنام دفتر مرکزی سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار، بسط و اشاعه دهند!» کیهان اینطور ادامه داد «برگزاری سلسله نشست‌های پرسش و پاسخ تحت عنوان «آینده اصلاح‌طلبی» با دعوت از افراد معلوم‌الحالی نظیر؛ علیرضا علوی‌تبار (سردبیر روزنامه زنجیره‌ای و توقیف‌ شده "صبح‌امروز")، غلامعباس توسلی (از اعضای نهضت ‌آزادی)، عباس عبدی و حمیدرضا جلایی‌پور ( دو عضو ارشد جبهه منحله مشارکت)، علی شکوری‌راد (زندانی امنیتی و نماینده متحصن مجلس ششم) و عمادالدین باقی (مجرم سیاسی و رئیس انجمن غیرقانونی دفاع از حقوق زندانیان)؛ نشانگر عزم جزم این تشکل به ظاهر دانشجویی در تحقق اهداف معلق‌مانده اصلاح‌طلبی است! با نگاهی به اسامی مدعوین دو هفته اخیر این سازمان دانشجویی، بسی ساده‌انگارانه خواهد بود اگر تصور کنیم که دعوت از فائزه هاشمی‌رفسنجانی و ایضاً داود هرمیداس‌ باوند بدون هیچ غرض و برنامه‌ریزی قبلی صورت پذیرفته باشد!» گزارش‌نویس کیهان با انتقاد از برگزاری نشست‌های آینده اصلاح‌طلبی توسط این سازمان ادامه داد«اولین سوالی که پس از خواندن سطور فوق در ذهن خودنمایی می کند آن است که لزوم برگزاری این قبیل نشست های انحرافی چیست و چرا کماکان عرصه برای جولان ملحدین اسلام‌ستیز و فتنه‌گران ضدانقلاب، فراخ است؟!» کیهان در نهایت گزارش خود را با این تذکر(!) به نهادهای نظارتی پایان داد«شایسته است تا پیش از علاج واقعه پس از وقوع(!)، مسئولین نظارتی وزارتخانه‌هایی چون تعاون و کار، علوم و حتی کشور، با دقت و حساسیتی مضاعف، تحرکات مشکوک این قبیل تشکل‌های در ظاهر دانشجویی را تحت نظر داشته و اقدامات مقتضی پیشگیرانه در این ارتباط را تمهید نمایند.»
 
در همین رابطه پویش گفتگویی با رئیس این سازمان اصلاح‌طلب انجام داده که در ادامه می‌خوانید:
 
مرتضی صفری با اشاره به این حرکات جریان افراطی گفت: ما در صداقت جریان افراطی شک داریم. هرچند عده ای ادعای ولایتمداری دارند ولی انحصارگرا هستند و می خواهند به روش های مختلف گروه های دیگر را از نظام خارج نشان دهند که این خود مخالف ادعای ولایتمداری است. نمونه هم برای اثبات عدم ولایتمداری آنها زیاد است. نمونه اول اینکه مقام معظم رهبری بارها روی مساله جذب حداکثری و دفع حداقلی تاکید نموده اند ولی این جریان دقیقا برعکس آن عمل می کند. نمونه دوم اینکه مقام معظم رهبری توصیه به شرکت در انتخابات کردند و ما نیز از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نکردیم اما باز این افراطیون بودند که واکنش منفی نشان دادند. نمونه سوم اینکه مقام معظم رهبری دعوت به شرکت در راهپیمایی 22 بهمن کردند و ما نیز در همین راستا و با پلاکاردی حاوی جمله حضرت امام که توصیه به اتحاد و پرهیز از ایجاد اختلاف میکرد حاضر شدیم، اما با واکنش منفی و حتی عصبی عده ای مواجه شدیم که هنوز تبعات آن ادامه دارد.
 
می‌خواهند ولایت را در خودشان ذوب کنند
 
رئیس سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار در ادامه به «پویش» گفت: به نظر می رسد برخلاف ادعای این عده مبنی بر ذوب بودن در ولایت، هدف واقعی‌شان ذوب کردن ولایت در خودشان باشد. ما این اجازه را نخواهیم داد و همچنان مقابل کسانی که در نظام جمهوری اسلامی خودشان را خودی و ما را غیرخودی به شمار آورند می‌ایستیم.
 
این فعال جوان اصلاح‌طلب توضیح داد: بعضی‌ها با وجود آنکه هیچ سابقه انقلابی روشنی ندارند، ولی ادعای انقلابی شان در حدی است که گویا نظام و رهبری فقط مال آن هاست و بقیه را با انگ‌های مختلف از نظام می‌رانند. ما و این نسل از فعالین سیاسی خودمان را از نظام و نظام را از خودمان می دانیم و از هیچ تلاش و جهادی در راه اعتلای آن فروگذار نخواهیم کرد.
 
فرق یک سازمان حزبی و NGO را هم نمی‌دانند
 
صفری افزود: خدا را شکر می‌کنیم که این افراد در قدرت نیستند. کسانی که با داشتن یک روزنامه خدا را بنده نیستند، خدا نکند که به قدرت برسند. اگر هم قرار شد به قدرت برسند انشاءلله مشی خود را اصلاح کرده باشند.
 
وی با اشاره به ادعای کیهان در خصوص اینکه تنها موضع‌گیری سازمان دانشجویی یک بیانیه بوده است، گفت: این ادعا کاملا نادرست است. این در حالیست که این سازمان بدون داشتن ریالی بودجه از جایی طی این سه سال، 36 بیانیه تحلیلی و راهبردی منتشر کرده و در حال حاضر اعضای آن از 24 دانشگاه مختلف کشور هستند. در حالی که فضای تحزب در کشورمان رونق ندارد اما همین سازمان دانشجویی در نزدیک به نیمی از استانهای کشور شاخه رسمی دارد. نقش موثر این سازمان در فضای سیاسی سالهای 90 تا 92 و خصوصا انتخابات را هم هیچ ناظر سیاسی منصفی نمی‌تواند نادیده بگیرد. آنها که درباره این تشکیلات اینطور ادعا می‌کنند، حتی فرق یک سازمان حزبی و NGO را نمیدانند اما با این حد از اعتماد به نفس اظهار نظر می کنند.
 
این حرف کیهان کاملا درست است
 
صفری در واکنش به برخی اتهامات کیهان گفت: ما نه تنها مامن اندیشه های الحادی و التقاطی نیستیم و این برچسب ها به ما نمی چسبد، بلکه سابقه روشن ما نشان می دهد که تا چه حد به اصول پایبند هستیم. نمونه آن مراسم افطاری سازمان که در تمام این سالها حداقل از افطاری این مدعیان پر ادعا پرشورتر بوده و جوانان با سلایق مختلف را به پای سفره میهمانی خدا آورده که این پسندیده ترین کار است.
 
رئیس سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار در خصوص بخش دیگری از ادعاهای روزنامه کیهان در خصوص عزم جزم این تشکل برای تحقق اهداف معلق‌مانده اصلاح‌طلبی گفت: البته این حرف روزنامه کیهان کاملا درست است. ضمن اینکه به بعضی از رفتارها و عملکرد های گذشته اصلاحات نقدهای اساسی و جدی داریم، در عین حال معتقدیم در جریان اصلاحات بعضی کارها انجام نشده و کشور همچنان احتیاج به یک حرکت اصلاح‌طلبی منطقی و تعدیل شده و در چهارچوب قوانین، عرف و سیاست‌های کلان کشور دارد.
 
همسویی کیهان با ضدانقلاب چه معنایی دارد؟
 

وی در ادامه گفت: در تمام 16 نشست آینده اصلاح طلبی در این سازمان، هم از فعالین اصلاح طلب دعوت شده و هم از اصولگرایان و ما هم صادقانه نظراتشان را منتشر کردیم. این سوال مطرح است که خود روزنامه کیهان چند بار حرف های اصلاح طلبان را صادقانه منتشر کرده است و یا با یکی از آنها مصاحبه کرده است؟
 
صفری افزود: قبلا رسما از جوانان اصولگرا هم دعوت کردیم که دست یاری به ما بدهند تا با هم به بهبود وضعیت کشور کمک کنیم. اما گویا همین هم باعث عصبانیت برخی شده است. رسانه های خاص نباید اینقدر سطحی به مسائل نگاه کنند. وجود تشکل های جوان اصلاح طلب مثل سازمان دانشجویی برای همه جناح‌های سیاسی کشور مفید است. شاید بد نباشد توجه کنیم که رسانه های ضد انقلاب تا چه حد گروه های جوان اصلاح طلب مثل این تشکل را مورد هجمه قرار می دهند. کیهان قبلا یک بار در مساله توافق ژنو با ضد انقلاب هم صدا شده یود و الان هم مجددا در حمله به سازمان دانشجویی با آنها همسو شده است. این همسویی کیهان با ضدانقلاب در حمله به این تشکل اصلاح‌طلب چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟
 
از آقای شریعتمداری دعوت می‌کنیم
 
این فعال اصلاح‌طلب در ادامه با انتقاد از مشی روزنامه کیهان گفت: این روزنامه باید دقت کند که انتشار چنین مطالبی چه تبعاتی می‌تواند داشته باشد. اگر همین معدود گروه‌های قانونی اصلاح طلب هم جمع بشوند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر همه مثل آقای شریعتمداری فکر کنند و حرف بزنند واقعا چه چیزی درست می شود؟ قطعا تدبیر نظام و تصمیم‌گیران بیشتر از آن است که این جوسازی‌های رسانه‌ای بتوانند موثر واقع شوند. این گونه حملات رسانه‌ای هم انگیزه ما را برای فعالیت اصلاحی در چارچوب نظام جمهوری اسلامی تقویت می‌کند.
 
رئیس سازمان دانشجویی تصریح کرد: بعد از 8 سال سوءمدیریت دولت قبل که آثارش در سفره های مردم هم هویدا شد، امروز چاره‌ای جز حرکت در مسیر عقلانیت نداریم و همه باید دست به دست هم بدهیم تا این وضعیت اصلاح شود و دیگر این مشکلات پیش نیایند.
 
وی در پایان ضمن دعوت از حسین شریعتمداری برای حضور در نشست‌های این سازمان گفت: اگر هم کسانی منافعشان در تند شدن و دو قطبی شدن مجدد فضا است، ما این را نمی خواهیم و از همه دعوت می کنیم که برای تحقق حداکثری وحدت ملی، همدلانه با هم تلاش کنیم. نیاز امروز کشور ما گفتگو است. فقط کسانی که به آنچه می ‌ویند اعتقاد ندارند، از گفتگو فرار می کنند. کسی که به حرفش اعتقاد دارد و صداقت هم داشته باشد از گفتگو استقبال میکند. ما هم از آقای شریعتمداری دعوت میکنیم تا با حضور در نشست بعدی آینده اصلاح طلبی در همان دفتر مرکزی سازمان دانشجویی صداقت خودشان را نشان بدهند و در یک گفتگوی منطقی و آرام شرکت کنند. قطعا گفتگوی مستقیم باعث رفع ابهامات می شود و دلها را به هم نزدیک می کند.

منبع:پویش
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها