بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۱۰۸۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
ایران سیاسی درسال گذشته / قسمت دوم
آذر، با خبر توافق بزرگ ایران و 1+5 آغاز شد، توافقی که گرچه عمده ایرانیان را به شادی و امید واداشت اما به مذاق شماری از کاسبان تحریم و اعضای جبهه پایداری خوش نیامد.

تدبیر24: از نخستین روز آغاز نیمه دوم 92 ایران، کانون اخبار رسانه های جهان شد ، روحانی همزمان با اولین روز مهر ماه برای نخستین بار به نیویورک رفت و توافق بزرگ ژنو نیز پس از سال ها با تدبیر جواد ظریف به نتیجه رسید ، آنچه می خوانید مروری سیاست ایران در نیمه دوم سال 92 است، نیمه ای که به نظر می رسد به جواد ظریف خبرسازترین چهره آن بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی تدبیر 24 ، با آغاز نیمه دوم سال ، روحانی پس از نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید، راهی نیویورک شد تا نخستین سخنرانی خود در مقام رییس جمهور را در مجمع عمومی سازمان ملل ایراد کند ، روحانی در سفر مهم اش به نیویورک چندین دیدار با سران و مقامات کشورهای مختلف جهان از جمله برخی از کشورهای اروپایی داشت، وی همچنین پیشنهاد قطعنامه ای علیه افراط گرایی و خشونت را داد که این پیشنهاد با موافقت 190 کشور جهان تصویب شد.

روحانی در آخرین روز سفرش به نیویورک و هنگام خروجش از هتل محل اقامت در پنجم مهرماه بار دیگر روی خروجی خبرگزاری های ایران و جهان رفت ، دیپلماسی شیخ دیپلمات ، باراک اوباما ، رییس جمهور ایالت متحده آمریکا را مجبور به برقراری تماس تلفنی با روحانی کرد، از این تماس گرچه جزئیات زیادی منتشر نشد اما اوباما در سخنانی بخاطر ترافیک نیویورک از منتخب ملت ایران عذرخواهی کرد و سخنانی نیز پیرامون روابط دو کشور بین آنان مطرح شد.

در این روز نشست وزرای خارجه ایران و 1+5 در مقر سازمان ملل نیز برگزار شد تا مقدمات دور جدید مذاکرات هسته ای ایران به ریاست محمد جواد ظریف چیده شود ، تا روزها پس از تماس تلفنی اوباما با روحانی و نیز دیدار طریف با جان کری ، حاشیه و هجمه های جریان افراطی و تندرو در کشور ادامه داشت و حتی حمایت صریح رهبری از تحرک دیپلماسی دولت در مراسم تحلیف و اهدای سردوشی دانشجویان دانشگاه های افسری در 13 مهرماه نیز از حجم حملات جریان تندرو به ویژه جبهه پایداری کم نکرد.

مهم ترین خبر نیمه دوم مهرماه آغاز مذاکرات 1+5 در بیست ودوم این ماه بود.

آبان؛ ماه پرخبری بود که در ابتدا و انتهای آن سه وزیر بازمانده از دولت با رای اعتماد مجلس به پاستور رفتند، چهاردهم آبان ماه حبیب الله عسگراولادی در گذشت و در هجدهم این ماه در توافق ایران با 1+5 با کارشنکی لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه تعویق ایجاد شد، در همین روز پس از گمانه زنی های فراوان، علی اکبر ولایتی با حکم آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد، آبان ماه با خبر شهادت رایزن فرهنگی ایران در جریان یکی عملیات تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت پایان یافت.

توافق بزرگ حاصل شد

آذر، با خبر توافق بزرگ ایران و 1+5 آغاز شد، توافقی که گرچه عمده ایرانیان را به شادی و امید واداشت اما به مذاق شماری از کاسبان تحریم و اعضای جبهه پایداری خوش نیامد.در ششم این ماه روحانی بر اساس قولی که داده بود به ارائه گزارش صد روزه از عملکرد دولتش پرداخت.روز دانشجو نیز در این ماه متفاوت از ساله های قبل با حضور ریس جمهور در دانشگاه شهید بهشتی برگزارشد، نیمه این ماه نلسون ماندلا در گذشت و بنا بود سید محمد خاتمی به نمایندگی از دولت ایذان در این مراسم حاضر شود که عده ای مانع آن شدند.

هفت تیر کشی حاج محمود کریمی در بزرگراه بابایی ، خبر داغ روزهای دی بود و علاوه بر آن شماری از نمایندگان نزدیک به طیف پایداری در مجلس شورای اسلامی کارشکنی هایی درباره توافق ژنو و مفاد آن انجام داده و با جنجال رسانه ای سعی بر تلخ کردن اوقات مردم از دستاورد بزرگ فرزندان ملت داشتند..

سیاست در بهمن و اسفند کم خبرتر از ماه های دیگر سال بود و مهم ترین رویداد سیاسی بهمن ماه را شاید بتوان سخنرانی متفاوت روحانی در جمع راهپیمایان 22 بهمن و ربودن 5 مرزبان ایرانی در 19 بهمن ماه دانست. همچنین در آخرین روز اسفند محمد باقر قالیباف به همراه احمد مسجد جامعی در مقام شهردار و رییس شورای شهر تهران در جلسه هیات دولت حاضر شد. این حضور که بعدها مشخص شد با درخواست احمد مسجد جامعی بوده است از آن جهت دارای اهمیت است که در طول هشت سال ریاست احمدی نژاد بر دولت های نهم و دهم قالیباف اجازه حضور در هیات دولت را نداشت..

اسفند که با خبر توقیف روزنامه جدید التاسیس آسمان آغاز شد در حالی سپری شد که برخی به دنبال ایجاد بحران برای دولت به بهانه توزیع سبد کالا و یارانه نقدی بودند و برخی رسانه ها نیز با هجمه به سخنان رییس جمهور در دفاع از آزادی مطبوعات و بیان به عقده گشایی از نتایج انتخابات 24 خرداد پرداختند.

این روزها سال 93 در حالی آغاز شده که حسن روحانی به عنوان رییس جمهور ایران و دولتش نخستین سال فعالیتشان را پشت سر می گذارند و باید دید در سال آینده جریان افراطی چه سناریویی برای حمله به دولت طراحی کرده است
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۳
میثم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
2
0
واقعا توافق بزرگی بود.. هر چی داشتیم دادن آب نبات گرفتن.. که اونم واریز نشد پولمون..
تدبیر سبدکالاتونم که شرمن مال خودش کرد
ی وقت نزاری این نظرو سایت محترم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
احتمالن شما از همدستان ... بابک زنجانی هستی که این همه دستاورد رو چون نون خودت آجر شده نمی بینی.
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
0
2
این توافق با تدبیر و حمایت رهبر معظم انقلاب انجام شد و جالبه افرادی که تا دیروز فریاد جانم فدای ذهبر سر می دانند و طرف مقابل رو ضد ولایت فقیه خطاب می کردند امروز در مقابل حمایت صریح رهبری از فرزندان انقلاب در ژنو مواضعی مشابه کیهان و رژیم صهیونیستی گرفته اند.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها