بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰
وزیر نیرو با اعلام اینکه کارگروه ویژه ای برای رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه تشکیل می شود گفت: تا 2 سال آینده تمام روستاهای بالای 20 خانوار کشور از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند.

تشکیل کارگروه ویژه نجات دریاچه ارومیه

وزیر نیرو با اعلام اینکه کارگروه ویژه ای برای رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه تشکیل می شود گفت: تا 2 سال آینده تمام روستاهای بالای 20 خانوار کشور از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند.

حمید چیت چیان يكي از اولويت هاي وزارت نیرو در دولت یازدهم را رسيدگي به وضعيت تالاب ها و دریاچه ها به ویژه درياچه اروميه اعلام کرد و گفت: در اولین فرصت، گروهی تشکیل خواهد شد تا به مسائلي كه موجب شده براي اين درياچه مشكلاتي ایجاد شود، رسیدگی کنیم.

وزیر نیرو اظهار داشت: رسيدگي به وضعيت درياچه اروميه يكي از اولويت هاي مهم وزارت نيرو است كه در اسرع وقت بايد در دستور کار قرار گیرد. وزارت نيرو تلاش مي كند مذاكره ها و اقدامات اساسي را براي احياي دوباره اين درياچه مهم به عمل آورد.

وي همچنين موضوع اقتصاد آب و برق را يكي از چالش هاي مهم وزارت نيرو مطرح كرد و گفت: در اين خصوص نيز بايد تدابير لازم انديشيده شود و در نشست هيئت وزیران قرار است كه اين موضوع مطرح شود و برنامه هاي لازم را تدبير كنيم. 

چیت چیان بهره مندي تمام روستاهاي بالاي 20 خانوار از شبكه آب آشاميدني سالم تا 2 سال آینده را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: در حال حاضر، بيش از 99 درصد جمعيت شهري و 76.5 درصد جمعيت روستايي زیرپوشش آب سالم و بهداشتي قرار دارند كه براي پوشش 100 درصدي جمعیت روستايي و شهري اقدامات و برنامه هاي زيادي را در نظر گرفته ايم.

وزیر نیرو بیان داشت: برنامه ريزي هاي لازم براي بهره مندي جمعيت روستاهاي بالاي 20 خانوار كشور از شبكه آب آشاميدني سالم صورت گرفته است. وی با بیان اينكه تاكنون در شهرها كارهاي بزرگي در خصوص احداث شبكه هاي آب و فاضلاب صورت گرفته است گفت: با این وجود، براي اجرای شبكه هاي فاضلاب در روستاها بايد اقدامات زيادي صورت گيرد.

منبع:مهر


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها