بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۲۱۷۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
طی دو سال گذشته رهبر معظم انقلاب با هشدار این که جامعه ما در حال پیر شدن است بر زدودن فرهنگ کم فرزندی تأکید کردند. این موضوع چنان حائز اهمیت بود که بار‌ها در سخنرانی‌هایشان به مناسبت‌های مختلف و به شیوه‌های گوناگون به این موضوع پرداختند.
تدبیر24: کیهان نوشت: طی دو سال گذشته رهبر معظم انقلاب با هشدار این که جامعه ما در حال پیر شدن است بر زدودن فرهنگ کم فرزندی تأکید کردند. این موضوع چنان حائز اهمیت بود که بار‌ها در سخنرانی‌هایشان به مناسبت‌های مختلف و  به شیوه‌های گوناگون به این موضوع پرداختند.

اما با این وجود رسانه ملی و یا به نگاهی دیگر همان فکر هدفمند و فرهنگ ساز حاکم بر آگهی‌های بازرگانی از فضای لوکس و فانتزی تک فرزندی خارج نشده است و تمام تولیدات آن خانواده‌هایی را با یک و یا نهایتا دو فرزند نشان می‌دهد.

از موارد دیگری که مورد توجه رهبر معظم انقلاب بوده است الگوسازی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی است. الگوهای کارآمد و اثر بخش که قابلیت بهره مندی توسط توده مردم را داشته باشند. اما در این بخش نیز شاهد بی مبالاتی رسانه ملی در ارائه الگوهای سخیف و ضد ارزشی از زبان پیام بازرگانی هستیم. پدر خوب کسی است که فرزندانش را به فلان رستوران می‌برد یا زندگی بدون فلان محصول جریان ندارد یا پند پیرانه پدری به معرفی فلان کالا به فرزندش معنی می‌یابد.

هر کدام از تبلیغات تلویزیونی که از رسانه ملی پخش می‌شود صرفا تبلیغ همان کالا نیست بلکه انتقال یک نوع سبک زندگی و آداب اجتماعی است. بسیاری از هنجار‌ها ناهنجار می‌شوند و بسیاری از ارزش ‌ها ضد ارزش. باید تبلیغات تلویزیونی با توجه به فراگیری و بازتابی که دارند مورد توجه و نظارت و نقد دقیق‌تری  قرار بگیرند تا فروش بیشتر یک بنگاه اقتصادی به کشیده شدن فرهنگ عمومی به سوی ابتذال نینجامد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۳
یکی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
5
5
فرهنگ فرمایشی نیست. مقوله ای مردمی است و باید به مردم واگذار شود. زنده باد روحانی!
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
2
0
از نظر حسین آقا زور هیتلری است فرمایش که باشد در حق ما لطف کرده اند,ندیدی با زیبا کلام چه کردند؟فرهنگ در وجود حسین آقا یعنی زورررررر.
بی نام
|
GERMANY
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
0
0
اولآ کی گفته گرایش فرزند کم فرهنگ است . این گرایش در مردم شدیدآ ریشه مادی دارد . یک زوج جوان با توجه به انتظارات خود از زندگی اصلآ توان فرزند دوم را در خود نمیبنند. اما خود ایران با جمعیت 75 میلیون مواجه با مشگل نبود منابع آب و برق و منابع غذایی و...شده است . واردات این نیازهای اساسی هم که منطقی نیست .مقطعی شاید ولی دراز مدت یعنی مملکت را در باتلاق فرو کردن.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها