بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
دانشجویان انگلیسی در حال طراحی سریع‌ترین دوچرخه جهان با هدف شکستن رکورد پیشین هستند.
تدبیر24: دوچرخه جدید 40 برابر آئرودینامیک‌تر از دوچرخه Bugatti Veyron و دارای سرعت بیشینه 145 کیلومتر در ساعت خواهد بود.
 
سامانه Arion1 Velocipede توسط تیمی از دانشجویان مهندسی بریتانیا در حال طراحی است و آن‌ها مدعی‌اند این سیستم سریع‌ترین وسیله نقلیه با نیروی انسانی در طول تاریخ خواهد بود.
 
تیم «Velocipede» از دانشگاه لیورپول امیدوار است طرح جدید بتواند رکورد سرعت 133.7 کیلومتر در ساعت را که در سپتامبر سال 2013 توسط دانشگاه‌ فناوری دلفت و دانشگاه Vrije آمستردام به جا گذاشته شده بود، پشت سر بگذارد.
 


گفته می‌شود، Arion1 تا ماه مه 2015، طراحی، تولید و آماده مسابقه خواهد بود و رکورد پیشین را در سپتامبر 2015 و در «چالش جهانی سرعت قدرت انسانی» در نوادا به مبارزه می‌طلبد. تمامی این دوچرخه در یک پوسته فیبر کربن سبک‌وزن قرار دارد؛ این امر به آن شکلی ساده ارائه می‌دهد و امکان حرکت آسان‌تر از خلال هوا را فراهم می‌کند.
 
شکل نامعمول پوسته بیرونی دوچرخه جدید رفتار آئرودینامیکی وسیله نقلیه را به دلیل این که مقاومت هوا بزرگ‌ترین چالش در حفظ سرعت است، ارتقا می‌بخشد. این طرح از همان مفهوم شکل «قطره اشک» که بال‌های هواپیما برای شکستن آسان مقاومت هوا از آن بهره می‌برند، استفاده می‌کند.
 
بخش جلویی وسیله نقلیه کوچک است و دوچرخه‌سوار تا آنجا که ممکن است برای به حداقل‌رساندن مقاومت هوا، نزدیک به زمین می‌نشیند. گفته می‌شود فاصله کاربر از زمین فقط 13 سانتی‌متر خواهد بود و به تولید 400 وات نیروی خالص انسانی برای رسیدن به سرعت بیشینه نیاز است.
 
انتشارات کربن سامانه مزبور ، بوده و وزن آن نیز کمتر از 25 کیلوگرم گزارش شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها