بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۲۴۲۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
سایت میدان 72 از حامیان احمدی نژاد به قلم مسعود شفیعی کیا نوشت:
حال که حدود هفت ماه از استقرار این دولت گذشته و دولتی روی کار آمده که تمام ارکان نظام بی نظیر با آن همراه هستند و رهبری عزیز انقلاب نیز حجت را تمام کرده و جواز بی سابقه ی مذاکرات با آمریکا را به آنان داده ، به راستی چرا خصومت ادعا شده نه تنها به تنش تبدیل نشده بلکه به تهاجم و تجاوزات دیپلماتیک بی سابقه ای منجر شده است ؟!
تدبیر24: منتقدین -  جناب « حسن روحانی » در تبلیغات انتخاباتی سنگ بنای تحقق وعده های خود که به فراخور بیشتر متمرکز بر مسائل اقتصادی بود را در « تعامل سازنده با جهان » تصویر می کرد و کلید تعامل سازنده با جهان را در « رفع خصومت با آمریکا » می دانست چنانچه در گفتگویی که با برخی از ایرانیان خارج از کشور در شبکه « جام جم » داشت صریحاً گفت :

«نوع رابطه ما با برخی کشورها به دلیل نوع تخاصم ما با آمریکاست، روابط امروز ما با آمریکا در حد تخاصم است، باید تلاش کنیم این حد را با برنامه‌ریزی و تدبیر پایین آوریم و حداقل روابط را از تخاصم به تنش برسانیم. در شرایط کنونی نمی‌توانیم بگوییم با آمریکا می‌خواهیم تنش‌زدایی کنیم زیرا امروز بحث تهدید و تخاصم است. در ۸ یا ۱۰ سال پیش می‌شد اما امروز در مرحله دیگری قرار گرفته‌ایم. امروز با برخی از کشورهایی که پیش از این به دنبال اعتمادسازی با آن‌ها بودیم باید تنش‌زدایی کنیم و با آن‌ها که خواهان تنش‌زدایی بودیم باید به دنبال رفع تهدید باشیم. شرایط متفاوت شده، اما باید بدانیم می‌توان با دشمن هم تعامل داشت . » ( جام جم – خرداد ۹۲ )

حال که حدود هفت ماه از استقرار این دولت گذشته و دولتی روی کار آمده که تمام ارکان نظام بی نظیر با آن همراه هستند  و رهبری عزیز انقلاب نیز حجت را تمام کرده و جواز بی سابقه ی مذاکرات با آمریکا را به آنان داده ، به راستی چرا خصومت ادعا شده نه تنها به تنش تبدیل نشده بلکه به تهاجم و تجاوزات دیپلماتیک بی سابقه ای منجر شده است ؟! که در این مدّت کوتاه برخی از آنان عبارتند از :  

۱- پس گیری دعوت دبیرکل سازمان ملل از مقامات ایران برای شرکت در اجلاس مذاکرات ژنو حول محور تحولات سوریه که دفتر « بان کی مون » علّت این حرکت بی سابقه را عدم پایبندگی مقامات ایرانی به تعهدات شفاهی خود درباره سوریه اعلام کرد!

۲- آشکارتر شدن مخاصمات دشمن با افزایش بی سابقه ی تهدید در سطح مقامات بلند پایه ی کاخ سفید .

۳- هوشمندتر شدن تحریم ها با شناسایی برخی افراد و مؤسسات و شرکت هایی که با کشورمان غیر رسمی ارتباط داشتند ، که این گویای دسترسی دشمنان به اطلاعات محرمانه ی کشور می باشد !

 ۴- افزایش فشارهای جهانی مثل عدم ارائه ی سوخت به هواپیمای رئیس مجلس برای سفر به آفریقای جنوبی در سفر دوره ای وی به آفریقا توسط شرکت های نفتی مستقر غرب در آفریقا ، این در صورتی است که رئیس مجلس پیش از آن در دیداری که با برخی از بزرگان قم داشت از تغییر رویه ی مثبت غربی ها پس از دولت « دکتر محمود احمدی نژاد » گفته بود !!!

۵- اقدام  غرب برای انگشت نگاری از هیئت بلند پایه ی نمایندگان مجلس کشور که قصد سفر به اروپا را داشتند .

۶-در اقدامی بی سابقه در طول تاریخ انقلاب اسلامی سفیر معرفی شده توسط دولت برای نمایندگی کشورمان در سازمان ملل به جر م تروریست بودن ممنوع الورود شد و در بالاترین سطوح و گستره ای وسیع کشورمان به تروریست متهم شد که در مقابل این توهین آشکار و سکوت حاکی از تأیید سازمان ملل دیپلماسی دولت ۱۱ منفعل مانده .

 ۷- مصادره ی اموال موسسات ایرانی که در طول تاریخ انقلاب اسلامی به فعالبّت عادی خود می پرداختند به عنوان مراکزی که کمک به تروریست کرده ، أسف بارترین نمره ی کارنامه ی دیپلماسی دولت۱۱ را رقم زده است .

اینها در صورتی است که رئیس دولت ۱۱ چه در دوران تبلیغات و چه در برخی از محافل پس از ریاست جمهوری بر این نکته تکیه داشته است که « تند روی ها و افراط ها » روابط را « متخاصم » کرده ! حال باید از وی پرسید که لبخندهای فراتر از دیپلماسی و مکالمات چند دقیقه ای با رأس استکبار و دیپلماسی گل و بلبلی جناب قهرمان دیپلماسی و عقب نشینی هایی تا حد تعطیلی هسته ای و آزمایشات فضایی و به تعویق افتادن رزمایش های کشور چرا روابط را به رابطه ی یک طرفه ی تهاجمی تبدیل کرده و آمریکایی که سال های اخیر از رهبری و دولت دهم گدایی مذاکره می کرد را به چنین تجاوزاتی به حقوق ایرانیان گستاخ کرده است ؟!

دولتی که دم از « بازگشت احترام به پاسپورت » می زد چگونه در مقابل چشم  جهانیان تروریست خوانده شدن نماینده ی پیشنهادیش را تعامل با جهان می نامد ؟!

به راستی مدعیان اصول گرایی و مدعیان اصلاحات اگر داستانی مشابه یکی از مواردی که برشمردیم برای دولت دهم رخ می داد آنرا سوژه ی تخریب و تهمت های ناجوانمردانه به آن دولت انقلابی نمی کردند ؟!

رهبری معزز انقلاب اسلامی چندی پیش نگرانی خویش از « اشتباه محاسباتی » مسئولان در برخورد با دشمنان را بارها گوشزد کردند ، آیا وقت آن نرسیده جناب روحانی به راهبرد غلط دیپلماسی خود اعتراف کند و از تجربیات حکیمانه و سعه ی صدر رئیس جمهور محبوب دکتر محمود احمدی نژاد بیاموزد تا کشور از پرتگاه دیپلماتیک به  روش « حکمت ، عزّت و مصلحت » دولت های نهم و دهم بازگردد ؟!
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۶
قنبری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
4
6
برو مسعود جان.. جان دلم برو.. برو جای دیگه ... بده
آخه تدبیر جان چرا گیر دادی به آخوندهای محکوم. بجانی شفیعی کیا و فردا هم لا بد سیرجانی
ولشون کن بجانی که .... مسعود هم ...محموده .. سیرجانی هم برا خودش... ساخته و ..اونه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
آفرین آقای قنبر ی. واقعا که جواب دندان شکنی دادی. با خوندن یکی دو خط شما تمامی صحبت هایی که نویسنده کرده بود جواب داده شد. یعنی نه تنها شما، اساسا کل دولتمردان همینطور کارهای زیبا و شایسته شونو توجیه می کنند. به مخالف میگن برو
آفرین
معمولی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
4
4
عجب دقیق گفت به راستی پافشاری روی ابوطالبی ...چه معنا داره و چرا کشور بیشتر در تهدید قرار گرفته ؟!
روحانی های با جرأت هم الحمدلله پیدا می شه سلام مرا به این حاج آقا شفیعی کیا برسونید .
قنبری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
2
0
آقا مسعود چرا نامتو معمولی نوشتی؟
خودت به خودت سلام می رسونی؟اما بذار بگم تو نمی تونی مثل طلبه سیرجانی و بجانی طلبه با جرات باشی. من با اینکه ازشون انتقاد دارم اما باوردارم که با جراتند. تو ....هستی. اینها هم نوشتم به کجا وصلند ولی دوستان مان سانسور کزدند
صالح
|
UNITED KINGDOM
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
2
4
من فکر میکنم سیاست های داخلی دولت روحانی دارای اشکاله... ولی روابط خارجیش حول سازش و تنش زدایی که مطلوبه...
قمی
|
UNITED STATES
|
۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
4
2
این بنده خدا حرفای منطقی داشته پس چرا لباس شخصی ها دارن می زنندش ؟!
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها