بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۲۴۳۲
تعداد نظرات: ۴۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
فرورتیش رضوانیه نویسنده طنز پرداز
این دولت نمی‌خواهد دنباله‌رو سیاست‌ها و ترفندهای دولت قبلی باشد، ولی ما از روحانی می‌خواهیم که این کار را انجام دهد. ما او را در منگنه گذاشتیم و فشار می‌دهیم تا در نهایت فریاد بزند که استعفا می‌کند و بعد خیال‌مان راحت می‌شود

تدبیر24: سال گذشته خیلی‌ها این‌طور تصور می‌کردند که وقتی احمدی‌نژاد رفت، حسن روحانی می‌آید و روی زمین زانو می‌زند و دست‌هایش را روی آسفالت می‌گذارد و چشم‌هایش را می‌بندد و سپس نوری عجیب از دست‌هایش می‌تابد و ناگهان تمام خاک ایران را فرا می‌گیرد و تمام خرابی‌های هشت سال گذشته را آباد می‌کند و خزانه و صندوق ذخیره ارزی از اسکناس و شمش‌های طلا پر می‌شود و آسمان تهران و اصفهان و اهواز پاک و آبی می‌شود و دریاچه ارومیه دوباره زنده می‌شود و زاینده‌رود طغیان می‌کند و یک رنگین‌کمان عظیم از مرز شرقی تا مرز غربی کشور ظاهر می‌شود.

حسن روحانی قرار نبود معجزه کند. ما باید به دولت یاری می‌رسانیدم تا گرد و غبار دوره احمدی‌نژاد از این سرزمین پاک شود، اما عوض آن در خانه نشستیم و هر اتفاقی که رخ داد، به تمسخر گفتیم: «روحانی مچکریم!» و خبرهای صداوسیمای ضرغامی و تابناک محسن رضایی و رسانه‌های وابسته به قالیباف را لایک کردیم و از صبح تا شب به روحانی فحش دادیم و متلک انداختیم.

این کشور دیگر پولی ندارد. دیگر چیزی نمانده. دولت جدید باورش نمی‌شود که باید روش احمدی‌نژاد را ادامه دهد و میلیاردها تومان بودجه عمرانی و درمانی کشور را صرف پرداخت یارانه‌ها کند.

این دولت نمی‌خواهد دنباله‌رو سیاست‌ها و ترفندهای دولت قبلی باشد، ولی ما از روحانی می‌خواهیم که این کار را انجام دهد. ما او را در منگنه گذاشتیم و فشار می‌دهیم تا در نهایت فریاد بزند که استعفا می‌کند و بعد خیال‌مان راحت می‌شود.

حدود یک سال از آمدن روحانی گذشته و ما فقط به این موضوع فکر می‌کنیم که در این مدت او چه کاری برایمان کرد و اصلا مهم نیست ما چه کاری کردیم تا دولت را یاری دهیم.

ما ملتی هستیم که به جیب و زیر شلوار خودمان اهمیت می‌دهیم و می‌خواهیم هر چیزی که دوست داریم را به دست آوریم.

ما ملتی هستیم که خودمان هم نمی‌دانیم چه چیزی می‌خواهیم. ما فقط بیشتر می‌خواهیم. اگر در خیابان راه می‌رویم و یک جعبه کارتن ببینیم که رویش نوشته باشد: «کوفت مجانی»، آن را برمی‌داریم و با عجله و خوشحالی به خانه می‌بریم.

ما ملتی هستیم که همیشه کمیت را به کیفیت ترجیح می‌دهیم. برای ما مهم است که فرزندمان را با سرویس به مدرسه بفرستیم، اما برایمان مهم نیست که راننده 10 دانش‌آموز را سوار پیکان می‌کند و در حالی که لاستیک‌هایش صاف است و لنت و روغن ترمز آن هم مدت‌هاست که عوض نشده، با سرعت میان اتومبیل‌ها ویراژ می‌دهد. برای ما فقط مهم است که بچه‌مان با سرویس به مدرسه برود و به خانه بازگردد.

ما ملتی هستیم که تصور می‌کنیم اگر حسن روحانی و باراک اوباما با یکدیگر دست بدهند، آن هنگام همه مشکلات کشور ناگهان حل می‌شود و همه اتفاقات در رخدادهای اقتصادی ریشه دارد و وقتی پول باشد، همه چیز می‌شود و دیگر هیچ زوجی از هم طلاق نمی‌گیرند و هیچ قتل ناموسی و اسیدپاشی رخ نمی‌دهد.

ما ملتی هستیم که با موتورسیکلت داخل خط ویژه اتوبوس و پیاده‌رو تردد می‌کنیم و در هر مکان عمومی که دلمان بخواهد، سیگار می‌کشیم.

ما ملتی هستیم که از چراغ قرمز تقاطع عبور می‌کنیم و خوشحال هستیم که به قوانین بی‌توجهی کرده‌ایم و حال دولت را گرفته‌ایم.

ما ملتی هستیم که دوست داریم لحظات جان دادن یک انسان بالای جرثقیل را تماشا کنیم، اما وقتی اولیای دم رضایت می‌دهند و اجرای مراسم اعدام لغو می‌شود، آن‌گاه هووو می‌کشیم و آنها را مسخره می‌کنیم، چون نمایشی که برای دیدن آن رفته بودیم را خراب کردند.

ما ملتی هستیم که دروغ می‌گوییم.

حسن روحانی قرار نبود معجزه کند. او اگر می‌خواست هم نمی‌توانست معجزه کند. این ما بودیم که باید با روی کار آمدن دولت جدید معجزه می‌کردیم تا اتفاقات خوب رقم بخورد.

ما ملتی هستیم که در خانه نشستیم و پست‌های فیس‌بوک محمدجواد ظریف را لایک کردیم و برایش کامنت گذاشتیم و نفس راحتی کشیدیم که به وظیفه ملی خود عمل کردیم و گفتیم حالا دیگر همه چیز بر عهده وزیر امورخارجه است.

ما ملتی افراطی هستیم که اگر یک چراغ جادو پیدا کنیم، چیزهایی از آن می‌خواهیم که غول داخل چراغ خودکشی می‌کند تا زود از دست‌مان خلاص شود.

ما ملتی هستیم که یک جوک را با اشاره به یک شهر یا قومیت خاص تعریف کنیم و باید یکی را له کنیم تا موقعیت خنده‌دار ایجاد شود.

ما ملتی هستیم که چهره‌های کوچک را بزرگ کرده‌ایم و شخصیت‌های بزرگ را زیر پایمان گذاشتیم و «افکار عمومی ایران» را تشکیل می‌دهیم.

ما ملتی هستیم که پژو 405 را به عمد آتش می‌زدیم تا از بیمه پول بگیریم.

ما ملتی هستیم که وقتی می‌دانیم اتوبوس‌های اسکانیا استاندارد تولید نمی‌شود، باز هم سوار آن می‌شویم.

ما ملتی هستیم که وقتی یک شرکت تولیدکننده محصولات لبنی اعلام کرد برای مشتریانی که از محصولی ناراضی هستند بسته هدیه می‌فرستد، الکی با آنها تماس گرفتیم و گفتیم که محصول‌شان بد بوده تا هدیه دریافت کنیم و خوشحال بودیم که با زرنگی توانستیم دو قالب کره و یک ظرف ماست مجانی بخوریم.

ما ملتی هستیم که در روز «سلام سینما» زباله‌هایمان را کف سالن نمایش ریختیم و صندلی‌ها را هم با چاقو پاره کردیم.

ما ملتی هستیم که در چهارشنبه‌سوری به سوی خودروهای آتش‌نشانی و آمبولانس نارنجک پرتاب می‌کنیم.

ما ملتی هستیم که فکر می‌کنیم اگر کسی شهرت دارد یا در تلویزیون ضرغامی ظاهر می‌شود، حتما پاک و درست‌کار است و در جایگاه حق نشسته و به حرف‌هایش گوش می‌دهیم و مرید او می‌شویم.

ما ملتی هستیم که اگر کسی را دوست داشته باشیم، منتقدان یا رقبای او را با فحش یا هر چیز دیگری مورد حمله قرار می‌دهیم و یک لحظه هم به حقیقت فکر نمی‌کنیم و فقط می‌خواهیم یک طرفدار آتشین باشیم.

ما ملتی هستیم که به حسن روحانی فحش می‌دهیم، چون معجزه نکرده است.

ما ملتی هستیم که می‌خواهیم در مدت یک هفته با خوردن قرص‌های ماهواره‌ای لاغر شویم.

ما حتی اگر نخواهیم، باز هم چنین ملتی هستیم. ما ملت ایران هستیم. ملتی که هرجا بوی پول بیاید، به آن سمت می‌رود.

وقتی تو این‌جوری نیستی ولی خیلی ها هستند و ما ملت ایران را تشکیل می دهیم. وقتی تو هم در این کشور زندگی می‌کنی، عضوی از ملت ایران محسوب می‌شوی.

اصلا هر بلایی که دلتان می‌خواهد، سر حسن روحانی بیاورید و به او هیچ کمکی نرسانید. حقیقت تلخ است، ولی ما ملتی هستیم که لیاقت‌مان همان احمدی‌نژاد و رحیمی و مشایی و مرتضوی بودند و حالا هم دلمان برایشان تنگ شده.

حسن روحانی بدترین انسان روی زمین است که می‌توانستیم با کمک او کارهای خوبی انجام دهیم، ولی ترجیح دادیم در انتظار معجزه‌ای از او باشیم. اما حسن روحانی معجزه‌ای ندارد. معجزه، خود ما بودیم.

اکنون اصلا برایم مهم نیست که بعضی خوانندگان این متن با خود چه فکری می‌کنند. این که دولت به من پول داده تا آن را بنویسم یا هر چیز دیگری، اصلا برایم اهمیتی ندارد. من امروز فقط به دشمنان روحانی و کسانی که می‌خواهند او را نابود کنند، می‌نگرم و همین برایم کافی است تا بفهمم لیاقت ما همان احمدی‌نژاد بود ..

من به اطرافیان محسن رضایی و سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف نگاه می‌کنم.

ملتی هستیم که منتظریم یکی عصا روی زمین بگذارد و راهی وسط رودخانه باز کند، نه کسی که برای ساختن یک کشتی از ما کمک بخواهد.

در فیس‌بوک پست‌هایی دیدم که دولت جدید را ناکارآمد معرفی می‌کرد و هزاران لایک گرفته در حالی که هیچ‌وقت کسی ننوشت حسن روحانی هری‌پاتر نیست.

ما ملتی هستیم که اگر همین فردا انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری برگزار شود، شاید بلافاصله به احمدی‌نژاد رای خواهیم داد تا دوباره بودجه عمرانی و درمانی کشور را به 45 هزار تومان یارانه تبدیل کند. شاید برای ما مهم نیست که چه کسی برد یا خورد، برایمان فقط این مهم است که آن 45 هزار تومان به حساب‌مان واریز شود و فرقی ندارد که از کدام محل تامین می‌شود.

ما ملتی هستیم که وقتی کسی اعتراض می کند چرا کلاه سر مردم می‌گذاریم یا اسراف می‌کنیم، در پاسخ به او می‌گوییم: «برو بابا...! یارو 3000 میلیارد برد، این که در مقابل اون چیزی نیست

ما ملتی هستیم که فقط خودمان را می‌بینیم فقط خودمان!

ما ملت ناشناخته‌ای هستیم که تاریخ تاکنون چنین چیزی به خود ندیده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۴
انتشار یافته: ۴۹
سینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
6
16
ملت رو لِه کردی که!
پاسخ ها
سمیرا دیانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
بنظرم جالب بود. این یه نقده یا طنز تلخه. البته مسلما خیلی ها اینطور نیستن. همونطور که تو متنش هم گفته!
ولی خب اکثریت ما خیلی نزدیک به این طنز هستیم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
نه ملت رو له نکرده!
به این میگن طنز!!!
می فهمی اینا رو؟
سینا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
"ناشناس" طنز یه حدودی داره نمیشه که طرف هر چی دلش بخواد به ملت بگه!
بعد شما بگی طنزه!!!
ناشناس2
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
جواب به سینا:
خیلی ها خیلی حرفا میزنیم، همه هم میدونیم چیا میگیم. بعد وقتی میخوایم یخورده ش رو بگیم همش باید بگیم جییززز وااای اوه!!
بابا چرا انقد خودمون رو گول بزنیم!
باید رو بازی کنیم
سینا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
خطاب به ناشناس 2:
به نظرم ما نباید فقط موارد سیاه رو ببنیم ، سیاهی در کنار سفیدی هست که معنا میدهد. فرورتیش باید موارد مثبت رو هم تو متنش قرار میداد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
آفرین به ادبی که در مورد ملت استفاده کردی. تو هم مثل رئیس جمهور محترم منتظری که مردم دست به سینه جلوتون وایسن و فقط بگن «اونی که شما میگین درسته» و اگه یکمی خلاف اهداف شما نظر داشته باشند باید توی این مقاله و اون سخنرانی هزارتا فحش بهشون بدین
آفرین
ضد خاله بازی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
این دولت ؛ دولت قبلی و قبل تر و دولت بعدی ؛ همه یک جورند فقط روش هاشون فرق می کنه .
اینکه مردم ایران دروغ می گن راسته ... تو مغازه می ری دروغ می گه و جنس می فروشه ؛ تو تعمیر کار می ری دروغ می گه ؛ لوازم یدکی فروش دروغ می گه و جنس می فروشه ؛ پیش دکتر می ری با دروغ عمل می کنه تا پول به دست بیاره ؛ بهزیستی می ری دروغ می گه تا پول از مردم بگیره ..
سوار تاکسی می شی دروغ می گه
بهشت زهرا رفتم دیدم اینجا هم دارن دروغ می گن
مدرسه می ری به والدین دروغ می گن
تو مهد کودک به دروغ می گن اینو داریم اونو داریم تا پول بیشتری بگیرن
برای یارانه می خواهیم ثبت نام کنیم دروغ می گیم
تو شهرداری می ریم برا ملکمان دروغ می گیم دنبال پارتی هستیم
به زنمان دروغ میگیم دنبال مکان و فردیم ولی میگیم جلسه بودیم
به ننه ی مان دروغ میگیم به بابایمان دروغ میگیم
از همه بدتر به رهبر عزیز می گوییم جانم فدای رهبر ولی به حرف هایش گوش نمی دهیم ...
آخ شهدا کجایید ... داریم به شما هم دروغ می گیم
دشمنان سربازانمان را بردند داریم به مردم دروغ می گیم
چرا می گید طنز ؟
این طنزه ؟
این درده درد ...
زنان حاکم بر جامعه ( سربسته بگم ) یه کاری کنید ...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
نویسنده محترم فقط به مردم فحش داده اند، مگر نه این است که: الناس علی دین ملوکهم.
آیت الله جوادی آملی: ظاهر مردم، نشان دهنده باطن مسئولین است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
1
3
ما مسئولین فرازمینی داریم تا این کارها را انجام بدهند وگر نه یه آدم معمولی انتخاب میکردیم چون خودشون هم گفتن بقیه هم میگن اونا از آسمون اومدن.
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
1
6
جانا سخن از دل ما میگو ئی در ضمن ماملتی هستیم که خود راتافته جدا بافته از همه دنیا میدانیم همه بد هستند ولی ما از هر لحاظ نامبر وان هستیم به راحتی دل میبندیم وبه همان راحتی دل میکنیم واقعا ما مردم زود باوری هستیم وبه راحتی گول 45000تومان رامیخوریم با این حل میگویم روحانی واقعا دوستت دارم انشا الله خدا کمکت میکنه وپوزه اون عوام فریبان را به خاک میمالی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
1
9
من اصلا طنزی توی این ندیدم اینا همش واقعیت بود بجر اینکه اگر کسی رو بالای دار ببخشند ما ناراحت می شیم، دیگه اینطور ی نیستیم ولی به راحتی بگم بالای 95 درصد موارد رو با نویسنده موافقم مثل جمله آخر یا اون کارتن مفت و مجانی به نظرم یک انقلام اخلاقی در کشور لازم داریم ، آنقدر به جنبه های... فکر کردیم که اخلاق اجتماعی و سیاسی ... رو ...زدیم رفته
شهروند درجه 2
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
1
3
روحانی منتظریم!
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
8
7
این اراجیف چیست که سرهم می کنید چرا هر وقت کم می اورید به ملت توهین می کنید این ملت بودند که شما را سر کار اوردند و این ملت هستند که شما را دوباره کنار خواهندگذاشت لذا باید با این ملت با زبان تکریم سخن گفت
پاسخ ها
ضد خاله بازی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
حسن جان اینا اراجیف نیست ؛ بعضی هاش کمی بی انصافی است ولی بخش دروغ راسته ؛ خیلی ما مردم بهم دروغ می گیم ؛
حاضر هم نیستیم قبول کنیم
ملت بد شدند ؛ که دولت بد سر کار اومده
زنان جامعه ی ما به شدت آلوده ی چشم هم چشمی و مصرف گرایی شده اند
جوان های ما مخصوصاً دختران به شدت آلوده ی مدگرایی شده اند
بابا من آمریکا رفتم ؛ ژاپن رفتم ؛ پاکستان و هند هم رفتم ؛ کشورهای عربی هم رفتم ؛ باور بفرمایید مردم ساده زندگی می کنند اینقدر مثل ما ایرانی ها به دنبال پز و مد نیستند ؛
عروسی ها و عزاداری ها ی مان را نگاه کنید ... افتضا است
داخل خانه ها از بس مجسمه و عتیقه جات و تابلو امثالهم دارد که شبیه به بت کده شده است
مهمانی دادن ها و و و و و ...
کشورهای صنعتی نصف ما هم سوخت و انرژی مصرف نمی کنند ؛ و ما دو و یا چند برابر آن ها انرژی مصرف می کنیم
اون ها خرج صنعت می کنند و ما برای تولید بیشتر زباله و آلودگی هوا
بابا چرا این مردم اینجوری شده اند
از بس دروغ و کلک بین مردم رواج پیدا کرده است ....
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
حسنی نگو یه دسته گل!
تکریم شدی! پایداری چی محترم! خودتی! ما از شما زبان تکریم و در عوضش تولید رانت خوارهایی مثل ...و ...نمی خواهیم
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
علی حالش خوش نیست
ناهید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
0
3
سلام، حرف حق جواب نداره
مسائلی که شما دوست عزیز مطرح کردید حقایقی بود که تا حدودی واقعیت داشت اما من معتقدم حقیتی بالاتر از حقایق مطرح شده از جانب شما وجود دارد و آن چیزی نیست بجز اعتماد ملت عزیز ایران که دیگر به ..... اعتماد ندارند مگر جیره خواران که با بودن بعضی میتوانند به زندگیشان ادامه دهند لذا در ظاهر هم شده از بعضی حمایت میکنند
آری فرهنگ در کشور نیاز به بازبینی و تغییر دارد اما.... عزیزم تا ملت شاهد نارو بابت اعتمادهای گذشته شان هستند دیگر نمیتوانند به .... اعتماد کنند و تازه فرهنگ فقط مربوط به ملت نمیشود ابتدا به اصطلاح بزرگان با فرهنگ شوند در واقعیت نه در حرف تا .....
انقلاب که شد من کودکی 10 ساله بودم اما کنجکاو و به سخنان خمینی خوب گوش میدادم که اگر مسائل را مطرح کنم مطمئننا شما چاپ نمیکنید پس فقط میگویم که اعتماد ملت .... اما نتیجه آن نشد که قول داده بودند و متاسفانه ..... کم رنگ شد و پاکی رخت بر بست و فساد غالب شد زیرا با ایمان و اعتماد و .... ملت ....
دلم پره فقط ختم کلام میگم که تا قانون قانونمداری ثبات در قوانین ثبات در اجرای قانون و .... حاکم نشود دیگر ملت اعتماد نخواهند کرد
نیاز اساسی جامعه ما جذب متخصصین آزاده و احیا سازمان مدیریت و برنامه ریزی مستقل و سازمان حسابرسی سازمان بازرسی و دیوان محاسبات مستقل قانونمند و باثبات است تا اعتماد ملت دوباره جلب شود که البته نگرانی معاش و ... نیز نباید باشد و برخی درصدهای فروش نفت و ... را که دریافت میکنند و .....
عالم محضر خداست در محضر خدا ....
فقط کافیست در درجه اول بزرگان باور کنند که عالم محضر خداست و هم اکنون در محضر خدا هستند پس ....
آقای روحانی زمانیکه شعار میداد باید میدانست که تاوان در قدرت ماندن او و دیگران را نباید ملت بدهند بلکه باید خودش و اطرافیانش بدهند در درجه اول اگر راست میگویند هیئت دولتی ها حقوقی که میگیرند ..... و از پستشان سو استفاده نکنند که همه میدانیم که پسر چه کسی ....
و این قصه سر دراز دارد و من محدودیت
پاسخ ها
امیر علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
تاوانی که مردم به خاطر احمدی نژاد دادن رو دو برابرشو به خاطر روحانی میدن!

روحانی ...!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
9
4
"وقتی تو این‌جوری نیستی ولی خیلی ها هستند و ما ملت ایران را تشکیل می دهیم"!!!
نویسنده اینجوری خودش رو از ملت جدا کرده.
کلاً ملت همه بد هستند و شما روشنفکر نماها خوب هستید و آمده اید تا ملت رو نجات بدید.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
ما ملتی هستیم!!!
دکتر سلام! معنی ما رو می فهمی؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
5
4
ملت برای شما فقط در زمان انتخابات عزیز است و بس
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
3
5
با بسیاری از ننطرات نویسنده هم عقیده هستم ، اما ایشان نگفته که این ما مردم ؛ چه شد که اینگونه شدیم؟از ابتدای خلقت مان بودیم و یا شرایط و تربیت محیط بانی آن بود؟ ویا اصولاً ایرانی جماعت این است و یا اثرات دولت های حاکم بر سرنوشتمان اینوگونه مارا بدل کرده است ؟ به هرصورت باید به این جمله ایمان داشت که : خلایق هرچه لایق . یاحق
دارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
1
3
فرورتیش خان گل و گلاب !
خوب دقت کن . در نگاه آمار گرها وقتی یه چیزی خیلی بالا رفت ؛ از جمله بد شدن ملت ایران به زعم جنابعالی ، یعنی معنادار است .اگر باز هم دقت کنی متوجه میشی که ملت یه دفعه بد نشدن ، پروسه ی طولانی مردم رو اینجوری کرده و هیچ راهی به غیر از بد بودن باقی نگذاشته . آقای فرورتیش ما مردمی که برای پای صندوق نجیب نامیده میشیم . برای جنگ ، ایثارگرمان می نامند ؛ و برای تظاهرات همیشه در صحنه ، الآن دارین به باتلاق فرو می ریم .
به ما ملت بد حق بده دستمون رو به هر بوته و مانع و چاله و ... بگیریم بلکه غرق نشویم !!!
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
2
7
ما ملتی هستیم که کم کار میکنیم و زیاد میخواهیم
پاسخ ها
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
ما ملتی هستیم که هر بلایی سرمون بیاد جیکمون در نمیاد و نمیذاریم دشمن از مشکلاتمون باخبر شه.
یکی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
13
6
ما دولتی هستیم که به مردم میگیم از یارانه که حق خودتونه و این یارانه را بخاطر افزایش قیمت گاز و برق و تلفن و نان و .... بهتون میدیم ولی حالا از مردم میخواهیم انصراف بدهند تا ما چند میلیارد تومان برای ساختمان ریاست جمهوری خرج کنیم و استخر بزنیم داخل ساختمان.
ما دولتی هستیم که به مردم میگیم انصراف بدهند تا ما عید راحت برویم کیش و خوشگذرانی کنیم ولی برای آبادان وقت نداشته باشیم.
ما دولتی هستیم که به مردم میگیم انصراف بدهند تا ما در روز تولد حضرت زهرا(س) در کاخ سعد آباد رقاصی و شو لباس راه بیندازیم.
ما دولتی هستیم که به مردم میگوییم که از یارانه انصراف بدهند تا ما به سفرهای خارجه برویم.
.
.
.
بی انصافی نکنید وقتی بدیهای مردم رو میگید بدیهای خودتونم بگید و ببینید که چرا مردم به این روز افتادن.
پاسخ ها
بابا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
ایول دمت گرم به نکات خوبی اشاره کردی ولی حیف همه رو نگفتی
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
یکی جان! وقتی که سند فرمایشات شما امثال ... و بنگاه های خبرپراکنی اطراف اونه تکلیف روشنه!
راستی سفر نیویورک ... و ایل و تبارش که یادته!!!
کی گفته ملتی که به یارانه نیاز داره انصراف بده! اما جماعتی که در دوره ... حسابی پول نفت سر سفره اش امده بجای ژست ملت دوست بودن، با انصراف کمی جا برای بقیه باز کنن بد نیست
یکی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
علی آقا خودت انصراف دادی یا به بابات و خانوادت هم گفتی که انصراف بدن؟بابا مایه دار انصراف بده دستت درد نکنه که از حق خودت میگذری
یکی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
4
5
خجالت بکش اگه مردم آزاد هستند نظرم رو بذارید دیده شه تا ببینیم چند نفر با حرفم موافقند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
دیدی حالا؟؟؟
شهروند طبسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
0
6
با سلام و عرض ادب مطالب بالا شاید درست باشد ولی هر عملی عکس العملی دارد و قتی اقای روحانی پس از انتخابات فقط برای خوشایند رقیب کار می کند ؟؟!!وقتی تغییرات در استانها بر اساس نظر مخالفین این دولت انجام می گردد و کوچکترین وقعی به نزدیکترین و وفادارترین نیروهای دولت که همانا اعضای ستاد ایشان می باشنند نمی گذارند؟!! وقتی استاندار خراسان جنوبی از ستاد قالیباف می شود و باز ایشان برادر خود را از هلال احمر بر خلاف تاکید وزیر که باید از نیرو های وزارت کشوری باشد وی را مدیر کل حوزه استاندار می کند ؟؟؟!!و باز وقتی که اولین تغییر فرماندار در استان خراسان جنوبی در طبس انجام می شود و فردی را منصوب می نماید که از فرمانداران احمدی نژاد و او هم رئیس ستاد احمدی نژاد را بعنوان معاون می گذارد ؟؟؟!!وووووووووووووووووووووکه اگر بنویسم مثنوی هفتاد من کاغذ شود پس انتظار نداشته باشید رفتار مردم اینگونه نباشد خواهش می کنم از مقاله نویسان دیوار را یکسویه گل نزنند ؟متاسفانه یک باور غلط در مشاوران دکتر روحانی و حتی خود اقای دکتر روحانی شکل گرفته که فقط به فکر نان و اب و سیاست خارجی را مردم مطالیه گرند در صورتی که سیاست داخلی و اصلاح ان مقدم بر این گونه مسائل که متاسفانه این دولت باعث گوشه گیری و انزوای دوستان خود شده چون نمی توانند پاسخگوی این مردم باشند . والسلام
یکی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
3
8
کاش جای پنج میلیارد خرج کردن برای یک ساختمان ریاست جمهوری و درست کردن سونا و استخر به فکر همین مردم که اسمشون رو گذاشتید گدا پرور بودید.همین گداها بودن که بهتون رای دادن و شما رو به اینجا رسوندن با وعده های الکی که دادید. حالا به جای عمل کردن به وعده هاتون هر روز یه بهونه جور میکنید و آخرشم میگید ا شیب ملایم داریم بدبختتون میکنید ای مردم گدا.
پاسخ ها
عباس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
راست میگه بخدا
حزب الله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
7
3
ما از آقای روحانی درخواست معجزه نکردیم. معجزه دولت تدبیر و امید تو صف های توزیع سبد کالا و مفتضح کردن چهره ایران در سطح بین الملل، توهین های مکرر و گستاخانه سران غرب (نمونه آن آقای ابوطالبی در قضیه سازمان ملل)، برگزاری مهمانی های اشرافی در کاخ طاغوت، هزینه های میلیاردی برای دکوراسیون دفتر ریاست جمهوری و .... را در همین مدت کم مشاهده کردیم.
خدا آخر و عاقبتمونو با ایشون ختم به خیر کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
حزب پایداری!
چهره ایران زمان حکومت هاله نور مفتضح شده بود! شما از سطح بین الملل حرف نزن به قیافه ات نمیاد! ضمنا اگر در مورد مهمانی اشرافی دروغ پراکنی کرده باشی چی جواب الله را میدی؟؟
یکی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
7
3
پنج میلیارد پول این ملت فقط بخاطر اختلاف آقای روحانی با آقای احمدی نژاد شد.ملتی که بهش میگید گدا.
ملتی که مثل کوه پشت رهبرشون ایستادن و به هیچکس اجازه نمیدن هیچکس تو امور مملکتشون دخالت کنه رو نباید این اسمها رو روش گذاشت.مذاکره با آمریکا چه سودی برامون داشت؟هیچ سودی نداشت و بدتر همه چیز رو خراب کرداین دولت ولی مردم باز تو راهپیمایی شرکت کردند و به دشمن نشون دادند که هنوز یکی هستند ولی دولت چیکار کرد همینطور به تبلیغات الکی ادامه داد و حتی تو راهپیمایی هم دست از این رنگ بنفش بر نداشت.بس کنید این رنگ بازی و این ولخرجیها رو و کمی به فکر مردم باشید.اگه خودتون مایه دارید فکر نکنید همه مثل خودتونن.میخواهید فقیر ببینید یه سفر استانی به روستاهای مناطق جنوبی کشور بزنید تا بفهمید 43میلیون نفر کمتر از 600تومن حقوق میگیرن یعنی چی؟
درد زیاده ولی کو گوش شنوا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
1
5
بابا ما 36 سال پیش همه ی اینها رو بی منت داشتیم به خدا .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
1
2
این آقای فرورتیش معتقد به دموکذاسی مگه قرارا نبود ار تهران بره؟
داستانش رو که حتماً میدونید
فدرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
0
4
احسنت اما یک چیز یادت رفت ادعای مادرهمه زمینه گوش فلک را کرکرده
پیک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
2
1
هر چی می تونید به ملت توهین کنید شما عادت دارید .
تقصیر این ملته که به شما رای دادن و شما رو پرروتر از قبل کردن
در همیشه روی یه پاشنه نمی گرده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
2
0
ملت ایران ملت بزرگی هستند. چون حسن جونت میخواد رییس بازی در بیاره همه رو متهم میکنی.
اولا که حسن روحانی بنا بود دولت فراجناحی تشکیل بده که نداد و همه رو از دولت کارگزاران آورد.
ثانیاً بنا بود مردم و نخبه ها رو بازی بده که نداد.

الان هم اگر روحانی و تیمش زمین بخورند و له بشوند به درک. البته این بار، هم احمدی نژاد و امثال احمدی نژاد رو له میکنیم و هم روحانی رو تا بعد از این کسی احساس قیم بودن بهش دست نده.
هاله نور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
0
1
بابا اینقدر به پر وپاچه هم نپرید قول می دم دیگه دوربر کسی پیدام نشه آخه این بنده خدا دلش خیلی پره ومن هم از وقتی چشمهای تیز بین مموت ورحیم آقا منو دید دیگه قول داده ام نیام واین ملت هرچی بسرشون میاد حقشونه چون منو باور نکردند واونهائی که منو قبول دارند می تونن منو ببینند باتشکر هاله سابق -لیزر فعلی
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
4
0
بله این آقا که میخواست ظرف 100روز ایران را گلستان کنه.
نه خدا وکیلی خجالت نمیکشید.
فقط با عدد هشت سال می خواهید مسئله را توجیه کنید.
یعنی واقعا اگه نمی تونه معجزه کنه چرا اومد...
اگه از حالا هر چی اشتباهه بخواهید گردن دولت احمدی نژاد بندازید که مشکلی حل نمیشه.
بله قرار هم نبود معجزه بشه اما شما مدعی بودید که ما قراره مملکت را نجات بدیم.
خوب این گوی واین میدان ...
هفت سال دیگه هم مال شما.
فقط در این میان فرافکنی نکنید.راستی اگه دور وبریهای احمدی نژاد میلیارد دزدی کردند ،اطرافیهای این مرد هم در قضیه کرسنت کلی به این مملکت خسارت زدند و باز هم از رو نمی رند.
البته بدبخت مردمی که یه روز گول دولت عدالت را می خورند ویه روز هم گول مغلطه کاریهای دولت تدبیر را.
AmirAli
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
1
1
برو از خدا بترس... همه رو باهم حمع بستی که چی؟ آره ما از این افراد زیاد داریم... آقا یا خانم نویسنده من و تو بدیم بقیه رو بد ه نکن...
پیام مردمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
0
3
ما ملتی هستیم که وقتی به حسن روحانی رای دادیم، شدیم با فرهنگ ترین و متمدن ترین مردم دنیا و وقتی برای دریافت یارانه ثبت نام کردیم شدیم بی فرهنگ ترین و غیر متمدن ترین مردم دنیا!
ما ملتی هستیم که در نگاه سیاسیون، رای سیاسی ما یک دنیا «پیام» دارد که باید پتک شود بر سر گروه رغیب، ولی عمکرد اجتماعی و اقتصادی مان هیچ پیامی ندارد و اصلا ارزش فکر کردن هم ندارد.
ما ملتی هستیم که یک بار به چپ، یک بار به راست؛ گاهی به اصلاح طلب و گاهی به اصولگرا رای می دهیم و آنها جمیعاً برای ما تره هم خورد نمی کنند؛ در نگاه تاجران سیاسی چپ و راست گرا کلا «مردم» ابزاری برای رای آوری هستند که در دوهفته منتهی به انتخابات «مهم» هستند و پس از آن رای مردم تا چهار سال «چماقی» می شود برای کوبیدن سر رقیب و صد البته مطالبات مردم کشکاً و پشما.
ما این چنین مردمی هستیم...
ارش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
0
2
ما از اقای روحانی توقع معجزه نداریم لطف کنن وعده های انتخاباتی خوشون رو عملی کنند .فقط همین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
0
1
فخرالسادات محتشمی پور، همسر تاجزاده، در این باره در صفحه فیس بوک خود نوشت: «...به حسن روحانی پیغام داد تا به دنبال خاستگاه و جناح تندروهای بی اخلاق نگردد زیرا به اعتقاد وی سرنخ تمام اقدامات غیرقانونی از نصب بیلبوردهای خلاف سیاست های دولت تا فیلم ها و اس ام اس ها و همه تخریب ها به یک اتاق فکر در ...برمی گردد. همان اتاق فکر ستاد مهندسی انتخابات که اکنون دارند خودشان را آماده می کنند که مملکت را در دست بگیرند و فکر می کنند ژنرال السیسی ایران هستند».
ژنرال السیسی، از ارشدترین مقام‌های ارتش مصر در براندازی محمد مرسی، رئیس‌ جمهوری مخلوع مصر، نقش اساسی داشت و در حال حاضر از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در مصر است.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها