بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسب سالگرد حمله آمریکا به صحرای طبس روز جمعه وارد این شهر شد.
تدبیر24: رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود در محل فرودگاه طبس مورد استقبال استاندار خراسان جنوبی، امامان جمعه طبس، عشق آباد و دیهوک، نمایندگان مردم استان خراسان جنوبی و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.

سخنرانی در همایش ابابیل که در محل امامزاده حسین بن موسی کاظم (ع) در صحرای طبس برگزار می شود و همچنین بازدید از بیمارستان در حال ساخت این شهر از دیگر برنامه های علی لاریجانی در سفر یک روزه به این شهر است.

حمله به طبس که نام عملیاتی آن در ارتش آمریکا عملیات پنجه عقاب بود، عملیاتی نظامی توسط نیروی دلتا برای آزادسازی آمریکایی های گروگان گرفته شده توسط دانشجویان پیرو خط امام در تهران انجام شد.

این عملیات نهایتا با شکست مواجه شد و هشت تن از نظامیان آمریکایی در این واقعه کشته شدند.

در 5 اردیبهشت 1359هواپیماها و بالگردهای آمریکایی برای آزادی 53 گروگان در تهران وارد فضای پروازی ایران شدند. در هنگام اجرای عملیات با ورود به حریم هوایی ایران یکی از بالگردها در 120 کیلومتری راور کرمان دچار نقص فنی شده و به اجبار فرود می آید و سرنشینان آن به بالگردی دیگر منتقل می شوند و همان بالگرد نیز دچار نقص فنی شده و به ناچار به ناو هواپیما بر باز می گردد.

شش هواپیما و شش بالگرد دیگر خود را به طبس رسانده و در تاریکی شب در منطقه ای دور افتاده بدون متوجه شدن نیروهای نظامی ایرانی فرود می آیند. در حین سوختگیری یکی دیگر از بالگردها دچار نقص فنی شده و در مجموع در حالی که هنوز عملیات آغاز نشده، سه فروند بالگرد از دست رفته بود.

پس از تماس با مرکز عملیات، کارتر دستور بازگشت نیروها را می دهد. ولی هنگام برخاستن هواپیماها و بالگردها توفان شن آغاز شده و یک هواپیمای سی 130 و یک بالگرد سی اچ - 53 با یکدیگر برخورد کرده و هر دو آتش می گیرند که در این حادثه هشت نفر از نیروهای آمریکایی در آتش سوخته و باقی مانده نیروها خود را به ناو نیمیتز می رسانند و بدین ترتیب عملیات بطور کامل شکست می خورد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها