بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۵۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
شرایطی که روز گذشته در پایتخت پدید آمد قابل پیش بینی نیست اما از روز گذشته احتمال بروز رگبار، رعد و برق، وزش شدید باد و گرد و خاک در پورتال سازمان هواشناسی صادر شده بود.
تدبیر24: مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه شدت و میزان تخریب شرایط ناگهانی مانند توفان روز گذشته پایتخت قابل پیش بینی نیست، گفت: اما احتمال بروز گرد و خاک و رگبارهای شدید، صبح دیروز به تمام دستگاههای مربوطه اطلاع رسانی شده است.

احد وظیفه افزود: شرایطی که روز گذشته در پایتخت پدید آمد قابل پیش بینی نیست اما از روز گذشته احتمال بروز رگبار، رعد و برق، وزش شدید باد و گرد و خاک در پورتال سازمان هواشناسی صادر شده بود.

به گفته وی، همچنین این اطلاعیه برای دستگاههای ذی ربط از جمله وزارت نیرو، وزارت کشور، ستاد بحران و ستاد هلال احمر فکس شده بود.

تماس تلفنی با نماینده هلال احمر

وظیفه اظهار داشت: همچنین صبح روز گذشته اینجانب شخصا با نماینده هلال احمر به صورت تلفنی در این خصوص صحبت کرده بودم.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: حدود یک ربع تا 20 دقیقه پیش از رسیدن توفان به تهران نیز سازمان هواشناسی با رادیو و تلویزیون در این خصوص مصاحبه کرده و هشدارهای لازم را داده بود.

وی با بیان اینکه این شرایط نه تنها برای روز گذشته که برای امروز و فردا هم پیش بینی و اطلاع رسانی شده و تاکید کرد: البته پدیده های حدی به دلیل اینکه ناگهانی ایجاد می شوند و همانند دیروز در اثر گرمای شدید و به دمای بحران رسیدن در اثر عبور ابرهای باران زا و موج های ریز در فراز میانی جو ایجاد شده بود قابل پیش بینی دقیق نیستند.

وظیفه یادآور شد: تنها با مدل های میان مقیاس و بلند مقیاس و پایش مداوم و پیوسته سازمان هواشناسی قادر است دقایقی پیش از وقوع چنین پدیده های ناگهانی آنها را پیش بینی کند که ما هم این کار را کردیم.

وی با بیان اینکه رسیدن سرعت باد به 120 کیلومتر در تهران پدیده بی سابقه است افزود: در حال حاضر با دستگاه ها و تجهیزاتی که ما داریم پیش بینی چنین پدیده ای امکان پذیر نیست.

وظیفه در پاسخ به اینکه پدیده های حدی و ناگهانی تنها در ایران و به دلیل کمبود امکانات قابل پیش بینی نیست یا در تمام دنیا شرایط به این گونه است، اظهار داشت: البته با شرایط و تجهیزات پیشرفته تر ممکن است پیش بینی ها کمی دقیق تر باشد اما به طور کلی کانون و زمان دقیق پدیده های ناگهانی را نمی توان پیش بینی کرد.

به گفته وی، در حال حاضر سازمان هواشناسی در خصوص احتمال بروز شرایط مشابه عصر امروز و یا حتی فردا در پایتخت و در دامنه های البرز اطلاع رسانی کرده و همچنین نسبت به احتمال بروز سیلاب در گلستان، شمال سمنان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و خراسان شمالی هشدار داده است.

شب گذشته رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با انتقاد از عملکرد سازمان هواشناسی در پیش بینی طوفان پایتخت  گفته بود: اگر این سازمان درباره طوفان اطلاع رسانی کرده بود تلفات و خسارات کاهش می یافت.

احمد صادقی با بیان اینکه سازمان هواشناسی اطلاعیه یا هشداری در مورد وقوع طوفان در تهران صادر نکرد ، افزود: متاسفانه آنها نتوانستند وقوع طوفان را پیش بینی کنند.در حال پیگیری هستیم تا مشخص شود این سازمان در این رابطه با این اتفاق مشکل فنی داشته یا کم کاری و مسامحه در میان بوده است. علت دقیق را پس از بررسی اعلام می کنیم.
 
وی ادامه داد: اگر سازمان هواشناسی می توانست وقوع طوفان را پیش بینی کند بلافاصله با هماهنگی صدا و سیما و سایر رسانه ها هشدارهای لازم را صادر و مردم را در جریان قرار می دادیم. اگر پیش بینی ها درست و به موقع انجام شده بود قطعا تلفات و خسارات کاهش می یافت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها