بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۵۲۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
محمد باقر نوبخت:
سخنگوی دولت با تاکید بر عزم دولت برای حرکت در جهت حل مشکلات مردم و حمایت‌های لازم از آنها، گفت: «مسئولان باید مردم را پشتیبانی کنند و نگذارند مشکلات سال‌های قبل برای مردم تکرار شود.»
تدبیر24: سخنگوی دولت با تاکید بر عزم دولت برای حرکت در جهت حل مشکلات مردم و حمایت‌های لازم از آنها، گفت: «مسئولان باید مردم را پشتیبانی کنند و نگذارند مشکلات سال‌های قبل برای مردم تکرار شود.»

محمد باقر نوبخت این سخنان را در شورای مدیریت بحران استان گلستان عنوان کرد.

او اظهار کرد: «بار سنگین دولت امروز بر دوش مسئولان است و موفقیت و ایفای تحقق برنامه‌های دولت با همکاری مدیران استانی در دستور کار رئیس‌جمهور قرار دارد.»

سخنگوی دولت با اشاره به کسری بودجه دولت نیز اظهار کرد که ما سال قبل دولت را با 85 هزار میلیارد تومان کسری بودجه تحویل گرفتیم بطوریکه از 235 هزار میلیارد تومان کل بودجه تنها 147 هزار میلیارد تومان تخصیص یافت. باید با همین بودجه تخصیص یافته استفاده بهینه را در جهت خدمت به مردم داشته باشیم.

انتقاد از اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از وقوع سیل

محمد باقر نوبخت از نحوه مقابله با وقوع سیل در کشور مخصوصلا استان گلستان انتقاد کرد. او گفت: «با گذشت 13 سال از سیل ویرانگر در استان گلستان، اقدامی برای حل مشکلات و جلوگیری از حوادث ناگوار صورت نگرفته است.»

او گفت: «برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل در استان‌های شمالی باید از محل تملیک دارایی‌های سرمایه‌ای و بخشی از تسهیلات ارزان قیمت با برنامه‌ریزی این معاونت و موافقت اصولی به مردم خدمت کنیم.»

معاون رییس جمهور معتقد است که اقدامات صورت گرفته ممکن است در کوتاه‌مدت مُسکنی برای حل مشکلات مردم باشد اما مشکلات اساسی مردم را حل نمی‌کند و البته توان ما بیشتر از این نیست و انتظار داریم مردم با ما همکاری داشته باشند.

نوبخت تاکید کرد: «از سال 1380 تاکنون استان گلستان به کرات شاهد سیل‌های ویرانگر بوده است و اگر علت و دلایل آن بصورت اساسی بررسی نشود و راهکارها و موانع جلوگیری از سیلاب صورت نگیرد، بدون شک تکرار این حوادث اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. این مسأله موجب خواهد شد مردم کارهای ما را سوءمدیریت تلقی کنند و ما نباید به جهت پرداخت به معلول حوادث از علت‌ها غافل باشیم.»

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و سخنگوی دولت به منظور بازدید از مناطق خسارت دیده از سیلاب های اخیر روز جمعه به استان گلستان سفر کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
روح اله
|
UNITED STATES
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
0
0
مگه شمامسوول دولتی نیستین؟!
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها