بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: سد عظیم بتنی «بالاخانلو» در میان رشته‌کوه‌های «رامند» که ساخت آن از سال ۹۱ شکل اجرایی گرفته است، می‌تواند بسیاری از مشکلات کشاورزی بوئین زهرا را برطرف کند.
تدبیر24:خواسته‌های بی‌شمار کشاورزان بوئین زهرا طی سال‌های اخیر به ویژه از آغاز دولت نهم فکرهای زیادی را برای تأمین آب کشاورزی این شهرستان درگیر خود کرد و در نهایت با طرحی جدید و پیگیری‌های صورت گرفته مشکل کم‌آبی مزارع کشاورزی بوئین‌زهرا مورد توجه جدی قرار گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه حدود ۴۸ درصد سطح زیر کشت استان متعلق به شهرستان بوئین زهرا است، افزود: ارائه طرح راه‌اندازی سد تأمین آب شرب کشاورزی سهم تأثیرگذاری را در افزایش این میزان دارد.
 
نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وجود مشکل آب آشامیدنی در بیش از ۱۰۰ روستای این شهرستان منجر به مهاجرت ساکنان و کاهش جمعیت روستایی شده است که در این راستا استفاده بهینه از منابع آب بسیار ضروری است و احداث سد بالاخانلو بسیاری از این مشکلات را حل می‌کند.
 
وی توضیح داد: سد مخزنی بالاخانلو از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی قزوین در شهرستان بوئین زهرا و در فاصله صد متری پایین دست روستای بالاخانلو در حوضه آبریز دریاچه نمک و بر روی رودخانه حاجی عرب ساخته می‌شود.
 
عباسپور هدف از احداث این سد را ذخیره سازی آب رودخانه حاجی عرب برای تامین بخشی از نیاز آب شرب شهرستان بوئین زهرا و روستاهای اطراف آن، تنظیم آبدهی رودخانه حاجی عرب در جهت آبیاری 4200 هکتار اراضی تلفیقی پایین دست، حفظ نیاز محیط زیست و تغذیه مصنوعی آبخوان و کاهش برداشت از سفره آب زیرزمینی در جهت پایدار کردن آبخوان محدوده و کنترل سیلاب و طغیان‌های فصلی رودخانه حاجی عنوان کرد.
 
وی اعلام کرد: در راستای تسریع تحقق اهداف این طرح و با پیگیری‌های صورت گرفته جهت دریافت اعتبارات سال جاری، هم اکنون احداث جاده دسترسی مسیر کارگاه سد مخزنی بالاخانلو به منظور عبور و مرور وسایل نقلیه سبک و سنگین و کارگران به محل ساختگاه سد به طول 3.5 کیلومتر با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی توسط پیمانکار در دست اقدام است.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین ادامه داد: ﺑﺎ ﺭﻭﻧﺪ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺭﺷﺪ این طرح پیش‌بینی می‌ﺷﻮﺩ با تأمین اعتبارات سال‌جاری فعالیت کارگاه پایدار شده و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت اجرای عملیات احداث تونل انحراف آب این سد نیز آغاز شود.
 
عباسپور در پایان تاکید کرد: سد بالاخانلو علاوه بر اینکه کشاورزی بوئین زهرا را دگرگون می‌کند بر اساس پیش‌بینی‌ها آب شرب 30 روستای نزدیک سد را نیز تامین می‌کند و از این بابت می‌توان از این سد به عنوان نجات‌بخش حیات و کشاورزی بوئین زهرا یاد کرد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها