بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
اگر در این موضوع اشکالی وجود داشت مقام معظم رهبری یا فقهای شورای نگهبان از نظر قانونی موظف بودند که این موضوع را منع کنند
تدبیر24:یکی از مشکلات و موانعی که برای عدم حضور زنان در ورزشگاه‌ها مطرح می‌شود بحث مذهبی و فقهی آن است از جمله شئونات اسلامی یا دیدن بدن بازیکنان، در همین رابطه پویش گفتگویی را با آیت‌الله محسن غرویان؛ مدرس فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم اتجام داده که در ادامه می خوانید:

به گزارش سلام نو، آیت‌الله غرویان در خصوص حضور زنان در ورزشگاه ها به «خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی پویش» گفت: در حال حاضر زنان در مقام عکاس، خبرنگار یا داور در نظام جمهوری اسلامی در ورزشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند و اگر اشکالی وجود داشت مقام معظم رهبری یا فقهای شورای نگهبان از نظر قانونی موظف بودند که این موضوع را منع کنند و از تلویزیون شاهدیم که خانم‌ها در ورزشگاه‌ها حضور دارند. ضمن آنکه اگر مفسده‌ اخلاقی بر آن مترتب نشود مشکلی وجود ندارد و در حال حاضر نیز متعارف و عرفی است که برای تشویق و ابراز احساسات و هیجانات صحیح شرعی حضور پیدا می‌کنند. از نظر امنیتی نیز اگر جایگاه خاصی برای بانوان باشد تا اختلاط بین زن و مرد به شکلی که مفسده‌آور باشد، پدید نیاید منعی ندارد.

وی علت ممانعت ورود زنان به ورزشگاه را مانعی عرفی دانست و افزود: «این مساله تاکنون متعارف نبوده اما اکنون تلویزیون نشان می‌دهد که زنان با حفظ پوشش مناسب خودشان حضور دارند و مفسده‌ای نیز بر آن مترتب نشده و نمی‌شود. در تلویزیون دیده‌ام که در برخی سالن‌های ورزشی خانم‌ها به عنوان تماشاگر هم حضور دارند، مثلاً خانم‌های برزیلی در بازی والیبال ایران و برزیل حضور پیدا کردند. اگر این مساله متعارف باشد و مفسده‌ای از نظر شرعی و اخلاقی بر آن مترتب نشود با حفظ شئون اسلامی و اجتماعی و عرفی منعی ندارد

این استاد حوزه علمیه قم در خصوص عدم اجازه نیروی انتظامی بیان کرد: «بحث و گفتگو درباره این موضوع لازم است و باید با حفظ شرایط امنیتی و اخلاقی و در صورت نبود منع قانونی شرایط فراهم شود تا بانوان نیز با حفظ مسائل شرعی و اخلاقی و شئونات عرفی بتوانند تیم کشورشان را تشویق کنند و از این حیث تفاوتی میان زنان ایرانی و برزیلی وجود ندارد. برخی خانواده‌های خود بازیکن‌ها، همسر یا مادرانشان دوست دارند در ورزشگاه حضور پیدا کنند تا فرزندانشان را تشویق کنند و به ورزشکاران روحیه بدهند. حضور بانوان و تشویق آنها جنبه روحیه‌بخشی برای بازیکنان دارد و روحیه آنها را تقویت می‌کند که اثر مترتب بر این امر است.»

محسن غرویان تاکید کرد: «باید بحث عرفی، قانونی، شرعی و اجتماعی بیشتری در مجلس و دولت در رابطه با این موضوع مطرح شود تا این مساله حل شود. در حال حاضر نیز نظرات مختلفی وجود دارد و اختلاف نظر بین مسئولان هست و با کمی گفتگو و تحلیل و بررسی بیشتر قابل حل است. اگر مساله مشاهده مطرح می‌شود که بانوان، مردان را می‌بینند یا بدن آنها را مشاهده می‌کنند، این مساله از طریق تلویزیون هم کاملاً دیده می‌شود بلکه واضح‌تر. به نظر من مهم این است که آیا مفسده‌ای بر حضور بانوان مترتب می‌شود یا نه که فکر می‌کنم می‌توانند جلوی ایجاد آن مفسده را با حفظ شئون و رعایت اخلاقیات و مسائل شرعی بگیرند؛ بدین صورت که جایگاه اختصاصی برای بانوان باشد که آنها نیز حضور پیدا کنند و مگر اکنون بانوان در خیابان‌ها حضور ندارند، مردان نیز هستند و آستین کوتاه هم می‌پوشند. مهم جلوگیری از مفاسد اخلاقی و شرعی است که با رعایت مقررات و شرایط باید کنترل کنند که مشکلی پدید نیاید.»

منبع: پویش
برچسب ها: شرع ، غرویان ، تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها