بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۷۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
مدیر جهاد کشاورزی فومن از درآمد 22 میلیارد ریالی کشاورزان فومنی از تولید پاچ باقلا خبر داد.
تدبیر24: محمدرضا ابراهیم زاده در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه گیلان، با بیان اینکه برداشت 30 هکتار پاچ باقلا توسط حمید شادمان از کشاورزان روستای حسینکوه آغاز شده است، افزود: در سال جاری 410 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان فومن به کشت پاچ باقلا اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود تولید بیش از 1230 تن محصول پاچ باقلا، 22 میلیارد ریال درآمدزایی برای کشاورزان منطقه داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی فومن با اشاره به اینکه مکانیزه شدن تولید محصولات کشاورزی موجب کاهش هزینه تولید و ارتقای درآمد کشاورزان می‌شود، بیان کرد: 35 میلیارد ریال تسهیلات برای 170 نفر از کشاورزان و متقاضیان جهت خرید ادوات کشاورزی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: این ادوات شامل کمباین مخصوص برنج، تراکتور ویژه شالیزار وارداتی و داخلی و دنباله بندها، تراکتور زراعی، دروگر، تیلر و ادوات، نشاء کار 4 و 6 ردیفه بیلر است.

به گزارش ایسنا، باقلی خورشت از معروفترین غذاهای شمال ایران است که به اسامی باقالا قاتق، باقالا خورش و گاهی خورش گل در چمن معروف است. لوبیای استفاده شده در این خورش از خانواده لوبیا چیتی است که به نامهای لوبیا کشاورزی، لوبیای رشتی یا پاچه باقالا هم معروف است.

این روزها بسیاری از کشاورزان گیلانی از جمله کشاورزان فومنی در حال برداشت پاچ باقالا در مزارع شهرستان فومن هستند.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها