بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۸۱۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴
بورسیه غیرقانونی معاون استاندار، مشاور وزیر ارشاد و مسئول‌دفتر وزیر علوم سابق
در این گزارش مشخص می‌شود که دلیل اصرار زاهدی، رییس کنکونی کمیته آموزش و تحقیقات مجلس و وزیر علوم دولت احمدی‌نژاد به استیضاح فرجی دانا چیست. افشای فساد بورسیه‌ای زاهدی، ازسوی وزارت علوم دولت روحانی، وزیر سابق را ناچار به واکنشی تند کرده است.
تدبیر24 : ایام کنکور آبستن دلهره ها و امیدهاست، مادران برای فرزندان نذر و نیاز می کنند؛ فرزندانی که با تلقین و تکرار شبانه روزی، به آینده چشم دوخته اند و به دانشگاهی که برای خیلی‌ها کلید آینده است. اما این روزها خبر استفاده عده‌ای از نورچشمی های دولت دهم از بورسیه های غیرقانونی، آسمان دانشگاه را غبارآلود کرده است.

وزارت علوم دولت تدبیر و امید به خاطر افشای این بورسیه های غیرقانونی، روزهای سختی را پشت سر می گذارد و بیشتر از وزراتخانه های دیگر در تیررس، دلواپسان این افشاگری، قرار دارد و حتی برخی از مفسران رسانه، طرح داغ استضیاح وزیر علوم را بی ارتباط با این پروژه نمی دانند.

بنابر اطلاعاتی که به دست ما رسیده است، محمدرضا.الف مسئول دفتر زاهدی، وزیر علوم سابق و از نمایندگان استیضاح کننده در مجلس، یکی از صدها نفری است که از رانت وزارت علوم برای تحصیل در دوره دکتری استفاده کرده است. 

این شخص علاوه بر این کسوت، مشاوری وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و سردبیری یکی از خبرگزاری های وابسته به این وزارتخانه را نیز در کارنامه خود ثبت کرده است. محمدرضا.الف پس از معارفه کامران دانشجو در وزرات علوم، با حکم رییس اسبق دانشگاه پیام نور که بعدها در دولت دهم احمدی نژاد قبای وزرات ارشاد را بر تن کرد، به ریاست روابط عمومی دانشگاه پیام نور منصوب شد.

مدیریت روابط عمومی انتشارات سروش، عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی و مسئول بسیج دانشجویی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، از سوابق پیشین وی است.

محمدرضا.الف اکنون در دانشکده الهیات دانشگاه تهران مشغول گذراندن دوره دکترای است؛ توفیقی که با حاتم بخشی مسئولان وزارت علوم و بدون گذر از سد پر اضطراب و دلهره آور مراحل جذب در مقطع دکتری، بر شانه وی نشسته است.


جالب است که این بورسیه زمانی به وی اعطا شد که فساد مالی پی در پی وی، موجب شکایت همکارانش به وزیر ارشاد شد.

با این حال وزیر از برکناری او ممانعت کرد، تا آنکه خبر لابی سردبیر رسانه وزارت ارشاد با مسئولان دومین جشنواره رسانه های قرآنی برای اعطای جایزه برگزیده این جشنواره به همسرش به رسانه ها نیز رسید، به گونه ای که یکی از سایت های اصولگرا با تیتر «تقدیر وزیر ارشاد از یک ناخبرنگار در جشنواره» به این اتفاق واکنش نشان داد.

این خبر موجب شد که وزیر سابق ارشاد مجوز برکناری آرامش را صادر کند، البته این بار برخلاف حاشیه های روز معارفه، سردبیر متخلف با سلام و صلوات و بدون هیچ رسیدگی به فسادهای مالی تودیع شد.

این درحالیست که یاران سردبیر پیشین این رسانه، محمدرضا.الف را در روز معارفه به جریان انحرافی منتسب کردند که حاشیه های جنجالی این معارفه در رسانه ها بازتاب داشت. 

دوران مدیریت این شخص در رسانه وابسته به وزارت ارشاد نیز از جنجال رسانه‌ای خالی نبود؛ وی به مدت یک سال با کمک سردبیر بخش خبری 20:30 صداوسیما، این خبرگزاری دینی را به رسانه سیاسی تندروی حامی احمدی نژاد تبدیل کرد، به گونه ای که حملات و اهانت های بی شمار این رسانه به هاشمی رفسنجانی و اصلاح طلبان محدود نماند و اصولگرایانی چون علی مطهری، محمدباقر قالیباف، حجت الاسلام والمسلمین مهدی خاموشی و سایر منتقدان احمدی نژاد، از هجمه های این رسانه در امان نبودند.

در یکی از یادداشت های غیرحرفه‌ای و تهاجمی وی، با اشاره به گمانه زنی ها درباره ترکیب جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام و شایعه ترور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده بود، وی شخصیت مهمی نیست که کسی بخواهد او را ترور کند، ریاست مجلس خبرگان را از دست داده است و بعد از این نیز با دستور رهبری از مجمع عزل خواهد شد.» 

بر اساس اطلاعات کسب شده، وی با پرداخت غیرقانونی ماهانه و رشوه مانند از بودجه این خبرگزاری به محمد.رح...، مشاور معاون فرهنگی وزیر علوم سابق، در رشته دکترا بورسیه گرفته است.

محمد.رح... که گفته می‌شد، سابقا نیز فسادهای مالی داشته است، همزمان در وزارت علوم و وزارت ارشاد اسلامی فعالیت می‌کرد و به صورت غیر قانونی و بدون هیچ فعالیتی در این رسانه، با عنوان معاون خبر سردبیر از این رسانه حقوق دریافت می کرد.

پس از اعلام دریافت بورسیه غیرقانونی و زمزمه جدایی سردبیر برای ادامه تحصیل در دوره دکتری، طبق تصمیم قبلی قرار شد وی به عنوان جانشین این شخص در این خبرگزاری منصوب شود، با این حال فساد اخلاقی این شخص در وزرات علوم موجب مقاومت در برابر این تصمیم و انصراف وزیر از این انتصاب شد.

هم اکنون، محمدرضا.الف که از دوران دانشجویی در حلقه دوستان سید نظام الدین موسوی بوده، به سمت مشاور مدیرعامل خبرگزاری فارس منصوب شده است. 

همچنین بر اساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده است، ه.الف برادر محمدرضا.الف نیز در دوران فعالیتش به عنوان معاون سیاسی امنیتی استاندار سابق مازندران از این بورسیه غیرقانونی استفاده کرده است، به گونهای که سایت صراط در گزارشی با تیتر «هم معاون استاندار مازندران، هم بورسیه دکتری در تهران!» به طور تلویحی از بورسیه غیرقانونی وی خبر داد و نوشت: «در همین راستا آخرین اخبار حاکی از آن است که معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران هم اکنون با استفاده از فرصت به دست آمده در حال گذراندن دوره دکترای علوم سیاسی در یکی از دانشگاه های تهران(علامه طباطبایی) است!» 

با وجود این اسناد و اطلاعات متقن، این پرونده ها هنوز ابعاد پیچیده ای دارد، چرا که هیچ مرجعی تاکنون به آن رسیدگی نکرده است، شاید با بررسی بیشتر، ابعاد سوءاستفاده‌های دیگر نیز روشن شود، برای این کار نیز علاوه بر اسناد موجود در وزارت علوم، شاهدان زیادی هستند کا حاضرند بر صحت و سقم این اطلاعات درباره فساد مالی و بورسیه غیرقانونی اشخاص مذکور گواهی دهند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
0
1
الله اکبر
ياسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
0
0
واقعا كه ظلم بزرگيه افراد نالايق حق شايستگان را زيرپا گذاشتند چه فاجعه علمي بزرگي كه قابل جبران، حداقل تا پنجاه سال ديگر نيست افراد دولت كريمه و عدالت محور و مهر ورز از بيت المال سواستفاده كردند كاش اينهمه در طول هشت سال دم از عدالت عدالت نمي زديد و بورسيه ه را بين خانواده هاتون تقسيم نميكرديد!!!!!!!!!!!!
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها