بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۸۹۱۰
تعداد نظرات: ۳۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
بازگشت «دلواپسان» با «خط قرمز»
اين‌بار نام همايش خود را گذاشته‌اند «خط قرمز». گويا مي‌خواهند خط قرمزهاي گفت‌وگوهاي هسته‌يي را براي تيم مذاكره‌كننده ترسيم كنند. نام 64 مهمان را هم براي اين مراسم اعلام كرده‌اند و قرار است كساني كه مي‌آيند به «شرح و تفضيل بيانات اخير رهبر عزيز انقلاب پيرامون خطوط قرمز مذاكرات هسته‌يي و اصول كلي ديپلماسي انقلاب اسلامي» بپردازند و فرق «توافق خوب و توافق بد» را به مذاكره‌كنندگان ايراني نشان دهند.
تدبیر24: «دلواپسان» دوباره به صحنه مي‌آيند؛ اين‌بار نام همايش خود را گذاشته‌اند «خط قرمز». گويا مي‌خواهند خط قرمزهاي گفت‌وگوهاي هسته‌يي را براي تيم مذاكره‌كننده ترسيم كنند. نام 64 مهمان را هم براي اين مراسم اعلام كرده‌اند و قرار است كساني كه مي‌آيند به «شرح و تفضيل بيانات اخير رهبر عزيز انقلاب پيرامون خطوط قرمز مذاكرات هسته‌يي و اصول كلي ديپلماسي انقلاب اسلامي» بپردازند و فرق «توافق خوب و توافق بد» را به مذاكره‌كنندگان ايراني نشان دهند.

از آخرين همايش «دلواپسان» تقريبا 40 روز مي‌گذرد؛ 40 روزي كه آنها كمتر جنبشي داشتند. آخرين بار در دانشگاه تهران سياست‌هاي اقتصادي دولت را در همايش «آدرس غلط» به نقد گذاشته بودند؛ همايشي كه نتوانست بيشتر از 100 نفر را به محل برگزاري بكشاند.

جلسه بي‌رمق آخر آنها اما گويا نتوانست «پايداري»شان را در «دلواپسي» كم كند. اين‌بار هم مانند دوره‌هاي پيش، درست از جايي كه مذاكرات هسته‌يي به نقطه حساس خود مي‌رسد كارشان را آغاز كرده‌اند؛ يك روز پس از حضور وزراي امور خارجه در وين. اين روال آنهاست؛ همايش «آدرس غلط» هم درست در آستانه مذاكرات وين1 برگزار شد. پايگاه اطلاع‌رساني كميته‌يي كه نام خود را «صيانت از منافع ايران» و باني تمام اين «دلواپسي»ها بوده، در توضيحي كنايه‌آميز مي‌گويد؛ همايش «خط قرمز» براي تبيين دقيق خط قرمزهاي نظام و تاكيد بر حفظ واقعي صنعت هسته‌يي كشور و «نه دكور آن» برگزار مي‌شود. هدف اين كنايه تيم هسته‌يي كشورمان در جريان مذاكرات است كه دلواپسان آنها را متهم به «عقب‌نشيني از حقوق هسته‌يي ايران» مي‌كنند و مهم‌ترين مصداق اين اتهام در شعار دلواپسان نمود داشت؛ «انرژي هسته‌يي، حق معلق ماست». بزرگ‌ترهاي اين جريان بارها بي‌پرده اعلام كرده‌اند كه تيم مذاكره‌كننده هم از حقوق هسته‌يي ايران «عقب‌نشيني» كرده و هم «نتوانسته» امتيازي از طرف مقابل بگيرد. حالا آنها در بيانيه خود مي‌گويند كه به‌دنبال «مشخص كردن معيارها و مشخصات توافق خوب و توافق بد» هستند و اين حرف‌ها را در عنوان كلي «حافظ منافع ملت ايران» مي‌پيچند. برنامه‌ريزان «خط قرمز» گفته‌اند كه «64 چهره سياسي و دانشگاهي تاكنون براي حضور در اين برنامه را اعلام كرده‌اند» اما پيش از اين هم آنها از اين هم همواره يك ليست بلندبالا از سخنرانان و حاميان دلواپس در اين برنامه‌ها اعلام مي‌شد اما در روز واقعه خبري از كسي نبود، چنان كه در مراسم راهپيمايي 20 ارديبهشت اين جريان با اعلام گسترده قبلي، به جز محمدعلي رامين هيچ چهره شناخته شده‌يي ديده نشد. به نظر مي‌آيد كه امروز هم كمتر كسي از نخبگان، فرهيختگان و كارشناسان دعوت دلواپسان را بپذيرد و در مناسك دلواپسي آنها هم‌پياله ‌شود، كساني كه بارها به عيان يا كنايه اعلام كرده‌اند كه سياست هسته‌يي دولت احمدي‌نژاد، ايده‌آل آنهاست و سياست‌هايي كه تحريم‌هاي «فلج‌كننده» را به‌دنبال داشت، در راستاي منافع ملي ارزيابي مي‌كنند، كسي چه مي‌داند، شايد برداشت آنها از منافع ملي، نسبت آشكار با منافع فردي دارد.


دلواپسان در 40 روز گذشته چه مي‌كردند؛

بولتن‌سازي و كليپ‌سازي عليه ديپلمات‌ها

جماعت «دلواپس» در اين 40 روز تحرك بيروني خاصي نداشتند اما بيشتر وقت خود را به مانور رسانه‌يي مشغول بودند و تهيه و ساخت كليپ‌ها و بولتن‌هايي عليه مذاكرات هسته‌يي و تيم مذاكره‌كننده كشورمان. بخش زيادي از آنها روي سايت اين مجموعه كميته دلواپس قابل ديدن است، از جمله نشريه‌يي با عنوان «ورود مردم ايران ممنوع» كه تهيه‌كنندگان اين نشريه مدعي «مخفي كاري نسبت به مذاكرات انجام گرفته پيرامون حقوق ملت ايران» از طرف هيات مذاكره‌كننده ايران هستند.

در اين نشريه توافق سعدآباد و توافق ژنو «مغاير منافع ملي» معرفي شده‌اند. وب سايت كميته دلواپسان همچنين در روزهاي 7 و 14 تيرماه نيز دو كليپ با عناوين «ديپلمات هم نيستيد» و «خفقان در اعتدال» بر روي خروجي خود قرار داده بود اما از زمان برگزاري همايش «آدرس غلط» در دهم خردادماه تا روز 7 تير كه كليپ «ديپلمات هم نيستيد» از سوي اين مجموعه منتشر شده، هيچ محصول مشابهي از اين گروه در نقد مذاكرات هسته‌يي معرفي نشده است. به اين ترتيب به نظر مي‌رسد كه كميته موسوم به «صيانت از منافع ايران» ترجيح مي‌دهند تا فعاليت‌هاي خود را به مقاطعي محدود كنند كه ديپلمات‌ها و كارشناسان كشورمان يا مشغول آماده‌سازي خود براي مذاكرات هستند يا در كوران مذاكرات قرار گرفته‌اند. راه‌اندازي سايتي با نام «مرجع جامع محصولات و توليدات حراست از دستاوردهاي هسته‌يي» يكي از اين فعاليت‌هاست كه به‌شدت مشغول پوشش دادن به فعاليت‌هاي دلواپسان است و در كنار آن با عناويني چون «خسارت چند ده ميليارد دلاري اعتمادسازي»، «تيم مذاكره‌كننده به خطوط قرمزي كه خود مطرح كرده بود نيز وفادار نماند» يا «وقتي تيم مذاكره‌كننده چيز ديگري براي امتيازگيري باقي نگذاشت» در مطالب خود اين‌گونه جلوه مي‌دهد كه دولت در پي واگذاري امتيازاتي بسيار فراگير به طرف‌هاي مذاكره هسته‌يي با كشورمان است.

نكته قابل توجه اين است كه در سايت‌هاي وابسته به جريان «دلواپسي» و در تحليل‌ها، اخبار و گزارش‌هاي اين سايت‌ها به تقريب هيچ ردي از ديدگاه‌ها و سخنان مقام‌هاي وزارت امور خارجه و تيم مذاكره‌كننده هسته‌يي ايران مبني بر عدم عقب‌نشيني از حقوق هسته‌يي كشورمان كه بارها تكرار شده است، ديده نمي‌شود و جالب‌تر اينكه هرگز توضيحي درباره منابع مالي اين رسانه‌ها و هزينه هنگفت ساختن اين فيلم‌ها و كليپ‌ها وجود ندارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۴
انتشار یافته: ۳۴
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
15
4
آخه مگه تیم مذاکره کننده قبلی چه ایرادی داشته؟! آیا اصرار بر منافع ملی و انرژی هسته ای چیز بدی است و به مذاق شما ناخوشایند است؟! واقعا فکر میکنید که غرب فقط میخواد نگرانی های خودش رو بر طرف کنه؟! و بعدش همه تحریم ها رو بر میچینه؟! واقعا اینطوری فکر میکنید؟! یعنی غرب بعد از اینکه امتیاز گرفت از تیم فعلی به ما اجازه میده در علم و صنعت و اقتصاد پیشرفت کنیم؟! آره؟!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
برای ملت که نان نداشت ولی برای کاسبان تحریم امثال بابک زنجانی هاقهرمانان دورزدن تحریم میلیاردهادلارباد اورده
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
ینی فقط ساکت شید!
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
ناشناس دوم! ممنونم از جواب منطقی تو!!!!!
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
هیچکس جوابی نداره؟!!!!!
ناشناس دوم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
خیلی دوس داری بهت جواب بدن که همه جا کامنت میذاری؟ نشنیدی پاسخ ابلهان خاموشی است؟
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
پاسخ ابلهان خاموشی است یعنی:
ابلهان چون پاسخی ندارند سکوت میکنند!!! به جای فرار به جلو منطق یاد بگیر...ادب مرد به ز دولت اوست
ناشناس دوم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
تو چرا به خبرهای مرتبط با بورسیه های غیر قانونی نمایندگان مخالف دولت و صندوق قرض الحسنه ای که یاران رئیستان با پول کارمندان بینوا و مسکن مهرهایی که دو سه برابر پول گرفتند و تحویل ندادند و .... واکنشی نشان نمیدهی؟ هر وقت جوابی "منطقی" برای اینها داشتی حرف ...بزن! چند وقته منطقی شدید شماها؟
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
شما منطق که ندارید اما اگر گوش شنوا داشتید می دیدید که در همون زمان هم ما با مشکلات مخالفت میکردیم...شما وقتی توی زمان اصلاحات کیان اعتقادی و مذهبی این مملکت برباد بود و برخی اقایان ... در مجلس ششم معادن ایکس و ایگرک را به نام خودشان سند میزدند و حالا هزینه شاخه گل سفره عروسیشان میلیونها تومان است واکنش نشون دادی یا حق طبیعیشون میدونستی؟!!!
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
ضمنا ممنونم که پاسختون با سوالم کاملا مرتبط بود... و فرار به جلو نبوووووووووود به هیچ وجه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
3
9
اصرار بر منافع ملی و داشتن انرژی هسته ای هر دو به تفکیک چیزهای خوبی هستند. البته هر دو "به تفکیک" باید در نظر گرفته شوند. شما طوری این دو را کنار هم گذاشته اید انگار اینهمانی دارند. اصرار بر منافع ملی یک چیز است و اصرار بر داشتن انرژی هسته ای چیز دیگر! گاهی اصرار بر داشتن انرژی هسته ای منافع ملی را به خطر می اندازد. باید ملتی بماند تا انرژی هسته ای داشته باشد. یک سوال در برابر سوالات شما: شما هم واقعا فکر میکنید ظریف و روحانی آنقدر بی ..و ..فروشند که بروند همه چیز را بر باد بدهند و برگردند؟ یا آنقدر ..که نفهمند غرب حقیقتا نگران چه چیزی ست؟ در دیپلماسی نباید صریح حرف زد. گاهی خود را به تغافل زدن و نیت طرف را جلوی خود او طور دیگر جلوه دادن لازم و نیز بهتر است.
پاسخ ها
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
مقاومت برای داشتن انرژی هسته ای از انقلاب که سخت تر نیست! هست؟!
ما در انقلاب به خاطر اتحادمان رژِیمی را برانداختیم که مورد حمایت آمریکا بود...آیا کسی توانست منافع ملی ما را که تازه به دست آورده بودیم از دست ما بیرون بیاورد؟!
اگر انرژِی هسته ای را هم بدهید دیگر به دست نخواهید آورد مگر اینکه دست زیر چانه بزنید و منتظر باشید تا آمریکا ضعیف بشود و نتواند به شما زور بگوید... آیا اگر بر انرژی هسته ای اصرار کنیم، ماندن این ملت با چالش مواجه میشود؟! و سوال اصلی اینکه اگر بر انرژِی هسته ای اصرار نکنیم آیا ملت از چالش ها نجات می یابد؟!!!!!
انرژِی هسته ای مثل انگشتی بود که ما در اختیار آمریکا گذاشتیم و حالا با پیچاندنش مچ دست و شانه و همه ی بدن ما را میتواند بپیچد...! کسی نگفته ظریف و روحانی بد هستند و خائن هستند...اما آیا شما میتوانی اثبات کنی که در تحلیل اشتباه نمیکنند؟!!!!
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
اما یک سوال دیگر در برابر سوال جالب شما و دقیقا مثل سوال شما:
به نظر شما آیا تیم قبلی و دکتر جلیلی و باقری اینقدر....بودند که همه چیز را بر باد بدهند و برگردند؟!!! یا آنقدر که نفهمند چه چیزی برای ما منفعت دارد و چه چیز برای غرب؟!!!!
سوال من همان سوال شماست.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
سجاد عزیز سخت تر نیست! زمان انقلاب اوضاع خیلی فرق داشت. با تو موافق نیستم که ما با انقلاب منافع ملی مان را بدست آوردیم. آن زمان به جز سرزمین و دینمان چیزی از رژیم سفاک شاه تحویل نگرفتیم که اگر تعلل میکردیم همین دو هم از دستمان میرفت. مملکت یک مخروبه عقب مانده بود!
باز هم موافق نیستم که اگر بدهیم بدست نخواهیم آورد. این جمله غلط است. اصلا این انرژی بومی شده! بومی شده یعنی اختیارش کاملا دست شماست: هر وقت بخواهید راه میندازید و هر وقت نه، متوقف میکنید! اینکه گفتم باید ملتی بماند تا مقاومت کند منظور این نبود که مثلا امریکا ما را نابود میکند. نه! امریکا ... کی باشه؟ منظور این بود که اگر ملت پشت نظام را خالی کند دیگر ملتی در کار نخواهد بود و با این اوضاع فقر و تورم و فساد که ملت نمیداند از این صنعت کجا استفاده شده و کدام هزینه را کاهش داده و کدام خیر را رسانده و به چه دردی از آنها مرهم گذاشته جز فشار بیشتر، اصلا نابودی بعید نیست.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
اما در پاسخ به سوال آخر: جلیلی مرد بزرگی است! اما اشکال آنجاست که در سیاست نمیتوانید راست شکمتان را بگیرید و مستقیم بروید توی چشم طرف! باید مارپیچ حرکت کرد. جلیلی نمیتونست. نمیگم دروغ و تزویر و ... رو بکار ببرید. نه! اما عرصه لجبازی و آرمان گرایی و رو کم کنی هم نیست. از جلیلی میپرسی چرا ذره ای کوتاه نمیای،شروع میکنه به شعار دادن که البته مطمئنم به همش اعتقاد داره و شعار هم چیز بدی نیست. به نظرم یادشون رفته که انقلاب رو شونه های مردم استواره و باید هوای رفاه و دیانت و اخلاق مردم رو هم داشت. وقتی انتخابات رو باخت همین یامین پور تو ... گفت مردم به خاطر معیشت جلیلی رو ول کردن! نفسشون از جای گرم درمیاد. فکر میکنن معیشت و رفاه مساله کمیه!
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
ناشناس عزیز...
بومی بودن انرژی معنایش این است که ما این انرژِی را خودمان به دست آورده ایم، مال ماست، و برای داشتن یا نداشتن آن به موافقت کسی نیاز نداریم.
اما در توافق ژنو دقیقا همین بخش را از دست دادیم...ما با غرب توافق کردیم تا:
1. میزان غنی سازی را بر اساس توافق تعیین کنیم
2. مکان غنی سازی را بر اساس توافق تعیین کنیم
3. درصد غنی سازی را بر اساس توافق تعیین کنیم
4. هم چنین در توافق ژنو تحریمهای یک جانبه را هم قانونی کرده ایم و گفته ایم ما این امتیازات را میدهیم و شما در عوض این تحریمها را(که مربوط به سازمان ملل و شورای امنیت نبوده و غیر قانونی بوده) لغو کنید!!!
دلواپسی ما به خاطر همین چیزهایی است که حضرتعالی ادعا میکنید دارا هستیم، اما در واقع آنها را از دست داده ایم... درست است که بومی است واختیارش باشماست اما همه این ها قبل از توافق است...وقتی توافق کرده اید که دیگر نمیشود به توافق پشت پا زد! نمیشود خلف وعده کرد!!! فکر کرده اید به همین راحتی است؟!! پس توافق چه معنی میدهد؟!!!!!
شما میگویید که ملت اگر رفاه نداشته باشد به نظام پشت میکند....
1. اولا شما از کجا و طبق چه آماری همه مشکلات را به گردن تحریمها می اندازید؟! این مسئله همانی است که ما به آن میگوییم: "آدرس غلط"
2. پس مشکلات مدیریتی، میلیاردها میلیارد معوقات بانکی که در دست عده معدودی آقا و آقازاده است و احمدی نژاد و جلیلی دقیقا بر همینها انگشت گذاشته بودند کجای مشکلات هستند؟! پرونده های آنچنانی و کرسنت و اموال اعلام نشدۀ ایکس و ایگرگ ها کجا هستند؟! فقط تحریم و تحریم و تحریم؟!!! آن هم همه به گردن احمدی نژاد و جلیلی است؟! آیا همه مشکلات کشور به خاطر این است که جلیلی بلد نبود مذاکره کند؟!!! حالا کسانی که بلد هستند چه کرده اند؟! جز این است که هیچ مشکلی تابه حال نشده است؟! جز این است که(به قول توکلی) به جای مهار تورم بازار راکد کرده ایم تا تورم بالا نرود؟! جز این است که 75 درصد آب سنگین اراک و نطنز به گفته رییس سازمان انرژی اتمی تعطیل شد؟! این هیچ و پوچ ها و رکودهای اقتصادی و تعطیلی ها کجای منافع ملی است؟!
3. بنزین و دلار که گرانتر از زمانی است که احمدی نژاد رفت!! سبد کالایی ارزان که نشده هیچ، برخی اقلام گران هم شده است!!!! لبنیات و محصولات لبنی که دیگه گاو پیشانی سفید این روزها هستند!
گفته بودید آمریکا کی باشه که بخواد ما رو نابود کنه؟!!! به قول آقای ظریف که وزیر امور خارجه ماست آمریکا کسی است که با یک بمب میتواند تاسیسات نظامی ما را نابود کند! حالا ما ایشون رو با این ذهنیتی که به کشور دارد فرستاده ایم تا از منافع ملی دفاع کند؟!!!! بعد میگوییم جلیلی کارش را بلد نبود!!!!
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
آیا جلیلی بلد نبود و راست شکمش رو گرفت؟!!! آهاااااااااان بعد الان آقای ظریف راست چی رو گرفته؟! مارپیچ هم داره میره؟! برای همینه که دستاورد ده ساله رو از دست دادیم و هیچی هم به دست نیاوردیم؟!! به امام زمان قسم آمریکا میخواد نفس شما رو بگیره...هیچ ربطی هم به انرژِی هسته ای و پسته ای و ...نداره. اگر این هم درست بشه به حقوق بشر و اعدامها و موشکهای بالستیک و...گیر خواهند داد...میگی نه؟! حالا می بینیم!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
چقدر حرص میخوری عزیز! البته تا حدودی حق هم داری. من نمیگم هرچی ظریف گفته تا حالا درسته. اون حرفش هم اشتباه بود. از ظریف بعید بود. قبول دارم. همینطور هم قبوله که همه مشکلات ناشی از تحریم نیست ولی به جرات هفتاد درصد به همین خاطر است. از فسادهای اقتصادی جناح مقابل که نام میبری مفاسد امثال بابک زنجانی را فراموش نکن! مهدی هاشمی باید لنگ بندازه جلوی اینا.
جلیلی اگر با غرب پیش نبرد به خاطر این بود که تحلیل اشتباه از غرب داشت نه به این خاطر آدم ... بود یا ... ! اوضاع مملکت را به هر دلیلی که محترم است اما نه لزوما درست، ... : ویژگی آدم آرمانگرا! این آدمها برای کارهای اجرایی مناسب نیستند. در نهایت هم به نظر من ما چیز غیر قابل بازگشتی را از دست نداده ایم برادر!
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
من حرص نمیخورم اما شما هم به تقلید از ظریف و دوستان خیلی بی خیال نباش...فکر امریکا یه بخش از خاک کشورت رو داره مطالبه میکنه؟ حالا چون فعلا نیازت به اون یه تیکه خاک قطعی نیست و جبران پذیره پس باید بدی بره؟؟؟؟
فردا که نفت و گازت تموم شد برای تامین انرژی همین ملتی که همه دارند به دروغ سنگشون رو به سینه میزنن میخوای چیکارکنی؟؟؟ میزنی زیر توافقی که توی سال 1393 انجام شده؟؟ بهتر نیست اختیار مملکت توی دستای خودمون باشه...در تعجبم که بر خلاف کارشناسا میگی 70 درصد مشکلات از تحریمه..سندی هم داری؟ من سند دارم که اینطور نیست. از کارشناسای اصلاح طلب و اصولگرا سند دارم.
باعث تاسفه که دولتی ها فهمیدند که تحلیلی که از غرب داشتند اشتباه بوده اما شما هنوز نفهمیدی!!!! یه روزی تحلیل این بود که ما میتونیم نگرانی های غرب رو با امتیازات ژنو برطرف کنیم اما حالا که به اذعان شورای امنیت همه گزینه ها رو مو به مو انجام دادیم باز هم دم از نگرانی میزنند!!! باز هم توسط احمد شهید دم از حقوق بشر و اعدامها میزنند!!
مگر نه اینکه جلیلی همین رو گفت؟ گفت اگر موضوع هسته ای هم حل بشه اونا بهانه های جدیدی برای فشار پیدا میکنند... اینطور نشد؟؟
دقیقا یک هفته بعد از توافق پارلمان اروپا علیه ما به بهانه حقوق بشر بیانیه صادر نکرد؟ بعد شما میگی تحلیل جلیلی غلط بوده و تحلیل بقیه صحیح!!!!! خنده داره به امام زمان...
ضمنا پیشنهاد میکنم توافق ژنو رو بخون تا اگر نکته مثبتی دیدی بتونی ازش دفاع کنی...برای نکاتی که از توافق برشمردم جوابی ندادی...ضمنا اموالی که بابک زنجانی اختلاص کرد یک دهم معادنی نیست که یکی از نماینده های اصلاحطلب که اسم کوچکش ... هست در دوران اصلاحات به نام خودش زد...
بهتره وجدانمون رو قاضی کنیم...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
مگه غرب به کدوم یکی از تعداتش پایبند بوده که ما باشیم. بله سجاد جان لازم باشه کک میندازیم تو تنبونشون و وادارشون میکنیم یه حرکت اشتباه بکنن بعد هم میزنیم زیرش! من که هیچ تعهدی نسبت به دشمن احساس نمیکنم. سریال مختار با تمام سیاسی بودنش یه چیز خوب داشت. اونم اینکه مختار وقتی دید به عمر سعد امان داده و نمیتونه زیرش بزنه یه کاری کرد خودش حصر رو بشکنه و بیاد بیرون بعد هم دخلش رو آورد. اینه سیاست!
یه چیز دیگه: اینکه دولتی ها محتاط تر از قبل عمل میکنند دلیل بر این نمیشه که موضعشون رو شبیه به جلیلی کرده باشند یا تحلیلشون عوض شده باشه. در مورد سند و مدرک هم حرف این و اون سند نیست که! مهم چیزیه که ما قبل و بعد از تحریم داریم با چشم میبینیم وگرنه فساد که قبل تحریم هم بود. اگر منظورت از مدرک عدد و رقم و آمار این سازمان و اون فرد باشه نه! من اینا رو به عنوان سند قبول ندارم. سند چیزیه که من سر سفره ام میبینم. شما مثل اینکه خرجی نمیدی!
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
ممنون از اینکه سیاست رو از سریال مختار یاد گرفتی و به من هم یاد میدی!!!!!!
آقای ناشناس! طبق کدام اصل؟! طبق کدام دستور؟! طبق کدام آیه ؟! طبق کدام عقل شما موجهی که خلاف تعهدی که کردی عمل کنی؟!!! نه پیامبر و نه امام حسن علیه السلام هیچ کدام به عهد و پیمانی که بر اساس ضرورت(و نه مثل ما برای رفاه) با جبهه کفر و نفاق تعهد کردند، به هیچ وجه خودشون رو مجاز به خلف وعده نمیدونستند! این حرکتی که شما میفرمایی در سیاست ماکیاولی و بی تعهدی و در اوج پلیدی اتفاق میفته و نه در سیاست اسلامی!
ضمنا اگر غرب به تعهداتش عمل نکرده پس چرا دولت کنونی توقع داره که در ازای امتیازات داده شده، غرب تحریمها رو لغو کنه؟!! مگه ما برای همین توافق نکردیم؟!!! پس پیشاپیش مذاکرات شکشت خورده است؟!!!
بنده نگفتم تحلیل جلیلی و ظریف یکی شده !!!! من گفتم تحلیل قبلی ظریف اشتباه بود و خودشون هم فهمیدند...(رجوع شود به صحبتهای عراقچی در دانشگاه معصومیه قم)
در باب سند و مدرک و آمار هم چون شما از توی سفره میفهمی و کاری به بررسی های علمی نداری من هم حرفی نمیزنم...ممنون
ضمنا جواب مشکلات توافقنامه هم از نظر شما اینه که ما زیر توافق میزنیم؟ آره؟!!!!
یه خورده به دولت مشاوره بده!!! نیاز داره به امثال شما...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
من دیگه با شما حرفی ندارم! مثل اینکه شماها کاری جز تحریف حرفهای طرف مقابل و اتهام و اهانت چیز دیگه ای بلد نیستید. فقط امیدوارم مردم آنقدر عاقل باشند که دیگر فریب شما را نخورند!
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
همه تون آخرش همین طوری برخورد میکنید!!!
دوست دارید هرچی دلتون میخواد بگید و هیچکس هم جوابی بهتون نده و همه بگن بله قربان!!!!!
دوران شعار و احساسات تموم شده برادر...یک جو منطقم آرزوست...منطق!
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
3
2
با ناشناس موافقم. ایشون نگفته بود توافق رو نقض میکنیم. گفت اگه دیدیم توافق دیگه به دردمون نمیخوره یه کاری میکنیم اونا بزنن زیر توافق!
بعد هم جناب سجاد! شما اگر اینهمه پایبند به عهد و پیمانی چطور طرفدار ... و ... و ... هستی که هر روز گند یک کارشون داره درمیاد؟
آها! ببخشید! وفای عهد فقط مال دشمنه، نه ملت!
پاسخ ها
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
آقا محمد خوبی؟!!!!!
یه کم به حرفی که میزنی دقت کن...معنای توافق و تعهد یعنی اینکه تحت هر شرایطی متعهد باشی به مفاد توافقنامه...مگر اینکه طرف مقابل مفاد مورد تعهدش رو رعایت نکنه.
تا وقتی دو طرف به تعهدشون پایبند باشند، شما حق نداری غیرمتعهدانه عمل کنی.
البته در جریان هسته ای اونها به تعهداتشون عمل نکردند و ما چندین بار برخلاف توافقنامه تحریم شدیم اما آقایونی که شما سنگشون رو به سینه میزنی باز هم پای توافق ایستادند...
به نظرت دیگه چه انفاقی باید بیفته که بزنیم زیرش؟!!! مثلا تا الان به نفعمون بوده؟!!!! اگه به ضررمون بود چی میشد؟!!!!
جناب محمد! از بند دوم حرفات به دلیل سانسور چیزی متوجه نشدم. اما خواهشا حرفی که میزنی مربوط به بحث مورد نظر باشه...هر چیزی در هر موردی به ذهنت رسید ننویس.
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
دست از حواشی بردارید...به احتمال زیاد شما حتی یک بار هم توافق ژنو رو نخوندید. مطمئنم هر وقت منتقدین نقد میکردند توافق رو شما گوشهاتون رو میگرفتید. شما ها که مدعی آزادی بیان هستید یه مقدار هم اجازه بدید طرف مقابل حرف بزنه و به حرفاش گوش بدید.
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
ضمناً من اصلا به آزادی بیان هم اعتقاد ندارم! این اصل مال یاران اصلاح طلب شماست که پشت پرده و با زد و بند برای برخوردهای گاز انبری علمش کردید! (مناظره روحانی و قالیباف رو که یادته؟)
به من باشه میدم همهتون و خفه کنن تا مردم نفس بکشن! بکشید کنار بذارید باد بیاد!
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
خدانکنه اصلاحطلبا رفیق من باشند!!!
اما در هر حال خفه کردن یه عده که مخالفت هستند فکر کنم یه هولوکاست واقعی و نشون دهنده بی منطقی باشه...
رضوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
1
5
تا ... در این ملک قدرت داشته باشند به جایی نخواهیم رسید! سانسور هم نکنید! از آقای روحانی می خواهیم سریعتر دولت یعنی نهاد تحت اختیارشان را از دلواپسان پاکسازی کنند و به جای آنها متخصصان را جانشین نمایند.
پاسخ ها
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
شما میتونی به عنوان شاخه طالبان ایران اعلام موجودیت کنی...
رضوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
استفاده از نیروی متخصص و با سواد در مجلس به جای افرادی با نمرات و معدل پایین که مدارکشان را از قبل سهمیه های مختلف دریافت کردند و کارشان شده کارشکنی در کار نخبگان، عدالت است نه طالبانیسم. حق ندارید یعنی ملت اجازه نمیدهد بیش از این خیانت کنید! بعد هم شماها لطفا از طالبانیسم حرف نزنید که مهلت پیدا کنید، روی آنها را سفید میکنید.
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
ممنون از تهمت هایی که زدید...
امیدوارم حداقل برای خودتون جوابهای منطقی داشته باشید و الا این مطالبی که گفتید حرفای پیرمردهای بازازی بود
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
اي كاش نهادي كه مسئول رسيدگي به فساد بود كار خود را انجام ميداد تا اين شكمواپساني كه هشت سال چپاول كردند الان با زبان دومتري نيان اينجا بگن اوضاع بدتر شده
بله اوضاع بدتر شده اما براي امثال شما و دوستاتون كه دستتون از بيت المال قطع شده
جالبه كساني مدعي منافع ملي شدن كه سوابقشون تو اين هشت سال سياه به خوبي بيانگر اعتقاداتشونه
فقط اي كاش براي يك بار هم كه شده رسيدگي به فساد منوط به خودي و غير خودي نبود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
1
4
چقدر مردم اینها را دوست دارند وقتی نام هر کدامشان را میاوری باید روی کلماتی که میشنوی صدای بوق بگذاری
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها