بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ثبت جهانی اثر باستانی شهر سوخته فرصتی تازه برای صدور پیام مدنیت و فرهنگ از سوی ایرانیان به تمام نقاط جهان فراهم کرده است.
تدبیر24: در پی صدور پیام رییس جمهوری اسلامی ایران به مناسبت ثبت جهانی شهر سوخته در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو)، استاندار سیستان و بلوچستان بر ایجاد زیرساختها و مراکز پژوهشی و کاوش در محدوده این محوطه باستانی تاکید کرد.

رییس جمهوری در این پیام با قدردانی از تلاش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معرفی نشانه های تمدن ملت بزرگ ایران را موجب رسیدن پیام فرهنگ، دانش و بزرگی این ملت به جهانیان دانست و این موفقیت فرهنگی را راهی برای شتاب گرفتن مسیر توسعه پایدار استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی در اﯾﻦ ﭘﯿﺎم اﻓﺰوﺪ: ﺛﺒﺖ آﺛﺎر ﺗﻤﺪﻧﯽ ﮐﺸﻮرﻣﺎن در ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻣﯿﺮاث ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ اﯾﺮان را ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮑﯽ از ﻗﻄﺐﻫﺎی ﻣﻬﻢ ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺑﻪ ﺟﻬﺎن ﺑﺸﻨﺎﺳﺎﻧﺪ. اﻣﯿﺪوارم ﮐﺴﺐ اﯾﻦ ﺗﻮﺟﻪ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺑﺘﻮاﻧﺪ ﻣﺰﯾﺖﻫﺎی اﺳﺘﺎن ﺳﯿﺴﺘﺎن وﺑﻠﻮﭼﺴﺘﺎن را ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ ﺗﺮ کند و ﻣﺴﯿﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﺎﯾﺪار اﯾﻦ اﺳﺘﺎن ﺑﺰرگ را ﭘﺮﺷﺘﺎب ﺳﺎزد.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در پی ثبت جهانی شهر سوخته به عنوان تمدن هوشمند و خلاق با بیش از پنج هزار سال قدمت و به عنوان بزرگترین استقرار شهرنشینی در نیمه شرقی فلات ایران، بر ایجاد زیرساختها و مراکز پژوهشی و کاوش که زمینه را برای اقبال جهانیان آماده کند تأکید کرد.

ˈعلی اوسط هاشمیˈ گفت: زیرساختهای این مجموعه باید متناسب و درخور عظمت این تاریخ کهن باشد و با ایجاد بسترهای لازم در این منطقه به منظور حضور و اسکان میهمانان خارجی و ایجاد امکانات رفاهی و همچنین به نمایش درآوردن یافته های منحصر بفرد این شهر علاوه بر اینکه منطقه را به قطب جهانی گردشگری در ایران تبدیل کند در رویه اقتصادی و معیشت مردم نیز تأثیر گذاشته و اقتصاد منطقه را متحول سازد.

وی تأکید کرد: فعالسازی تورهای گردشگری، تبلیغات گسترده در جهان و ایجاد جلوه های گردشگری در این مجموعه بدون شک شهر سوخته را به محور صلح و دوستی در جهان تبدیل خواهد کرد.

او گفت: با ثبت جهانی این آثار تمدنی در فهرست میراث فرهنگی، فرصتی تازه برای هموارسازی و صدور پیام مدنیت و فرهنگ توسط ایرانیان به تمام نقاط جهان بدست آمده است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این محوطه باستانی شگرف نه تنها قابلیت جذب میلیونها گردشگر را در خود دارد بلکه می تواند محوطه ای برای حضور و تجمع مردم جهان و طرفداران صلح و دوستی باشد.

وی افزود: شهر سوخته هفدهمین اثر ثبت شده باستانی و تاریخی ایران و نخستین اثر سیستان و بلوچستان در فهرست آثار جهانی یونسکو و آغازی برای ثبت جهانی سایر آثار تاریخی این استان است که از شهرت جهانی نیز برخوردارند.

بر اساس اسناد موجود ˈﺷﻬﺮ ﺳﻮﺧﺘﻪˈ یکی از ﭘﯿﺸﺮﻓﺘﻪ ﺗﺮﯾﻦ ﺷﻬﺮهای ﺟﻬﺎن ﻗﺪﯾﻢ در عصر خود بوده است.

از آثار شگرف تمدن در این شهر می توان به نخستین سامانه فاضلاب شهری، نخستین چشم مصنوعی، نخستین جراحی مغز و نخستین تصویر انیمیشن دنیا اشاره کرد.

در چارچوب ﺳﯽ و ﻫﺸﺘﻤﯿﻦ اﺟﻼس ﯾﻮﻧﺴﮑﻮ در ﺗﺎرﯾﺦ 22 ژوﺋﻦ 2014 ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺎ یکم ﺗﯿﺮ 1393 ﺷﻬﺮ ﺳﻮﺧﺘﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﯿﺮاث ﺟﻬﺎﻧﯽ ﯾﻮﻧﺴﮑﻮ ﺛﺒﺖ شد.

اﯾﻦ ﻣﺤﻮﻃﻪ ﺑﺎﺳﺘﺎﻧﯽ ﺑﺎ ﻗﺪﻣﺖ پنج هزار ﺳﺎﻟﻪ در فاصله 150 کیلومتری شمال زاهدان و 65 کیلومتری جنوب زابل در مسیر جاده زابل - زاهدان واقع است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها