بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۹۷۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲
استاندار قزوین گفت: اداره کل استاندارد استان تلاش کند ظرف مدت یک ماه آینده 10 دفتر نظارت و بازرسی استاندارد با صلاحیت‌های فنی در زمینه آسانسور در استان قزوین راه‌اندازی شود.
تدبیر24: مرتضی روزبه در جلسه بررسی وضعیت آسانسورهای شهر که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بحث بررسی وضعیت آسانسورهای استان به دلیل این‌که با سلامت و ایمنی انسان‌ها سروکار دارد، بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: علاوه‌بر آسانسورهای در برخی از مکان‌ها بنا به دلایلی از بالابر به جای آسانسور استفاده شده که این بالابرها نیز از ایمنی بسیار کمی برخوردارند.

استاندار قزوین اضافه کرد: به دلیل اهمیتی که بحث ایمنی آسانسورها دارد نباید در شاهد عدم امنیت آن‌ها باشیم، بلکه باید با همت مضاعف در راستای برطرف کردن مشکلات موجود در این زمینه اقدام کنیم.

روزبه با تأکید بر نظارت بیشتر بر آسانسورها ادامه داد: نظارت بر آسانسورها به دلیل اهمیتی که دارد باید در اولویت قرار گیرد و برای تحقق این مهم نیز باید در گام نخست از اماکن عمومی آغاز کنیم، زیرا در بسیاری از امکان عمومی از آسانسورهای غیراستاندارد و بالابرها استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: استفاده از بالابر و آسانسور غیراستاندارد موجب بروز مشکلات زیادی می‌شود که انتظار می‌رود با تشکیل کاگروه موردنظر شاهد کاهش مشکلات به وجود آمده در خصوص آسانسور باشیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: دو سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل استاندارد استان قزوین به دنبال این مهم هستند که آسانسورهای به کار گرفته شده در استان قزوین از استاندارد بالایی برخوردار بوده و فرآیند استانداردسازی و بازرسی از آسانسورها در حداقل زمان ممکن صورت گیرد.

روزبه گفت: با توجه به این‌که این دو موضوع مورد توافق هر دو دستگاه اجرایی قرار دارد باید با همکاری بیشتر با یکدیگر نسبت به بر طرف کردن این مشکلات اقدام کنیم.

وی بیان کرد: باید سازمان‌های دولتی که مأموریت ذاتی دارند، در راستای مأموریت ذاتی خود کار تحویل گرفته و نسبت به انجام آن اقدامات لازم را در اسرع وقت داشته باشد.

استاندار قزوین با انتقاد از وجود دفاتر بازرسی و نظارت بر آسانسورها در تهران ابراز کرد: وجود دفاتر نظارت و بازرسی آسانسورها در تهران کار اشتباهی است و به نوعی اهانت به استان قزوین محسوب می‌شود، بنابراین باید نسبت به راه‌اندازی این دفاتر در استان اقدام کنی.

روزبه افزود: هیچ مانعی برای راه‌اندازی دفاتر در استان قزوین وجود ندارد و از افراد دارای صلاحیتی که در استان داریم و از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند، می‌توانیم برای این مهم استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در استان قزوین در آستانه استفاده از آسانسور در منازل و اماکن عمومی قرار داریم، زیرا در ساختمان‌هایی که حتی 10 سال پیش ساخته می‌شدند، آسانسور تعبیه نشده است.

استاندار قزوین ادامه داد: با توجه به این‌که فضای استفاده از آسانسور در اماکن مختلف به تازگی در استان قزوین آغاز شده است، باید با برنامه‌ریزی دقیق فعالیت خوبی در این زمینه داشته باشیم تا در آینده دچار مشکل نشویم.

روزبه تأکید کرد: انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی دقیق نسبت به راه‌اندازی10 دفتر بازرسی استاندارد با صلاحیت‌های فنی در زمینه آسانسور تا پایان مرداد ماه سال جاری در استان اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که استان قزوین حدود هشت هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان دارد، دلیلی وجود ندارد برای بازرسی و نظارت بر آسانسورهای به کار گرفته شده در استان از دفاتر تهران اقدام شود.

استاندار قزوین عنوان کرد: دفاتر مرکزی شرکت‌های دارای صلاحیت که نصب آسانسور را در استان قزوین بر عهده دارند، باید در استان متمرکز شوند و این امر نباید انحصاری باشد.

روزبه تصریح کرد: همه ما از اشکالات موجود در زمینه نصب و بازرسی آسانسورها آگاه هستیم، بنابراین باید در راستای رفع این مشکلات گام برداریم و نباید در این خصوص مقاومت صورت گیرد.

وی افزود: مواردی از قبیل حفظ امنیت، سلامت و رضایت مردم از این امر بسیار حائز اهمیت است، بنابراین انتظار می‌رود مسئولان امر کار کارشناسی شده دقیقی را در این زمینه آغاز کنند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شد.

استاندار قزوین اضافه کرد: نه تنها شرکت‌های نصب آسانسور، بلکه ناظران و بازرسان باید تمام خدماتی را که به مردم ارائه می‌دهند را در داخل استان متمرکز کنند تا مردم برای دریافت خدمات با مشکل روبرو نشوند.

روزبه یادآور شد: نظارت در فرآیند نصب آسانسور باید از نخستین مرحله تا پایان آن به صورت کامل و کارشناسی شده انجام شود تا بتوانیم به استانداردسازی کامل در این امر دست یابیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها