بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
توهین به زنان و خبرنگاران
ظاهرا آقای طلایی از محیط خانواده خود دارند و معلوم نیست ایشان چرا گمان می کنند که تمامی مردان اگر با زنی در محل کار همکار باشند باید حکم رابطه جنسیشان نیز با آن فرد صادر شود و ظاهرا از منظر ایشان مطلقه بودن نیز گزینه ایست که برقراری رابطه نامشروع را سرعت می بخشد!
تدبیر24: تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران از پرحاشیه ترین خبرهای این روزها در حوزه شهری و اجتماعی است ، طرحی که شهردار تهران 9 سال پس از شهردار شدن و یک سال پس از باختنش در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به فکر اجرایش افتاده و قرص و محکم نیز بر تداوم اجرای آن پافشاری می کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی تدبیر24 ، زمزمه های جدا کردن محل کار بانوان شاغل در شهرداری و منع استفاده از آنان در برخی سمت ها نظیر منشی ، تایپیست و ... از اواخر اردیبهشت ماه با انتشار تصویری از یک صورتجلسه بر سر زبان ها افتاد و تا امروز بیشتر و بیشتر بر حواشی پیرامون آن افزوده شد. برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شماری از اعضای شورای شهر تهران موافق اجرایی شدن این طرح اند و در مقابل نیز فعالان اجتماعی و حقوق زنان و بخش اعظمی از بدنه جامعه مخالف اجرای آن هستند. مخالفان آن را توهین به زن و تصمیمی مردسالارانه می دانند و موافقان نیز معتقدند این طرح با هدف تکریم و ارتقا منزلت زنان اجرایی شده است.

مرتضی طلایی ، رییس پلیس اسبق تهران در دوره فرماندهی محمدباقر قالیباف در نیروی انتطامی که در سابقه سیاسی اش ناکامی ورود به مجلس از حوزه انتخابیه اصفهان نیز وجود دارد ، از حامیان طرح تفکیک جنسیتی است ، او در شورای چهارم پایتخت به عنوان نایب رییس شورا انتخاب شده و گفته می شود که عزمی جدی برای تصدی ریاست شورای شهر تهران در انتخابات هیات رییسه ماه آینده را نیز دارد. او ظهر سه شنبه ، در همین کسوت به جمع خبرنگاران شهری آمده تا از تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران دفاع کند ، اما حرکات این عضو شورای شهر در نوع خود قابل تامل بوده و برخی از سخنانش نیز صراحتا به منزله مهر تاییدی بر سخنان مخالفان تفکیک جنسیتی در شهرداری شده است.

در دو روایتی که خبرنگاران شرق و ایسنا از سخنان طلایی آورده اند ، چند نکته قابل تامل وجود دارد که اگر در حالتی خوشبینانه نخواهیم آن را توهین به بانوان بدانیم بدون شک از دیدگاه مردسالارانه این عضو اصولگرای شورای شهر حکایت دارد.

طلایی در بخشی از سخنانش درباره دفاع از اجرای این طرح سخن قابل توجهی به زبان آورد و گفت: « از خانمم سوال کردم خانم، من می‌خواهم بروم سرکار جایی که سه تا خانم هستند. از این سه‌تا خانم دوتایشان هم مطلقه هستند. من می‌خواهم با اینها کار کنم. شما راضی هستی؟ گفت: قلم پایت را می‌شکنم اگر این کار را بکنی.» بیان این جملات در حالت عادی یا در جمع های دوستانه و خانوادگی ممکن است نوعی شوخی قلمداد شود ، اما وقتی یک مسئول در مقام نایب رییس شورای شهر تهران چنین جملاتی را بر زبان می آورد جای تامل دارد ، نخست اینکه نایب رییس محترم شورای شهر تهران با وجود بیش از نیم قرنی که از خداوند عمر گرفته، واحد شمارش بانوان جدای از انسان می داند و برای ذکر تعداد آنها از  " تا " به جای نفر یا تن استفاده می کند و بدیهیست اگر یادآوری شود که از " تا " برای شمارش اشیایی نظیر میز ، لیوان ، گلدان و ... استفاده می شود.

جناب طلایی در همین سخنانشان به موضوع زنان مطلقه اشاره می کند و واکنش همسرش از حضور دو تا!!! زن مطلقه در محل کارش را طوری بازگو می کند که خدای نکرده انگار مطلقه بودن هم ردیف با فاحشگی یا فساد اخلاقی در زن است.

سخنان جناب طلایی را اگر نخواهیم توهین عامدانه به جایگاه زن بدانیم بدون شک این نوع جملات ناشی از نوع نگاهی است که آن بزرگوار به جنس مخالف خود دارد ، نگاهی که در قرون گذشته نیز در کشورمان حاکم بوده و امروز نیز مشابه آن در کشورهایی نظیر عربستان سعودی قابل مشاهده است و بر این اساس به زن به عنوان موجودی کمتر از مرد نگاه می شود که حتی ارزش انسانی کمتری نیز به آن داده می شود و از این رو از واحد شمارش انسان برای ذکر تعداد آن استفاده نمی شود! بد نیست جناب طلایی با خود تصور کنند که اگر یک روز روزنامه ای را باز کرده یا سری به سایت های اینترنتی بزنند و ببینند که در آن نوشته شده «یک عدد از اعضای شورای شهر به نام مرتضی طلایی» حالشان چطور خواهد شد که حالا به خود اجازه چنین سخنی داده اند؟

روی دیگر سخن با تجربه ای است که ظاهرا آقای طلایی از محیط خانواده خود دارند و معلوم نیست ایشان چرا گمان می کنند که تمامی مردان اگر با زنی در محل کار همکار باشند باید حکم رابطه جنسیشان نیز با آن فرد صادر شود و ظاهرا از منظر ایشان مطلقه بودن نیز گزینه ایست که برقراری رابطه نامشروع را سرعت می بخشد!

این سخن نایب رییس محترم شورای شهر تهران مصداقی جز توهین به مردان و زنان ندارد و فرض کنید اگر شهروندی در خارج از کشور بخواند که در سازمانی در ایران بناست زنان را با هدف امنیت و حفظ کرامتشان از مردان جدا کنند ، چه تصوری از اوضاع این کشور خواهد داشت ، احتمالا آن شخص پیش خودش کارکنان شریف شهرداری تهران را بیماران جنسی تصور خواهد کرد که به همکاران خود تجاوز می کنند و تنها راه جلوگیری از این اقدام نیز نه اخراج آنها که جدا کردنشان است!!!

جالب تر اینجاست که بر اساس گزارشی که خبرنگار ایسنا منتشر کرده ، مرتضی طلایی در میانه سخنانش خودش را سمت یکی از خبرنگاران زن پرتاب کرده و وقتی با عقب نشینی او روبه رو شده از این اقدام را نشانه ضروری دانستن تفکیک جنسیتی دانسته است و البته هنوز معلوم نیست آیا حمله ناگهانی یک مرد به زن در شهرداری تهران مسبوق به سابقه بوده یا خیر که آقای طلایی با انجام این کار از آن به عنوان سندی برای تصدیق گفته هایش استفاده کرده است .
سخنان پایانی طلایی در آستانه روز خبرنگار نیز با توهین مستقیم به آنان همراه شد و وی در واکنش به خبرنگاری که مصوبه شورای انقلاب فرهنگی را تنها مربوط به عدم بکارگیری منشی زن برای مردان دانسته بود ، گفت: «فضا‌سازی نکنید یک مقدار این نانی که دارید می‌خورید درست و راستی باشد»!

طلایی که ظاهرا فراموش کرده خبرنگاری از سخت ترن مشاغل محسوب می شود ، با این توهین به خبرنگاران جمع آنان را ترک کرده تا این سوال در افکار عمومی شکل بگیرد که چطور نماینده مردم در شورای شهر تهران به خود اجازه می دهد که به نمایندگان افکار عمومی در رسانه های مختلف برچسب خوردن نان نادرست را بزند!
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها