بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
وزیر امور خارجه آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده برای حل بحران انتخاباتی افغانستان وارد کابل شد.
تدبیر24: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه به افغانستان سفر کرد تا نامزدهای دور دوم انتخابات را به حل اختلافات ترغیب کند چرا که این بحران در صورت خروج نیروهای ناتو به بی‌ثباتی منجر خواهد شد.

اتهام تقلب گسترده در انتخابات ماه ژوئن افغانستان، این کشور را وارد بحران سیاسی جدیدی کرده است که سازمان ملل با ابراز نگرانی گفته است که نتیجه این جنجال احتمالا به احیای مناقشات قومی ختم خواهد شد.

کری ماه گذشته به افغانستان سفر کرد و میان "عبدالله عبدالله" و "اشرف غنی" میانجی‌گری کرد و در نهایت دو طرف با باز شماری تمام آراء تحت نظارت سازمان ملل و تشکیل دولت وحدت ملی توافق کردند اما این توافق با پیشرفت کمی همراه بود که به علت اختلافات میان این دوکاندیدا بود. هنوز هیچ تاریخ جدیدی برای سوگند رئیس جمهور جدید اعلام شده است.

یکی از مقام‌های همراه جان کری گفت: ما می‌خواهیم که مراسم تحلیف تا پایان ماه جاری میلادی برگزار شود. نشست ناتو قرار است چهارم و پنجم سپتامبر برگزار شود و ما می‌خواهیم که رئیس جمهوری جدید افغانستان به نشست ناتو در ولز برود و حمایت از نیروهای امنیت ملی افغانستان را خواستار شود.

وی افزود: به نفع همه است که این اتفاق بیفتد. این هدف ماست و هر آنچه لازم باشد برای رسیدن به این هدف انجام می‌دهیم. می‌دانیم که این کار سخت است اما غیرممکن نیست.

جان کری روز پنج‌شنبه با هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان دیدار کرده است و امروز نیز با حامد کرزای، رئیس جمهوری افغانستان گفت‌وگوی تلفنی داشت و قرار است نشست سه‌ جانبه‌ای با حضور کرزای، عبدالله عبدالله و اشرف غنی در کاخ ریاست جمهوری در کابل برگزار شود.

منبع: روزنامه حریت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها