بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
با نزدیکتر شدن به سالروز استقلال پاکستان (23 مرداد) و وعده مخالفان برای برگزاری تظاهرات میلیونی علیه دولت در اسلام آباد، توزیع سوخت در جایگاه ها محدود شده و صف های طولانی خودروها در مقابل تمام جایگاه های اسلام آباد و راولپندی ایجاد شده است.
تدبیر24: جایگاه های توزیع سوخت در اسلام آباد که هریک مجهز به حدود 10 دستگاه یا بیشتر پمپ سوخت گیری هستند، از روز گذشته تا نیمه شب امشب تنها یک یا دو دستگاه از پمپ های خود را روشن کرده اند و علت این امر را کاهش قابل توجه در سهمیه سوخت دریافتی خود دانستند.

در برخی نقاط اسلام آباد که جایگاه توزیع سوخت در خیابان های باریک یا مناطق پر تردد واقع شده است، ازدحام و صف ها طولانی به ویژه در ساعات عصر و ساعات اولیه شب باعث ایجاد ترافیک سنگین می شود.

منابع رسمی پاکستان تا کنون توضیحی درباره علت کاهش سهمیه سوخت جایگاه ها اعلام نکرده اند اما مخالفات دولت نواز شریف نخست وزیر پاکستان مدعی هستند که این امر، یکی از ترفندهای دولت برای مهار ابعاد تظاهرات گسترده ای است که از سوی حزب مخالف تحریک انصاف به رهبری عمران خان برای سالروز استقلال پاکستان (23مرداد) برنامه ریزی شده است.

همزمان با کاهش سوخت در جایگاه ها، نیروهای امنتی، پلیس و ارتش در نقاط مختلف اسلام اباد به ویژه در اطراف منطقه موسوم به «منطقه قرمز» که بسیاری از نهاد ها و ساختمان های دولتی، وزارتخانه و سفارتخانه ها در آن واقع است، مستقر شده اند و مسیرهای منتهی به منطقه قرمز و نیز مسیرهای منتهی به منطقه ای که عمران خان برای تجمع گسترده هوادارانش انتخاب کرده ، با جدول های سیمانی بزرگ، موانع فلزی، سیم خاردار، کانتینرهای بزرگ و کامیون های ارتشی و دولتی مسدود شده است.

با توجه به وضعیت موجود و تدابیر امنیتی اتخاذ شده در اسلام اباد،به نظر می رسد کمبود سوخت در این شهر در چند روز آینده نیز ادامه یابد و حتی شدیدتر شود.

همزمان با سیر تحولات جاری در پایتخت پاکستان و شهر همجوار آن یعنی راولپندی، تعداد زیادی از مردم با مزین کردن خودروها، موتورسیکلت ها و حتی منازل خود با پرچم سفید و سبز کشورشان، برای برگزاری جشن سالروز استقلال آماده می شوند؛ روزی که قرار است همزمان صحنه جشن استقلال و تظاهرات گسترده ضددولتی باشد.

دولت هدف از استقرار نیروهای ارتش در اسلام آباد را که حدود یک هفته پیش صورت گرفته و به مدت سه ماه ادامه خواهد یافت، تقویت امنیت پایتخت در برابر حملات تروریستی احتمالی از سوی شبه نظامیان و تروریست ها اعلام کرده اما مخالفان دولت مدعی هستند که این اقدام برای ممانعت از برگزاری تظاهرات ضددولتی سالروز استقلال صورت گرفته است.

به رغم پیشنهاد نواز شریف برای مذاکراه با مخالفان، عمران خان رهبر حزب مخالف تحریک انصاف همچنان بر مواضع ضددولتی خود اصرار می ورزد و اعلام کرده که برای به راه انداختن تظاهرات میلیونی در سالروز استقلال پاکستان در اسلام آباد علیه دولت نواز شریف کاملا مصمم است.

او مدعی تقلب گسترده در انتخابات پارلمانی سال گذشته پاکستان است و ادعا می کند تصاحب کرسی نخست وزیری از سوی نواز شریف در نتیجه تقلب در انتخابات صورت گرفته است.

عمران خان خواستار رسیدگی دولت به خواسته ها از جمله رسیدگی به ادعاهای مبنی بر تقلب در انتخابات سال گذشته است اما طبق قانون اساسی پاکستان، نخست وزیر و دولت چنین اختیاری ندارد و حتی همه احزاب و شخصیت های سیاسی مخالف و موافق نیز اذعان دارند که خواسته عمران خان از نواز شریف، غیرمنطقی است.

با اینحال ، نواز شریف چند بار پیشنهاد مذاکراه با عمران خان را مطرح کرده و از او خواسته تا دوطرف از طریق گفت و گو مشکلات را حل و فصل کنند اما این شخصیت سیاسی مخالف، تا کنون این پیشنهاد را نپذیرفته و مواضع شدید ضددولتی خود را تغییر نداده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها