بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
امروز پنج شنبه بیست و سوم مرداد 1393 هجری خورشیدی، هفدهم شوال 1435 هجری قمری، چهاردهم اوت سال 2014 میلادی است. 25 سال پیش در چنین روزی، مقام نخست وزیری از ساختار سیاسی ایران حذف شد.
تدبیر24: مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران در این روز، به شرح زیر است:

23 مرداد 1369
صدام حسین ششمین نامه خود را برای هاشمی رفسنجانی رییس جمهوری وقت ایران فرستاد که در آن بر پذیرش کامل و بدون قید و شرط مفاد قرارداد 1975 الجزایر تاکید کرده بود.

23 مرداد 1368
با حذف مقام نخست وزیری از ساختار سیاسی ایران، آخرین جلسه ی هیات دولت به ریاست نخست وزیر وقت در تهران تشکیل و پس از آن رییس جمهور ریاست قوه مجریه را عهده دار شد.

23 مرداد 1365
آیت ‏اللّه علی نجفی کاشانی عالم و صاحب آثاری چون صدق بزرگترین فضیلت، برداشتی از نماز و افسانه‏ها یا کرامات خیالی در 67 سالگی درگذشت.

23 مرداد 1364
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات «عاشورای 1» را در منطقه ی عملیاتی تکاب و شاهین دژ با هدف سرکوب ضد انقلاب و نیروهای رژیم بعثی عراق آغاز کرد.

23 مرداد 1357
مردم در بیشتر شهرهای ایران علیه حکومت پهلوی تظاهرات کردند که ماموران رژیم با مردم درگیر و عده یی را به شهادت رساندند؛ آیات عظام گلپایگانی و نجفی مرعشی در این روز، در اعلامیه یی مشترک سرکوب رژیم پهلوی را محکوم کردند.

23 مرداد 1342
آیت الله قاضی طباطبایی در مسجد شعبان تبریز در سخنرانی تندی علیه رژیم پهلوی با قلابی خواندن انتخابات بیست و یکمین دوره مجلس شورای ملی، فاجعه ی 15 خرداد را در قم محکوم کرد.

23 مرداد 1334
عهدنامه ی مودت که کامل ترین قرارداد پس از کودتای 28 مرداد 1332 در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، گمرکی، مالی، دریانوردی و امنیتی در 23 ماده بود، میان ایران و آمریکا به امضا رسید.

23 مرداد 1305
تیمورتاش وزیر دربار ایران وارد عشق آباد شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها