بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با ارسال نامه ای به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار اقدام فوری برای کاهش اثرات انسانی ناشی از بحران محیط زیستی غزه شد.
تدبیر24: معصومه ابتکار با اشاره به شرایط بسیار سخت مردم غزه ناشی از اعمال خشونت علیه آن ها، بحران انسانی و نسل کشی فلسطینی ها، همچنین یادآوری تعهد سازمان ملل متحد برای حفاظت از ˈصلح و امنیت بشریˈ از بانکی مون خواست با اقدام فوری مانع افزایش اثرات انسانی ناشی از بحران محیط زیستی در غزه شود.

ابتکار با تاکید بر اینکه به دلیل محاصره و تحریم ها علیه نوار غزه، ارسال کمک های بشر دوستانه به مردم غزه فقط از طریق آژانس های خاص سازمان ملل امکان پذیر است، گفت: در حال حاضر فقط سازمان ملل می تواند تا حدودی از بروز فجایع بزرگتر جلوگیری کند.

معاون رییس جمهوری با مرور برخی از خبرهای ارسالی از غزه، همچون آسیب به خدمات بهداشت اولیه در غزه، عدم دسترسی مردم به آب آشامیدنی و مشکلات مرتبط با آن در سیستم تصفیه آب، تخریب سیستم تصفیه فاضلاب، انتشار پسماندهای شهری و بیمارستانی در سطح شهر، افزود: بحران محیط زیستی که در غزه در شرف وقوع است، عواقب انسانی ناگواری را در پی خواهد داشت.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر ضرورت اقدام فوری سازمان ملل متحد در فراخوانی نهادهای مرتبط همانند برنامه محیط زیست ملل متحد( UNEP ) و کشورهای عضو مجمع محیط زیست سازمان ملل ( UNEA ) برای رسیدگی به وضعیت بحرانی و اضطراری محیط زیست غزه، اظهار کرد: بی شک شکست محاصره ضد بشری غزه به منظور جلوگیری از فاجعه انسانی، اقدامی ضروری و فوری است.

ابتکار ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران نسبت به میزبانی نشست فوری در تهران برای حل معضلات محیط زیست غزه و اقدام فوری در این منطقه، پیشنهاد داد: سازمان ملل متحد نشست اختصاصی را با حضور روسای دولت ها و وزیران به منظور بررسی کمک فوری به محیط زیست غزه در حاشیه اجلاس تغییرات آب و هوا و یا نشست آتی شصت و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ماه آتی با هدف ˈرفع اضطراری معضلات محیط زیستی غزهˈ برنامه ریزی و برگزار کند.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست این نامه را یکشنبه 19 مرداد ماه ارسال کرده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها