بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸
اقدام محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه کشورمان در تبريک سال نو يهودي به پيروان اين دين الهي و بيان اينکه انکارکننده هولوکاست ديگر حضور ندارد، واکنش‌هاي بنيامين نتانياهو و حسين شريعتمداري را در پي داشت.

تدبیر24: بنيامين نتانياهو نخست‌وزير اسراييل، تبريک سال نو يهوديان از سوي مقامات جمهوري اسلامي را رد کرد و آن را تلاشي براي منحرف ساختن اذهان از مساله هسته‌اي ايران عنوان کرد. به گزارش خبرگزاري رويترز، بنيامين نتانياهو در بيانيه‌اي گفت: جمهوري اسلامي نه با تبريک گفتن هايش، بلکه تنها با اعمالش، مورد قضاوت قرار خواهد گرفت.

اين در حاليست که در ادامه سياست‌هاي خصمانه عليه کشورمان نخست‌وزير رژيم صهيونيستي بار ديگر تشديد تحريم عليه ايران توسط جامعه بين‌المللي را خواستار شد. بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي بار ديگر گفت که درباره ايران بايد بر اساس رفتار و نه گفتارش قضاوت کرد و مدعي شد که هدف ايران از گفتارش انحراف توجهات از برنامه هسته‌اي تهران است.وي باز هم از جامعه بين‌المللي خواست تا در جهت توقف برنامه هسته‌اي تهران، تحريم‌ها عليه ايران را تشديد کند.

تخريب توسط جبهه داخلي

همزمان حسين شريعتمداري از اظهارات ظريف مبني بر رفتن مردي که هولوکاست را انکار مي‌کرد و بيان اينکه ايران هرگز چنين کاري نکرده است، به شدت برآشفت. مدير مسوول کيهان با تکرار اظهارات احمدي‌نژاد درباره هولوکاست که در سالهاي اخيرهم به نوعي از آنها عقب نشيني کرد، مدعي شد: با سؤال منطقي احمدي‌نژاد که هيچ يک از ديپلمات هاي مدعي، جرأت و يا هوشمندي لازم براي طرح آن را نداشته‌اند، مشروعيت جعلي رژيم صهيونيستي فرو ريخت و از اين زاويه درخور تقدير و تحسين فراوان است. آيا جناب آقاي ظريف براي اين پرسش علمي و منطقي پاسخي دارند؟ اگر دارند، بفرمايند! و اگر پاسخي ندارند- که ندارند- انتظار آن بوده و هست که زبان و قلم به تقدير از آقاي احمدي نژاد بچرخانند و نه اهانت به ايشان و دلداري - البته ناخواسته- به دشمنان که «مردي که هولوکاست را انکار مي کرد، رفته است».

وي همچنين نوشت: آقاي دکتر ظريف ادعا کرده‌اند که ايران هرگز هولوکاست را انکار نکرده است و توضيح نداده‌اند که ادعاي ايشان بر اساس کدام «سند» يا شاهد و قرينه اي ابراز شده است؟

اما مدير مسوول کيهان پاسخ نداده که آيا ايران تاکنون يک «سند» در انکار هولوکاست تصويب کرده است؟ واقعيت اين است که صرفا «برخي» در سالهايي که دولت احمدي نژاد بر سر کار بود در اين باره سخنراني کرده‌اند و لذا حرف آقاي ظريف درست است و ايران هرگز هولوکاست را انکار نکرده است. همچنان که هولوکاست مربوط به بيش از 60 سال پيش است؛ اما امام‌خميني(ره) به عنوان پيش قراول حمايت از ملت مظلوم فلسطين، حتي يک جمله درباره هولوکاست اظهارنظر نکرده بودند؛ آيا اين به معناي عدم اطلاع ايشان از واقعيت بود؟ چرا امام(ره) براي دفاع از حقوق ملت فلسطين و محکوم کردن اشغالگري صهيونيست ها، حتي يک بار وارد موضوع «رد و تاييد» موضوعي اينچنين نشدند؟

همچنين رهبر انقلاب در سخنانشان به جاي تاييد يا انکار هولوکاست، آن را مثال نقض شعار آزادي بيان در کشورهاي غربي دانسته اند.

دکتر ظريف البته تصريح کرده بود که جنايت هولوکاست به ابزاري تبديل شد که صهيونيست‌ها 60 سال پيش‌از آن استفاده کردند تا با ايجاد همدردي در دنيا مظلوم نمايي کنند و از اين طريق حقوق مردم فلسطين را تاراج کنند اما نبايد اين سناريو براي آنها مجددا زنده مي‌شد و نبايد اجازه داده مي‌شد تا اين ابزار براي آنها احيا گردد تا دوباره با سوءاستفاده از آن، 60 سال ديگر حقوق فلسطيني‌ها را سرکوب کنند.

1+5 پيشنهادات جديد براي تهران دارد

کاترين اشتون با بيان اين که اتحاديه اروپا آماده شنيدن پيشنهادات طرف ايراني است، تاکيد کرد که 1+5 پيشنهادات جديدي براي تهران دارد.

رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا در حاشيه نشست اقتصادي سران گروه 20 در سن پترزبورگ در گفت‌وگو با روزنامه‌ عربستاني عکاظ درباره روابط اروپا و ايران گفت که بسيار مهم است که مذاکرات گروه 1+5 بر سر برنامه‌ هسته‌اي ايران آغاز شود.وي افزود:محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران بر توجه کشورش به از سرگيري رايزني‌هاي بين‌المللي تاکيد کرد به گونه‌اي که با او مکالمات تلفني داشته و اشاره کرده است که ديدار با اين گروه (1+5) در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل در اين ماه در نيويورک انجام خواهد شد.

اشتون تاکيد کرد : اين ديدار به دليل ابعاد سياسي مهمش به ويژه در خصوص روابط آتي ميان اتحاديه اروپا و ايران از يک سو و ايران و منطقه خليج فارس از سوي ديگر، از اهميت زيادي برخوردار است.

وي گفت: اتحاديه اروپا آماده شنيدن پيشنهادات طرف ايراني است، همچنين گروه 1+5 پيشنهادات جديدي براي تهران دارد.

رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا با بيان اين که در ديدار قريب‌الوقوع مسوولان اتحاديه اروپا و ايران در نيويورک مساله سوريه نيز مورد بررسي قرار خواهد گرفت، افزود: ديدگاه‌هاي متفاوتي دراين باره وجود دارد اما فکر نمي‌کنم که اختلافي بر سر استفاده از سلاح شيميايي در سوريه وجود داشته باشد.



 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها