بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۲۶۳۹
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
دیگر حجت بر نمایندگان تمام شده بود که اگر استیضاح سیاسی نیست به آن رأی مخالف بدهند و همگان دیدند که دولت، نهایت مراعات و همکاری با مجلس را نشان داد

تدبیر24: سام سکوتی بداغ - پس از ماهها کش و قوس، مجلس وزیر علوم را در هفته دولت از دولت اخراج کرد تا نشان دهد که هیچ گونه تعارفی در کار نیست و زمانی که اراده مجلس بر امری قرار گرفت، آن کار انجام خواهد شد حتی اگر عید فطر آن را یک ماه به تعویق انداخته باشد.

از نظر جامعه دانشگاهی عملکرد یک ساله وزیر علوم مثبت بود و آقای رئیس جمهور نیز اعلام کرده بودند که با رفتن آقای فرجی‌دانا، مسیر ایشان ادامه خواهد داشت که متأسفانه پیام آقای رئیس جمهور درست به مجلس منتقل نشده بود و نتوانست تأثیر مثبتی بر نظر استیضاح کنندگان بگذارد.

آقای رئیس جمهور با عدم حضور در جلسه استیضاح، همگان را در برزخ تحلیل قرار داد که یا استیضاح از نظر ایشان مهم نبود و یا حضور شخص خاص در رأس وزارت خانه چندان اهمیتی ندارد و مسیر و عملکرد وزارت خانه است که مورد توجه ایشان است و مطمئنا ایشان شخصی که نتواند منویات دولت تدبیر و امید را جامعه عمل بپوشاند، بر مسند وزارت نخواهند گمارد و یا شاید هم پیشینه استیضاح‌ های پس از انقلاب که در زمان حضور روسای دولت، بیشتر استیضاح‌ها رأی آورده بودند، دلیل عدم حضور ایشان در جلسه رأی اعتماد بود.

به نظر می‌رسد مجلس با وزیری که صفت دانشمند به خود می‌گیرد چندان میانه خوبی ندارد و مجلس در دولت اصلاحات نیز برای وزیری که آقای خاتمی ایشان را وزیر دانشمند کابینه خود خوانده بودند، مسیر استیضاح را در پیش گرفت. اگر چه در آن مجلس، دانشمند کابینه اصلاحات موفق شد اعتماد مجدد مجلس را کسب کند اما دانشمند خدوم کابینه اعتدال از صافی مجدد مجلس عبور نکرد و جای خود را به دیگر مرد اعتدالی کابینه تدبیر و امید سپرد.

با نگاهی به سابقه و نام سرپرست وزارت علوم می‌شود به وضوح موضع گیری رئیس جمهور را در مقابل استیضاح مشاهده کرد که هنوز هم بر مسیر آقای فرجی، وزیر دانای کابینه خود اصرار دارند و حتی در انتخاب جانشین ایشان، شباهت و نزدیکی در نام را نیز مد نظر قرار دادند و جانشین ایشان فقط یک حرف با آقای فرجی تفاوت دارد و این خود خبر خوشی برای دوستداران وزیر برکنار شده است.

در پایان استیضاح و زمانی که رئیس محترم مجلس حکمیت آقای وزیر را قبول کردند و شروطی را برای ادامه کار اعلام داشتند که پس از بیانات ایشان، معاون اول نیز قول انجام آنها را داد، دیگر حجت بر نمایندگان تمام شده بود که اگر استیضاح سیاسی نیست به آن رأی مخالف بدهند و همگان دیدند که دولت، نهایت مراعات و همکاری با مجلس را نشان داد اما به نظر می‌رسید هدف، حذف وزیر بود و نمایندگان مردم تصمیم خود را از پیش گرفته بودند.

از فرجی تا نجفی تفاوتی نیست و در صورت حفظ معاونین منصوب آقای فرجی دانا، مسیر حرکت در وزارت علوم تغییری نخواهد کرد و مجلس بهتر است بار دیگر قوانین مربوط به استیضاح را به صورت جدی بررسی کند که دولت و مجلس امکان تقابل بر سر موضوعی چون استیضاح را نداشته باشند و نتیجه استیضاح در عمل، منافعی برای کشور داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
2
11
مهم نظر آقاي روحاني است كه عوض نشه، عوض شدن وزير خسران بزرگي نيست..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
8
4
یعنی همه تون سروته یک کرباسید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
مگر نویسنده منظور دیگه ای داشته؟ چرا منفی دادین؟
شيرين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
3
5
البته با درايت اقاي رييس جمهور اقاي وزير در كابينه حضور دارند و الا از دست دادن اقاي فرجي دانا خسران بزركي مي تواند باشد
رزیتا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
2
5
ممنون از دقت بجای نویسنده! تشبیه جالبی بود…
کاظم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
5
3
درموردحکمیت وقول معاون اول گفته اید.اگراین قولهااعتبارداشت آقای فرجی دانا بایدبقولهایی که موقع معرفی اش بمجلس درسال قبل داده بودیا فرصت یکماهه ای که اخیراباوساطت رئیس مجلس گرفت عمل میکرد.چراباید استیضاح کنندگان باورمیکردند برخلاف دوبارگذشته ایشان بقول خودعمل مینماید؟
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
7
2
سلام ،لطفا از جانب تمام ملت و جامعه دانشگاهي قضاوت نكنيد. خيلي از جامعه دانشگاهي و مردم از عملكرد وزير محترم راضي نبودند.من بعنوان يك دانشگاهي معتقدم بايستي هم حرمت مجلس و دولت را نگه داشت.از همه مهتر دولت و مجلس بايستي با هم در تعامل باشند تا در تقابل. دولت بايستي مشي اعتدال را دنبال نماييد و كسي رامعرفي نماييد تا بتواند از مجلس راي اعتماد بگيريد. آقاي نجفي در زمان رياست سازمان ميراث فرهنگي با شبكه يك مصاحبه ي داشت و نقطه نظراتي در مورد قليان و قليان كشي بيان نمودند كه اين رويكرد براي جامعه علمي قابل پذيرش نيست و همچنين آقاي نجفي در مصاحبه ديگري علت كناره گيري از سازمان اعلام كردند كه بدليل كسالت وبر اساس نظر پزشك معالج كار در مشاغل پر چالش مناسب نيست..لذا چه به لحاظ رويكردي و چه به لحاظ جسمي براي اين كسوت مناسب به نظر نمي رسد. انشاالله دولت محترم با توجه به جميع جهات فرد ديگري را به مجلس معرفي نماييد.
جلال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
3
5
اقاي فرجي دانا مقيد به اخلاق هستند و قطعا زير قول خود نمي زدند در ضمن معاون اول قول دادند نه شحص اقاي وزير، فعلا كه اقاي رييس جمهور صريحا اعلام كردند با تغيير يك شخص مسير عوض نخواهد شد و مسير همان است كه مردم با راي خود نشان داده اند
جلال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
0
4
اقای رضا
نویسنده و بیشتر مردم از طرف جامعه دانشگاهی اظهار نظر می کنند و نه تمام ملت هیچ کس مدعی نیست تمام ملت را با خود همراه کرده است بلکه قاطبه مردم با رای خود به اقای رییس جمهور و نامه هایی که به اقای روحانی در مورد استیضاح زدند نظر خود را اعلام کرده اند
پردیس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
0
2
افشای سریع اسناد بورسیه ها میتواند کوران پایداری را نیمه بینا و مات کند.دولت هم دست خیلی بالایی خواهد .ما که بیصبرانه منتظر افشای اسناد هستیم تا آن... که از رفتن فرجی دانا خوشحال شد بداند که هم زود قضاوت نکند و هم ببینیند که چه ظلمی بر دانشگاه و علم روا شد.آیا باز هم خوشحال خواهد شد ؟؟؟
Farnaz
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
0
1
به نکته ی جالبی اشاره کردین.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها