بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
رئیس سازمان ملی استاندارد به جای نگران بودن برای وضعیت کوچک سازی دولت و خالی بودن پست کاری 1900 نفر در سازمان متبوعش به فکر پیدا کردن فردی شایسته برای معاونت تدوین و ترویج استاندارد باشند که عنوان پرطمطراق استاندارد را یدک می کشند.
تدبیر24: دیری نمی پاید تا رئیس سازمان ملی استاندارد برای یافتن فردی شایسته و کارکشته برای مسند معاونت تدوین و ترویج استاندارد در روزنامه های کثیرالنتشار آگهی با مضمون " استخدام معاون در سازمان ملی استاندارد!" را به چاپ برساند تا بلکه فرجی شود برای پیدا کردن فردی با کمالات برای تصدی معاونت این سازمان!
 
هشت ماه از حضور نیره پیروزبخت بر مسند ریاست سازمان ملی استاندارد می گذرد، بانویی که رییس جمهور وي را به مدت 3 سال به عنوان رییس عالی ترین سازمان ناظر بر استاندارد کشور منصوب کرد.

اما سازمان ملی استاندارد چه وظایفی برعهده دارد؟ مهم‌ترین وظایف سازمان ملی استاندارد ایران شامل تدوین و نشر استانداردهای ملی (رسمی) به عنوان تنها مرجع رسمی این وظیفه در کشور، انجام تحقیقات به منظور تدوین استاندارد، بالا بردن کیفیت کالاهای تولید داخلی، کمک به بهبود روشهای تولید و کارآیی صنایع، ترویج استانداردهای ملی، نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری، کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب به منظور فراهم کردن امکانات رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین‌المللی، کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب، مشارکت در تدوین استانداردهای بین‌المللی و کالیبره کردن وسایل سنجش، آزمایش و تطبیق نمونه کالا با استانداردهای مربوط، اعلام مشخصات و اظهارنظر مقایسه‌ای و صدور گواهینامه‌های لازم و آموزش مستمر مسوولان کنترل کیفیت واحدهای تولیدی است که انجام تمامی این وظایف برعهده 4 معاونت این سازمان است ؛ معاونت تدوین و ترویج استاندارد، معاونت نظارت بر اجرای استاندارد،معاونت ارزیابی کیفیت و معاونت توسعه مدیریت و امور حقوقی و مجلس . نکته حائز اهمیت در این سازمان ، نبود شخصی در مسند معاونت تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد است!

یعنی بعد گذشت 8 ماه از حضور رییس سازمان ملی استاندارد در  طبقه نهم ساختمان این سازمان واقع در ضلع جنوبی میدان ونک هنوز شخصی که شایسته ریاست بر معاونت تدوین و ترویج استاندارد که بر کیفیت و ترویج استاندارد کالاهای تولیدی نظارت دارند ، بر ایشان شناخته نشده تا این پست خالی نماند و دفاتر تدوین استاندارد های ملی ، مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی و آموزش و ترویج استاندارد  بتوانند وظیفه خود را انجام دهند و مدیری شایسته در دولت تدبیر و امید داشته باشند!

رئیس سازمان ملی استاندارد به جای نگران بودن برای وضعیت کوچک سازی دولت و خالی بودن پست کاری 1900 نفر در سازمان متبوعش به فکر پیدا کردن فردی شایسته برای معاونت تدوین و ترویج استاندارد باشند که عنوان پرطمطراق استاندارد را یدک می کشند.

علاوه براین سازمانی که متولی اصلی حوزه استاندارد و کیفیت در کشور است و در بسیاری از موارد حافظ سلامتی و حتی جان مردم است. در چنین شرایطی وجود فردی به عنوان سخنگو یا مدیر روابط عمومی می‌تواند به تعامل هرچه بهتر این سازمان با رسانه‌ها و مردم کمک زیادی کنداما بیش از 18 ماه از نبود مدیر روابط عمومی و حتی سخنگو در سازمان ملی استاندارد که زیرمجموعه ریاست جمهوری است می گذرد و در این مدت، ریاست سازمان ملی استاندارد توجه چندانی به حوزه روابط عمومی نداشته و همین امر باعث شده تا بزرگترین متولی حوزه استاندارد و کیفیت کشور بدون مدیر روابط عمومی و حتی سخنگو باقی بماند و صد البته که مردم ما در زمینه کشته های اتوبوس اسکانیا و همینطور بنزین های وارداتی نامرغوب به زودی سوالاتی از سازمان ملی استاندارد خواهند پرسید ، شاید سوالاتشان همانند گذشته بدون پاسخ  و درحد همان سوال باقی بماند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها