بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱
استاندار گیلان گفت: مدیریت بحران کم‌آبی در کشاورزی و خشکسالی موفقیت دولت در استان است.
تدبیر24: محمدعلی نجفی، 7 شهریور، پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر رشت، توضیح داد: در ابتدای بروز بحران کم‌آبی، کارشناسان از ما می‌خواستند برای جلوگیری از خسارت وسیع، کشت در سطح ده‌ها هزار هکتار از شالیزارها انجام نشود، اما امروز شاهد هستیم که این بحران به خوبی پشت سر گذاشته شده است و حتی 10 درصد افزایش تولید محصول نیز خواهیم داشت. مسئولان ذیربط نسبت به واردات برنج دقت کنند تا کشاورزان متضرر نشوند.

وی، بهبود شرایط اقتصادی کشور در شرایط بحرانی را مهمترین شعار انتخاباتی دکتر روحانی، عنوان و اظهار کرد: یک سال از روی کارآمدن دولت یازدهم می‌گذرد، اما بنا به باور کارشناسان اقتصادی داخلی و خارجی، دولت توانسته تا حدود زیادی تعادل و ثبات را به بخش‌های مختلف کشور بازگرداند.

نجفی با بیان اینکه رشد اقتصادی منفی و تورم شدید در ابتدای کار دولت وجود داشت، ادامه داد: امروز آهنگ رشد تورم در کشور کند شده و در حال کاهش است و امیدواریم تا سال 95، برای اولین بار نرخ تورم کشور تک رقمی شود.

استاندار گیلان متذکر شد: بازگشت آرامش به بازار، کنترل تورم، تثبیت قیمت ارز و تحول در حوزه نظام سلامت از کارهای خوب دولت یازدهم بنا به فرمایش رهبری است که نشان از موفقیت قوه مجریه دارد.

نجفی خاطرنشان کرد: افزایش جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی، کاهش تحریم‌ها و ایجاد فرصت برای حل مسائل بین المللی، کاهش و تثبیت قیمت دارو و سهم مردم از هزینه درمان در بیمارستان‌ها از 35 درصد به کمتر از 10 درصد، تلاش برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و گسترش دسترسی مردم مناطق محروم و روستاها به اینترنت، مبارزه با مفاسد اقتصادی، حفظ عزت و اقتدار کشور و دفاع از حقوق ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای که باعث تغییر نگاه بسیاری از کشورها به ایران شده است را از دیگر دستاوردهای ارزنده دولت در مدت یکسال گذشته عنوان کرد و ادامه داد: فعال شدن واحدهای تولیدی و افزایش راندمان تولید در صنایعی که کمتر از 30 درصد از ظرفیت خود را استفاده می‌کردند و در حال تعطیلی بودند از دیگر اقدامات دولت است.

وی به مدیریت بحران برف سال 92 اشاره کرد و با یادآوری این نکته که این بحران می‌توانست به مراتب خسارتی بیش‌تر از سال 83 و 86 داشته باشد، خاطرنشان کرد: با عنایت حق تعالی و مدیریت فرزندان این دیار، تهدید برف تبدیل به فرصتی برای نوسازی مدیریت ماشین‌آلات سنگین استان که سالها بدون تغییر ماندند، شد.

نجفی به کند بودن تجهیز و یکپارچه سازی شالیزارها در استان اشاره کرد و با بیان اهمیت این طرح در افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها، گفت: از طریق فاینانس در نظر داریم 60 هزار هکتار شالیزار در مدت 3 سال تجهیز و یکپارچه سازی شود، این در حالی است که در 2 دهه گذشته فقط 55 هزار هکتار شالیزارهای استان نوسازی شده است.

وی افزود: در هفته دولت سال جاری با تلاش دستگاه‌های اجرایی استان 1022 پروژه که بیشتر در زمینه‌های گردشگری، صنعتی، کشاورزی، شیلات، عمران شهری، گازرسانی، آبرسانی، برق رسانی، آسفالت راه‌های روستایی، ساخت فضاهای آموزشی، ورزشی و بهداشتی و درمانی مسکن مهر مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و بنیاد مسکن است، با اعتباری بالغ ‌بر هزار و 44 میلیارد تومان توسط وزرا و مقامات کشوری به بهره برداری رسید، بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری نزدیک به 450 میلیارد تومان سهم داشته است.

نجفی، پیگیری برای تکمیل راه آهن گیلان و 11 کیلومتر باقی مانده آزاد راه قزوین - رشت، افتتاح سد آیت الله بهجت(ره) برای تامین آب شرب 70 درصد جمعیت استان، افزایش بیش از 50 درصدی نرخ خرید برگ سبز چای، حل مشکل آفت زیتون، ساماندهی سدها و راه‌اندازی سایت نفتی رودسر را از اقدامات دیگر دولت در استان دانست و بیان کرد: ساماندهی زباله و پسماندها با اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی و فعال کردن کارخانه کمپوست و توافق برای راه‌اندازی 8 کارخانه زباله سوز در گیلان در کنار عزم جدی برای نجات تالاب انزلی از دیگر اقدامات بوده است.

استاندار گیلان بیان کرد: ساماندهی آب‌های سطحی رشت، تقویت حوزه گردشگری و استفاده از نعمت دریا و ساماندهی سواحل برای افزایش رفاه عمومی و ایجاد اشتغال در گیلان بسیار مهم است که در دولت به آن به خوبی پرداخته است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان در این مدت 2 درصد کاهش یافته است، اضافه کرد: رتبه نخست گیلان در بهبود فضای کسب و کار از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس، نشانه‌ای خوب است اما ما با این آمار راضی نیستیم و با تشکیل کارگروه حمایت از تولید برای فعال کردن طرح‌های نیمه تمام و رها شده با همکاری بخش خصوصی و بانک‌ها به دنبال افزایش اشتغالزایی هستیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها