بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
«محمدرضا عارف» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بنای کار کیفی در دانشگاه خود را داریم، تاکید کرد که تنها مانع راه اندازی دانشگاه او مسائل مالی است.
تدبیر24: «محمدرضا عارف» امروز (سه شنبه) درمحل خبرگزاری جمهوری اسلامی حضور یافته بود ، در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا و در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت دانشگاهش گفت: همان وضعیت سابق است؛ ما در اواخر سال 1384 و بعد از کسب مجوز، زمینی را در هشتگرد گرفتیم و در حال پرداخت اقساط آن هستیم.

رییس بنیاد امید ایرانیان تصریح کرد: تنها دلیل جلو نرفتن کارهای این دانشگاه، فقدان منابع مالی بوده است.

معاون اول رییس جمهوری در دوران اصلاحات گفت که سه وزیر سابق علوم و سه رییس سابق دانشگاه تهران از جمله اعضای هیات موسس این دانشگاه هستند.

به گفته این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علاوه بر خودِ او که سابقه ریاست دانشگاه تهران را در کارنامه اش دارد، جعفر توفیقی (وزیر اسبق علوم)، محمد فرهادی (وزیر اسبق علوم)، نصرت الله ضرغام( رییس پردیس بین المللی دانشگاه تهران و رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران)، منصور خلیلی عراقی (رییس اسبق دانشگاه تهران)، محسن شیرازی(عضو هیات علمی دانشگاه تهران)، خانم حمیده مروج (همسر محمدرضا عارف و عضو هیات علمی دانشگاه تهران) و حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهوری از جمله اعضای هیات موسس این دانشگاه هستند.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران افزود: از ابتدا جمع بندی ما برآن بود که به سمت دوره های کاردانی و کارشناسی نرویم و قصد داریم دوره های تحصیلات تکمیلی کیفی برگزار کنیم اما تاکنون مانع ما منابع مالی بوده است.

عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید کرد: نه در دولت گذشته و نه در دولت کنونی هیچ گونه مانعی برای ایجاد دانشگاه مورد نظرم ایجاد نشده است.

به تغییر نام دانشگاه تربیت مدرس رای مثبت دادم

عارف در پاسخ به این سوال که نام دانشگاه او در نهایت چه خواهد بود؟ اظهار داشت: اسم خوارزمی که برای این دانشگاه مطرح شده، نامی داخلی است که از آن استفاده می کنیم اما هیچ گاه این اسم را به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاد نداده ایم.

وی به ادعاهای مطرح شده درباره تغییر نام این دانشگاه اشاره کرد و توضیح داد زمانی که موضوع تغییر نام دانشگاه تربیت مدرس در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد، به عنوان عضو حقیقی این شورا به آن رای مثبت داده و ادعایی نداشته است.

رییس بنیاد امید ایرانیان خاطرنشان کرد: ما در مکاتبات داخلی از اسم «خوارزمی» استفاده می کنیم ولی انشاء الله زمانی که این دانشگاه آغاز به کار کرد، اسم آن را تغییر خواهیم داد.

جهت گیری اصلی ما تحصیلا تکمیلی و برگزاری دوره های کیفی است

عارف با تایید این موضوع که هدف اصلی دانشگاهش جذب دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی است، افزود: جهت گیری اصلی دانشگاه ما تحصیلات تکمیلی و برگزاری دوره های کیفی است.

معاون اول رییس جمهوری در دوران اصلاحات خاطرنشان کرد که این دانشگاه قطعا اگر تاسیس شود، به طور طبیعی باید دانشجو در دوره های کارشناسی نیز جذب کند.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ما بر روی کیفیت خیلی حساب کرده ایم و طبیعتا به این دلیل این دانشگاه نمی تواند خودگردان باشد؛ باید منابع مالی خوب و ماندگاری داشته باشیم تا بتوانیم دوره های کیفی قابل مقایسه با بهترین دانشگاه های دنیا برگزار کنیم.

وی گفت: ما با اساتید برجسته کشور برای تدریس در دانشگاه صحبت کرده بودیم و آنها حاضر بودند بدون هیچ چشمداشتی در دانشگاه ما تدریس کنند و حقوق خود را سال ها بعد دریافت کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: نگران راه اندازی کیفی این دانشگاه نیستیم بلکه تنها نگرانی ما منابع مالی است و مشکل کوچک ما یافتن بانی خوب است.

عارف توضیح داد که در سال های اول پس از دریافت مجوز بانیانی برای این دانشگاه پیدا شدند اما جمع بندی اعضای هیات موسس این بود که نمی توان هر پول یا هر بانی را پذیرفت.

وی در این خصوص اظهار داشت: علاقمند بودیم بانیان مالی ما افرادی باشند که دیدگاه فرهنگی و علمی ما را قبول داشته باشند.

بدنبال وقف دانشگاه بودیم

معاون اول رییس جمهوری در دوران اصلاحات در پاسخ به این سوال که آیا بدنبال تاسیس یک بنیاد خیریه برای این دانشگاه هستید، گفت: ما بدنبال وقف بودیم و صحبت هایی نیز با سازمان اوقاف و امور خیریه داشتیم تا از ابتدا درآمد باثباتی داشته باشیم یا افرادی که دغدغه آنها توسعه علم و نه مسائل اقتصادی باشد به ما کمک کنند.

عارف در پایان نیز اظهار داشت: دانشگاه ما از نظر اقتصادی برگشتی نخواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها