بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۳۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
نیروهای پلیس شهر فرگوسن در ایالت میسوری آمریکا ماموریت یافته‌اند تا در هنگام گشت‌زنی روی لباس خود دوربین نصب کنند.
تدبیر24: این اقدام سه هفته پس از آن صورت می‌گیرد که یک مامور پلیس سفیدپوست، جوانی سیاه پوست و غیرمسلح به نام مایکل براون را به ضرب گلوله کشت و فرگوسن برای چند روز به عرصه تقابل مردم محلی و نیروهای پلیس بدل شد.

روایت‌های مختلفی که درباره لحظات پیش از مرگ مایکل براون وجود دارد باعث شد تا لزوم استفاده از دوربین روی لباس پلیس در این شهر مطرح شود و رفتار این نیروها در حین انجام وظیفه ثبت شود.

به گفته تام جکسون، رییس پلیس شهر فرگوسن، نیروهای پلیس از نصب دوربین بر لباس خود استقبال کرده اند.

از روز شنبه ۵۰ دوربین کوچک قابل اتصال به لباس در اختیار پلیس فرگوسن قرار گرفته و تام جکسون می گوید نیروهای تحت نظرش در حال تمرین برای عادت کردن به کار با ابزار جدید هستند.

این دوربین‌ها از سوی دو شرکت تولیدی دوربین‌های مداربسته به پلیس فرگوسن اهدا شده اند.

در بیانیه ای که یکی از این شرکت‌ها، سیفتی ویژن، منتشر کرده گفته است اهدای این دوربین‌ها با این امید صورت گرفته که تحقیقات آتی با شفافیت همراه باشد.

مایکل بروان روز ۹ اوت به ضرب گلوله یک مامور پلیس به نام دارن ویلسون کشته شد. لحظاتی قبل از شلیک، پلیس مایکل براون و یکی از دوستانش را به سبب راه رفتن در وسط خیابان متوقف کرده بود.

شاهدان عینی گفته اند که مایکل براون قبل از آنکه چند بار هدف پلیس قرار بگیرد دست‌هایش را به نشانه تسلیم بالای سرش برده بود.

اما پلیس روایت دیگری از ماجرا دارد و می گوید پیش از شلیک، بین مایکل براون و دارن ویلسون درگیری روی داده است.

به اعتقاد اغلب شهروندان محلی، این مامور پلیس که فعلا از کار برکنار شده به درستی تنبیه نشده است.

دادگاهی در ایالت میسوری قرار است پس از بررسی اسناد و مدارک تصمیم بگیرد که دارن ویلسون، مامور پلیس، باید متهم به قتل شود یا خیر.

وزارت دادگستری آمریکا نیز به شکل جداگانه پرونده ای را برای بررسی مرگ جوان سیاه پوست گشوده است.

منبع:بی بی سی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها